Re: Patrick Haemers

Bajrami uit de bende Haemers bekende dat zijn bende aanwezig was bij een eerdere bvn overval zonder actieve deelname. Dus de bende Haemers was sowieso één van de bendes achter de bende. Na alle ontwikkelingen en onthullingen van de laatste jaren is eerder de vraag welke (criminele) bende of lone wolf geen opdracht heeft uitgevoerd voor de bende van Nijvel in de jaren '80?

472

Re: Patrick Haemers

@Spectator: Daniël Sajfou alvast niet…

fenix wrote:

Volgens Hilde Geens is bovenstaand verhaal van en over Reyniers totaal onwaar. Ook volgens Hilde Geens is de Daniël waarvan sprake in één van bovenstaande posts een Ethiopiër. ( Daniël was op een gegeven moment een verdachte reus). Is Hilde Geens beetgenomen of nam zij ons beet?

fenix wrote:

Ben plaatste hem trouwens ook in de lijst van verdachten. Dus neen, ik sleur er hem niet bij.

Het waren blijkbaar Ben en fenix die Daniël Sajfou als verdachten aanduidden. Want Ethiopiër.  En voor hen was het blijkbaar Hilde Geens. Maar ik heb haar boek “Beetgenomen” afgelopen week nog een keer minitieus door genomen en daar komt de naam van misdadiger “Daniël Sajfou” nergens in voor.

Overigens, Daniël Bruylants is géén Ethiopiër.

473

Re: Patrick Haemers

Het was inderdaad Lionel Ruth die halsstarrig weigerde iets over Haemers te horen en beweerde dat hij in de gevangenis zat. Thans ik beschreef ook de postzakken met zwarte Hoorn die gebruikt werden voor de buit van Aalst te vervoeren. Lijkt me logisch dat deze van de overval waren van enkele dagen ervoor.

Wie het niet wil zien of geloven … speelt nog weinig rol! Maar ik zal nooit vergeten hoe en wie mij als leugenaar bestempelde. Alsof ik verhaaltjes zou uitvinden op de dood van mijn ouders.

474

Re: Patrick Haemers

Er zijn ook mensen die de Holocaust ontkennen Hipa.

En misschien zijn er mensen in Kosovo die jouw verhaal zouden kunnen bevestigen. Maar die heeft men met rust gelaten... Zou onderzoeksrechter Collin nog leven? Want blijkbaaar heeft die NIETS met volgende verklaring gedaan!

"De Albanees Basri Basjrami, naast Haemers zelf en Philippe Lacroix de belangrijkste speler in de overvallen op geldtransporten van de bende-Haemers na 1985, zei na zijn arrestatie in 1989 letterlijk tegen de toenmalige Brusselse onderzoeksrechter Jean-Piere Collin, die het dossier-Haemers beheerde: "Wij waren in Overijse aanwezig, maar wij hebben dat kind niet neergeschoten"

Ook Dossogne had men nog eens op het matje mogen roepen. Een goede bekende van Haemers. Haemers had zijn hulp ingeroepen om te ontsnappen uit de gevangenis. Dossogne  zou Haemers valse paspoorten bezorgen en hem naar Paraguay sturen... ware het niet dat Dossogne te veel geld vroeg (volgens ons Sabrina, deze laatste werd ook met rust gelaten. Behalve dan als ze een paar miljoen moest terugkrijgen.)

Je zou kunnen spreken over gemiste kansen of over deelname van Collin aan de Bende want dat is blijkbaar mogelijk (ik verwijs hier naar de beschuldiging tegen een advocaat van slachtoffers die gisteren in de krant kwam. Iedereen gelijk voor de wet toch?)

Re: Patrick Haemers

Jean-Pierre Collin leeft blijkbaar nog fenix. Hij staat op FB.

476

Re: Patrick Haemers

Bedankt Scaramouche

De hierboven aangehaalde tekst ivm de aanwezigheid van Bende Haemers in Oerijse komt uit een tekst uit Humo met als auteurs Hilde Geens en Raf S. Is er hier iemand die de juiste humo kan terugvinden ?

Re: Patrick Haemers

HUMO 01 04 1997

Re: Patrick Haemers

Dank hiervoor (https://ia601500.us.archive.org/25/item … 201997.pdf), Ruf Nachtergaele.

In dat HUMO-artikel wordt door de auteur daarvan melding gemaakt van een magistraat die beweert ‘dat ze(!) gewoon de dag na overvallen in Eigenbrakel en Overijse de datum op het betaalbewijs van het restaurant hebben gezet’. Als die magistraat dat gewoon vindt, dan hoef je geen raketgeleerde te zijn om te concluderen dat het door nota bene een magistraat debiteren van zo’n opmerking - kennelijk zonder adequaat gevolg - de volgende nagel in de doodskist van het onderzoek was. Maakt dat betaalbewijs nog deel uit van het strafdossier? Is er geen inkt- en schriftonderzoek gedaan? Is er geen vraag gesteld aan de auteur van dat betaalbewijs of hij dat betaalbewijs heeft opgesteld en of hij of iemand anders de datum (later) daarop heeft bijgeschreven?

Re: Patrick Haemers

Idefix wrote:
Ben wrote:

Dat BTW-bonnetje was zijn alibi voor de feiten in Eigenbrakel en Overijse.

Zo, maar toch blijven sommigen geloven in Haemers’s deelname aan de Bende van Nijvel.
Het is zoals luk paard, edd, CP kenzza en vele anderen reeds gezegd hebben.
Zo’n zaken zijn makkelijk na te gaan… ze deden zoveel wetenschappelijke onderzoeken op de zakken van Ronquieres!!!!!

Mocht dit toch argwaan opgeroepen hebben, dan zou er in de loop van het onderzoek al veel meer eenvoudig (!!!) onderzoek gebeurd zijn om Haemers en De Staerke uit te sluiten als mogelijke daders.

Je hebt gelijk luk paard: complotdenkers !!!!!!

Complottheorieën ?
Het fameuze BTW bonnetje van een Restaurant, dat werd getoond als alibi voor Eigenbrakel en Overijse, werd vakkundig vervalst door Tyack.  Alleen konden de onderzoekers het niet bewijzen.
En ja de Haemers van 85 zag er helemaal anders uit dan in 89. Uiteindelijk zit daar maar 4 jaar verschil op.
Ik kan je wel garanderen als je iemand ziet zoals Haemers op je 18de, dat je dit nooit meer vergeet.

Re: Patrick Haemers

Haemers was een loopjongen van CEPIC. Hoe kan je dan eerlijk onderzoek gaan verwachten? De top van rijkswacht en justitie waren groendeels politieke benoemingen van VDB. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij die Adam (onderzoek Dutroux was niet bepaald... ik ga zwijgen).

Ik geloof in geen grote complotten, wel dat zowel politiekers en onderwereld zich serieus hebben verrijkt aan operaties als drugs for weapons.