291

Re: Patrick Haemers

Maar je snapt ook dat als je de éne week zegt er zeker van te zijn dat het de Roze Balletten zijn, de andere week dat het WNP is, dan de Rijkswacht en vervolgens Haemers en zijn zwart geld circuit dat het ... niet echt als een stabiele mening overkomt. Hoewel meer dan waarschijnlijk e.e.a. in elkaar verweven is.

292

Re: Patrick Haemers

Inderdaad, al deze dingen spelen mee? Eerste golf aanvallen roze balletten, WNP. De laatste, Aalst, rijkswacht, Haemers, De Staerke. Deze was gelinkt in het geld en gokmilieu. Het ligt ginder op tafel bij CBW, misschien zijn ze er eindelijk aan begonnen. CBW zakt deze week terug naar Aalst af voor getuigenissen.

293

Re: Patrick Haemers

Het feit dat er na meer dan 30 jaren nog geen enkele concrete doorbraak is, bewijst enkel maar hoe complex dit raderwerk in mekaar zit. Zovelen uit zovele milieus (drugs, wapenhandel, afpersing, banditisme, politiek, gerecht en ga zo maar door) zijn op één of andere manier gecompromitteerd geworden en hebben er alle baat bij om te zwijgen/te liegen of om dwaalpistes aan te leggen. Dat hebben ze tot op heden consequent gedaan.

Ook eerstelijnsgetuigen werden niet gespaard. Ik denk aan HIPA, Murcielago, Kuros en anderen die allicht verkiezen om op de achtergrond te blijven. Begrijpelijk.

Re: Patrick Haemers

Kuros is helaas overleden, en Murcielago verkiest om niet meer in de openbaarheid te verschijnen. Zou wel nog een ontmoeting indertijd komen, maar daar kunnen ingewijden meer oververtellen. We moeten dat recpecteren. David veel sterkte en wijsheid toegewenst kerel, zijn vele dingen om van te genieten. YNWA.

295

Re: Patrick Haemers

HIPA wrote:

Inderdaad, al deze dingen spelen mee? Eerste golf aanvallen roze balletten, WNP. De laatste, Aalst, rijkswacht, Haemers, De Staerke. Deze was gelinkt in het geld en gokmilieu. Het ligt ginder op tafel bij CBW, misschien zijn ze er eindelijk aan begonnen. CBW zakt deze week terug naar Aalst af voor getuigenissen.

Dus volgens jou zijn er twee verschillende bendes geweest? Dat heb ik toch ook gesuggereerd in 1 van eerste posts hier op deze forum. Alsook dat de Rijkswacht er mee te maken heeft in de tweede golf bende overvallen. Enkel haemers lijkt zo bizar.

296

Re: Patrick Haemers

mcfisto wrote:

Enkel haemers lijkt zo bizar.

Misschien wel voor jou, maar niet voor iemand die hem recht in de ogen gekeken heeft. Je weet toch wel wie HIPA is, mag ik aannemen?

Re: Patrick Haemers

mcfisto wrote:

Dus volgens jou zijn er twee verschillende bendes geweest? Dat heb ik toch ook gesuggereerd in 1 van eerste posts hier op deze forum. Alsook dat de Rijkswacht er mee te maken heeft in de tweede golf bende overvallen. Enkel haemers lijkt zo bizar.

Vertel mij eens waar de mythe 'Bende van Nijvel' is ontstaan? Het is algemeen bekend dat dat enkele grote heren rond Brussel aan de touwtjes trokken en dat het na de stilte in '84 verschrikkelijk geëscaleerd is, dat is duidelijk. Dus één of twee bendes met 3 of 20 man voor mij niet relevant. Dus mcfisto voor u, wie, wat waar rond de touwtrekkende grote heren. Als dat u duidelijk wordt gaat Haemers ook voor u duidelijk worden.

Re: Patrick Haemers

Is het niet zo dat de feiten ('82-'85) voor het eerst gelinkt werden door de speurders van Dendermonde door een vondst in het Kanaal Brussel-Charleroi? In dat geval is verschillende uitvoerders nog steeds mogelijk, maar hebben we te maken met dezelfde opdrachtgever/motief?

Re: Patrick Haemers

Goede vraag, die eigenlijk uit twee bestaat.

  1. Iemand met bewijsmateriaal uit periode 1 en 2 heeft dit samengeteld met als doel dat dit gevonden werd.

  2. Meerdere uitvoerders, zeer waarschijnljk? Zelfde opdrachtgever, zeer waarschijnlijk?

Begeeft me hierop zeer glad ijs. Vraag is er behoudens de vonst in de zwaaikom nog meer bewijs dat periode 1 en 2 te koppelen zijn? Deze zet ik door naar forumleden met vee lmeer dossierkennis.

Re: Patrick Haemers

vleermuisje1971, de idee van een hoge waarschijnlijkheid van 1 opdrachtgever en vaak andere uitvoerders vind ik nu niet meteen glad ijs; werkelijk alles wijst in die richting.

Gangsters van allerlei pluimage zijn herkend/gesignaleerd, hetgeen het zeer plausibel maakt dat steeds andere 'beruchte' bendes werden ingezet. In dit plaatje past ook 'Haemers'. Een zeer berucht crimineel die de Brusselse (onder)wereld maar al te goed kende (en omgekeerd). Onbewust heb ik ook steeds een link gelegd tussen het beeld dat geschetst werd door de eerste getuige in Aalst (hij schoot naar alles, zelfs bewegende verkeersborden) en cocaïne. Voor wat het waard is trouwens, namen van uitvoerders helpen het dossier na 35 jaar niet veel meer vooruit, vrees ik zo.