491

Re: Patrick Haemers

sherlock wrote:

En kunnen we nu verder praten over Haemers die uit de Taunus stapte?

Ja graag.

Het kunnen natuurlijk ook WNP-ers zijn geweest, gezien de Taunus van Elnikoff.

492

Re: Patrick Haemers

Het valt mij ook op, telkens als er op fb gewoon namen gebuikt worden van bepaalde rode smurfen die naar het buitenland getrokken zijn, of die blauwe smurf geworden zijn, worden die berichten snel gerapporteerd. Al is het bericht conform. Jazeker, er zitten nog altijd mollen !

Re: Patrick Haemers

Het viel me in de Haemers docu op hoe negatief Lacroix en Bajrami spreken over Haemers, zelfs al is deze persoon al bijna dertig jaar overleden. Laatstgenoemde omschreef Haemers zelfs als psychopaat.

Tussen de regels door stel ik me de vraag of ze nog steeds zo kwaad zijn omdat Haemers heeft geklikt in Rio, of was er meer aan de hand en zijn er dingen gebeurd waar zij als 'ras gangsters' niet achter stonden.

Lacroix en Bajrami zie ik niet in het Bende profiel, Haemers onder invloed van middelen is imo een zwaar twijfelgeval.

Re: Patrick Haemers

Spectator Of Life wrote:

Het viel me in de Haemers docu op hoe negatief Lacroix en Bajrami spreken over Haemers, zelfs al is deze persoon al bijna dertig jaar overleden. Laatstgenoemde omschreef Haemers zelfs als psychopaat.

Tussen de regels door stel ik me de vraag of ze nog steeds zo kwaad zijn omdat Haemers heeft geklikt in Rio, of was er meer aan de hand en zijn er dingen gebeurd waar zij als 'ras gangsters' niet achter stonden.

Lacroix en Bajrami zie ik niet in het Bende profiel, Haemers onder invloed van middelen is imo een zwaar twijfelgeval.

Op dit forum vind je het schaduw dossier van de de BOBers Van Brussel-De Jonghe ivm de bende Haemers terug.  Basjrami was woedend op P Haemers maar tegelijkertijd ben ik ervan overtuigd dat de organisatie, die hen beschermde,  hun ook tegenwerkte.
Anders had Haemers op zijn eerste zitting van het assisenhof nooit beweerd dat hij ging praten. Het werd uiteindelijk zijn dood, terwijl Lacroix en Basjrami doodleuk ontsnapten uit Sint Gillis.

495

Re: Patrick Haemers

Hoezo , het werd zijn dood?  Echt waar, ik ga mezelf verbieden om nog tijd op dit forum te verliezen. Wat een gezwam hier de laatste tijd....Onthou deze letters tot 2025 : B, B, B en W... Haemers heeft zelfmoord gepleegd. Dat werd duidelijk aangetoond door het autopsie gedrag, de foto's en de getuigenissen van de cipiers van dienst. Le grand blond ....een marginale paljas die alles durfde met cocaïne in zijn lijf...een moederskindje....een air zo groot als hijzelf.
Veel moed aan de slachtoffers en de speurders.

Re: Patrick Haemers

Alex wrote:

Hoezo , het werd zijn dood?  Echt waar, ik ga mezelf verbieden om nog tijd op dit forum te verliezen. Wat een gezwam hier de laatste tijd....Onthou deze letters tot 2025 : B, B, B en W... Haemers heeft zelfmoord gepleegd. Dat werd duidelijk aangetoond door het autopsie gedrag, de foto's en de getuigenissen van de cipiers van dienst. Le grand blond ....een marginale paljas die alles durfde met cocaïne in zijn lijf...een moederskindje....een air zo groot als hijzelf.
Veel moed aan de slachtoffers en de speurders.

Zoals je zegt zelfmoord.
Als ze je alle privileges en medicatie wegnemen dan kan dit inderdaad tot de dood leiden. Wat de cipiers en andere van de Brusselse gevangenissen betreft, weet iedereen dat die in de jaren tachtig zo corrupt als iets waren. Je kent toch Bultot zeker?
Denk nu niet dat ik Haemers wil goedpraten hè, ik verafschuw deze man.
Waarom denk je dat ik lid was van dit forum tussen 2008 tot en met 2011 en later ben ik het opgestapt.
Nog één goede raad, lees het officiële dossier, de bende Haemers ga je zeker tegenkomen en niet in de hoedanigheid die jij zo graag vooropstelt.  Zoek iemand met een kopie van het dossier.

