531

Re: Patrick Haemers

Klopt, dat waren toch prins Albert en Paola die incognito wel meerdere keren een mis bijwoonden.

532

Re: Patrick Haemers

Daar kan ook gezinspeeld zijn want:

“Fernande Motte-De Raedt, één van de advocaten van Patrick, heeft de ouders van Patrick Haemers opgewacht. Ze is haast even aangedaan als de ouders van de meest beruchte cliënt die ze ooit heeft gehad.

Ze zegt: “Ik laat vanavond een mis opdragen voor Patrick in de kerk van de Zavel.”

De pastoor, die tot de persoonlijke vriendenkring van Motte-De Raedt behoort…

Want dat koppel, die man en die vrouw, waren de toenmalige prinsen van Luik Albert en Paola. Ze gingen in die periode wel vaker incognito naar een dienst in de Onze-Lieve-Vrouw-ten-Zavel-kerk. Een grillige speling van het toeval heeft hen, die vrijdag 14 mei, in een herdenkingsmis voor Patrick Haemers laten terechtgekomen.

  1. Het was de advocate van Patrick Haemers die dit initiatief nam, de ouders zijn zelf niet geweest naar deze mis

  2. De pastoor was een vriend van Fernande Motte-De Raedt, dus de kans is groot dat ze wist dat - toen - prins Albert en - toen - prinses Paola regelmatig de Onze-Lieve-Vrouw-ten-Zavel-kerk bezochten

  3. De advocate, en enkel zij, vertelde dit verhaal. Voor wat het dus waard is.

Dus voor iemand dit weer in allerlei complotten wilt trekken of het belachelijk wil maken door naar Gaston en Leo te verwijzen of zo…

Staat hier online » Bende Haemers

533

Re: Patrick Haemers

Het feit van besmette (meeste zeggen verbrande/armes chauds) wapens moet sommige uitvoerders dwars gezeten hebben. Opdrachtgevers konden uitvoerders chanteren met besmette wapens. Haemers was in de val getrapt van besmette wapens.

En wie was de opdrachtgever? Dat wist hij niet. Er was een tussenstructuur. Maar voor hem, kwamen ze uit bij VDB. Haemers las tenslotte ook een krant! Juist of niet? Genoeg om de gok te wagen. En ontvoering.

Misschien vergiste Haemers zich, maar waarschijnlijk niet. De bluts met de buil nemen, het erop wagen. Het wijst er weeral op dat uitvoerders vooral interesse hadden in geld en luxe, en de pikorde van de uitvoerders, het status.

534

Re: Patrick Haemers

Kirstel Caron werkte op 27 september 1985 als kassierster in het Delhaize-warenhuis van Overijse. Zij beleefde de bloedige overval vanop de eerste rij en is ervan overtuigd dat de reus niet Patrick Haemers was:

Op de vraag of de ‘reus’ met de opvallende grote ogen misschien Patrick Haemers was (Haemers was van het nabije Sint-Lambrechts-Woluwe en heeft nog steeds naaste familie in Overijse, n.v.d.r.), die ook in de serie 1985 opduikt, antwoordt Kristel negatief: “Nee, hij was het niet, dat zou ik geweten hebben.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

535

Re: Patrick Haemers

Tot welke gevangenisstraf werd Haemers uiteindelijk veroordeeld?

Re: Patrick Haemers

Doodstraf door horizontaal ophangen.

537

Re: Patrick Haemers

Zo'n zelfmoord is natuurlijk niet gemakkelijk. Maar sommigen schijnen alles voor elkaar te kunnen krijgen. Ik denk dat ik in zo'n geval zou vragen aan mijn 'vrienden' om mijn voeten een paar minuten omhoog te houden.

Re: Patrick Haemers

Maigret wrote:

Zo'n zelfmoord is natuurlijk niet gemakkelijk.

Zo'n zelfmoord is helemaal niet zo moeilijk hoor.

539

Re: Patrick Haemers

Idd, na 10 à 15 seconden verlies je bewustzijn, en als er dan geen hulp komt, is het na paar minuten uit.

Re: Patrick Haemers

geronimo wrote:

Idd, na 10 à 15 seconden verlies je bewustzijn, en als er dan geen hulp komt, is het na paar minuten uit.

Dit is niet de meest gebruikelijke manier. Mensen zijn verkeerd geïnformeerd.

Daarmee heeft ele9 zijn antwoord niet.