Re: Patrick Haemers

Basri Basjrami vertelde vandaag in "De Bende Haemers" dat Patrick Haemers noch de bedenker, noch de leider, noch de organisator was van de Bende.

Basjrami vertelde dat hij Haemers voor de eerste maal in 1986 heeft ontmoet maar dat hij Lacroix al veel langer kende. Voorts vertelde hij dat hij enkel aan de ontsnapping van Haemers heeft geholpen op vraag van zijn vriend Lacroix. Een vriendendienst dus voor Lacroix en niet voor Haemers. Volgens Basjrami had Haemers tijdens zijn opsluiting Lacroix voor voldongen feiten geplaatst. Haemers had nl. via Tyack aan Lacroix de opdracht gegeven om hem te bevrijden anders zou hij aan de speurders alles vertellen over hun overvallen, wat hun vrienden deden en het leven dat ze leidden. Om te vermijden dat Haemers zou praten heeft Lacroix samen met Basjrami, Tyack, en andere niet genoemde mededaders, Haemers bevrijd uit de celwagen in Leuven. Tyack zelf heeft tijdens de ontsnapping van Haemers via de walkie-talkie laten weten aan Lacroix dat de celwagen op komst was.

132

Re: Patrick Haemers

Boemerang wrote:

Wie de serie wel kan zien zou evt kunnen opletten hoe mank Patrick nou eigenlijk liep en of hij een opvallende pigmentvlek/moedervlek achter in zijn nek had.

Heb er speciaal op gelet deze keer. Er kwam een scene in waar hij heel duidelijk helemaal in beeld komt (langs achteren) en over een tennisplein wandelt. Niks van manken te zien...

Re: Patrick Haemers

Merovinger wrote:

Om te vermijden dat Haemers zou praten heeft Lacroix samen met Basjrami, Tyack, en andere niet genoemde mededaders.

Roland Potier (leverancier van de auto's die gebruikt waren, volgens de rapport Van Brussel/De Jonghe)?

134

Re: Patrick Haemers

Benieuwd wie dat waren. Potier, niet onwaarschijnlijk. Of voor het schietwerk misschien zelf "professioneler" personeel? Ik denk niet dat de "organisatie" veel risico's wou nemen in dit geval. Bevrijden of afmaken.

Re: Patrick Haemers

Gevangenisfoto van 13 oktober 1986

http://1.t.cdn.belga.be/picture:37860764:preview:watermark?m=flklogfk

Re: Patrick Haemers

hiciacit wrote:

Heb er speciaal op gelet deze keer. Er kwam een scene in waar hij heel duidelijk helemaal in beeld komt (langs achteren) en over een tennisplein wandelt. Niks van manken te zien...

Dank je hiciacit. Mmmh, zou de pers dit dan wat overdreven hebben? Haemers zou manken ten gevolge van een brommer/motor ongeluk in zijn jeugd. Blijf er toch op letten svp, net als de moedervlek in de nek of evt tatoeages die mensen uit deze kliek op hun onderarm hebben.

137 (edited by Arno Smars 08-10-2012 18:35)

Re: Patrick Haemers

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat Patrick Haemers over een bedrag zou beschikken van 60.000.000 Dollar. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is een waanzinnig groot bedrag en zeker in de jaren 80! Heeft er hier iemand hier wat meer info over? De rekening wou na zijn dood leeg gehaald zijn (rekening uit Uruguay?). Ik kan niet geloven dat Haemers zo'n vermogen had. Indien dit wel zo was stel ik mij toch serieuze vragen over de macht die hier mee gemoeid was.

138

Re: Patrick Haemers

Dag Arno, het zou om 600.000 euro gaan. Een 0 verandert veel in zo'n bedrag.

» Geld Haemers niet naar De Post of VdB

Re: Patrick Haemers

De beschoten geldkoerier van de Brick's Ziegler in Etterbeek zei vandaag in de docu De Bende Haemers dat Haemers hem verschillende malen met uiterst militaire precisie heeft beschoten. Het eerste salvo loste Haemers zonder problemen met één hand. Voor deze overval gebruikte de Bende Haemers munitie die toen zelfs nog niet door het Belgische leger werd gebruikt en die volgens de ballistisch expert makkelijk door een tank had kunnen schieten.

Re: Patrick Haemers

Merovinger wrote:

De beschoten geldkoerier van de Brick's Ziegler in Etterbeek zei vandaag in de docu De Bende Haemers dat Haemers hem verschillende malen met uiterst militaire precisie heeft beschoten. Het eerste salvo loste Haemers zonder problemen met één hand. Voor deze overval gebruikte de Bende Haemers munitie die toen zelfs nog niet door het Belgische leger werd gebruikt en die volgens de ballistisch expert makkelijk door een tank had kunnen schieten.

Dat met één hand schieten deed de reus ook in Aalst.