497

Re: Patrick Haemers

Dat was dan een mis interpretatie van mij....excuus.  Ik ken het dossier vrij goed,  uiteraard weet ik tot wat hij in staat was...maar het bleef een fils a papa.

Re: Patrick Haemers

Alex wrote:

Dat was dan een mis interpretatie van mij....excuus.  Ik ken het dossier vrij goed,  uiteraard weet ik tot wat hij in staat was...maar het bleef een fils a papa.

Een fils à papa
Gokverslaafd
Drugsverslaafd
Gevaarlijk
Maar ook niet bijzonder zonder zijn kompaan Philippe Lacroix.
Als je het laatste deel in de morgen leest, bevestigd een ex topgangster dat het in de gevangenis van Sint-Gillis de gewoonte was om ´s nachts een gevangene los te laten om zijn criminele feiten te plegen. Het perfecte alibi dus. Enkel dienden die gangsters 50/50 te delen met Bultot.

Re: Patrick Haemers

Believer Murcielago wrote:
Alex wrote:

Dat was dan een mis interpretatie van mij....excuus.  Ik ken het dossier vrij goed,  uiteraard weet ik tot wat hij in staat was...maar het bleef een fils a papa.

Een fils à papa
Gokverslaafd
Drugsverslaafd
Gevaarlijk
Maar ook niet bijzonder zonder zijn kompaan Philippe Lacroix.
Als je het laatste deel in de morgen leest, bevestigd een ex topgangster dat het in de gevangenis van Sint-Gillis de gewoonte was om ´s nachts een gevangene los te laten om zijn criminele feiten te plegen. Het perfecte alibi dus. Enkel dienden die gangsters 50/50 te delen met Bultot.


Dus die gangsters (welke? ) zouden in de nacht vrijgelaten zijn om criminele feiten te plegen en de opbrengst daarvan te delen fifty-fifty met Bultot?
Welke criminele feiten? Zware overvallen alleszins niet want die gebeurden niet in de nacht.
Over welke feiten gaat het dan? Inbraken? Met een forse buit want die moet gedeeld worden toch?
En niemand in heel het gevangeniswezen (ter plekke) die zich daar vragen bij stelde? Of dit ergens rapporteerde/aangaf?

Kortom: geef eens wat meer info hieromtrent aub?

Re: Patrick Haemers

Tenzij elke potentiële Bende-verdachte dood is, zou, geachte federaal procureur Marianne van Cappelle, tijdens een mogelijk te voeren Bendeproces ook het volgende punt nader kunnen worden belicht:

“David Van de Steen noemt in zijn boek, herkende hij op een foto van het weekblad Humo, in aanwezigheid van zijn grootvader die het tijdschrift op de keukentafel had laten liggen, Patrick Haemers, een bekende Belgische crimineel die nog in die tijd leefde. Een controle (pagina 179) zou hebben plaatsgevonden en zou hebben vastgesteld dat ten tijde van de gebeurtenissen van Delhaize Aalst (de 9 november 1985, rond 19.37 uur), zou Patrick Haemers in de gevangenis hebben gezeten. Verificaties betwist door de auteur van het boek.”
Bron: https://nl.frwiki.wiki/wiki/Tueries_du_Brabant

Dat er mede vanuit maatschappelijk oogpunt nood is aan - bijvoorbeeld - een nieuwe Faroek-uitzending, waarin de huidige stand van het Bende-onderzoek over het voetlicht wordt gebracht, vind ik geen onlogische gedachte. Het federaal parket zal het kennelijk allemaal een zorg zijn en schijnt te willen blijven liggen voor het anker van een dossier dat meer diepgang heeft, waar het publiek echter buiten wordt gehouden, terwijl datzelfde publiek, naar mijn stellige overtuiging, een wezenlijke bijdrage zou kunnen leveren aan de oplossing van deze zaak als er door het federaal parket meer details over de Bendezaak zouden worden vrijgegeven.