Re: Patrick Haemers

Ook ik heb er een mening over. Ik heb David op tv gezien. En heb veel respect voor hem. Toch zag ik tijdens het interview dat hij er emotioneel nog altijd te zeer bij betrokken is, en dat is begrijpelijk. De belangrijkste getuigenis van David, is wat hij vertelde gelijk na de overval. Ik weet niet wat hij toen getuigd heeft ?

Verder staat het wetenschappelijk vast dat getuigenissen door de jaren heen, heel sterk gaan verkleuren. Zeker in zijn geval. Nl die van zeer ernstig slachtoffer. Zo zit het menselijk brein nou eenmaal in elkaar. Het is spijtig dat David niet gelijk na de overval, Haemers kon aanwijzen uit het fotoboek. Neemt niet weg dat David ervan overtuigd kan zijn dat het Haemers is geweest. En dat deze piste nog steeds moet worden onderzocht.

62 (edited by koos24 08-12-2010 23:42)

Re: Patrick Haemers

Murcielago2 wrote:

Lang geleden dat ik een reactie plaatste, maar bepaalde uitspraken verplichten me te reageren. Beste Koos24, waar haal jij het recht om dergelijke conclusie te trekken?

David is een onbetrouwbare getuige, niet omdat hij een slecht mens is maar wel als getuige. Hij was 9 jaar, moest op een slecht verlichte parkeerplaats vluchten en lag op de vloer toen hij de aanvallers nog een keer zag. Daarbij schrijft hij zelf dat hij zijn eerste getuigeverslag pas weken nadien aflegde in een gesprek van kwartier door 2 ongeïnteresseerde rijkswachters.

Sowieso zijn ooggetuigen niet betrouwbaar, sterker nog ik kan het forum hier volposten met missers in getuigen verklaringen die met de beste bedoelingen zijn afgelegd maar achteraf kant nog wal raakte. Overigens staat het je vrij om het NIET met me eens te zijn en David een perfecte getuige te vinden, geen probleem.

Martin Holland wrote:

En waarom zou David het anders voorstellen dan het is geweest? Daar zou hij toch geen voordeel van hebben? Hij hoeft niet te proberen zijn verhaal interessanter of indrukwekkender te maken, want dat is het al, ongeacht of Haemers de reus van Aalst was of niet. En voor ons doet het er eigenlijk ook niet eens veel toe, of hij het nu wel of niet was. Uiteindelijk zijn de opdrachtgevers veel belangrijker, lijkt mij. Laten we proberen voorzichtig te zijn met kritiek op de beleving van David VandeSteen, want dat verdient hij beslist niet.

Het gaat niet om voordeel of indrukwekkender. Waar het om gaat is de feiten helder te krijgen. Waarom moeten we voorzichtig zijn? We leveren geen kritiek op David v/d Steen als mens maar op zijn getuigenis, de waarde daarvan en hoe daar door justitie mee is omgegaan. Gewoon gezonde kritiek, overigens een risico dat David loopt als hij een boek schrijft.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Patrick Haemers

60 miljoen dollar. Dat is voor het eerst dat ik over zo'n groot bedrag lees. Het zou mij ook niet verbazen als Haemers gewoon nog leeft. Immers de geheimen die hij kende (of kent) zijn ook bekend bij andere leden van de bende(s). Zo zal ook Denise Tyack weten wat er achter de schermen zich heeft afgespeeld. Het feit dat er in 2007 een uitspraak was van het gerecht dat Denise Tyack het losgeld van VdB mag houden lijkt er toch op dat ze het graag zo houden dat ze haar mondje netjes dicht houd. Denk niet dat Denise Tyack echt last heeft van morele bezwaren gezien ze jarenlang haar echtgenoot heeft gesteund.

Wat ik zo gelezen heb over deze zaak lijkt mij een zelfmoord heel onwaarschijnlijk. Wat zijn toch die verhalen over zijn verslaving? Hij zat toch al sinds 1989 in het gevang? Afkicken duurt toch geen jaren?

Ik denk dat die vrij is of vermoord. Indien vermoord dan zitten ze natuurlijk altijd nog met andere bendeleden die kunnen praten. Vandaar dat ze die met rust laten + een leuke compensatie voor de moeite.

60 miljoen dollar lijkt inderdaad er inderdaad op dat er op grote schaal gesjoemeld is met overheidsgeld zoals je nu ziet in de verenigde staten. Dat gesjoemel zie je in de VS bij overheids figuren met nauwe banden met het bedrijfsleven. Zo heeft Cheney enkele 100-den miljoenen opgestreken sinds 911 via zijn banden met Halliburton. Verder bv. Robert Rubin die als "consultant" van Citibank in 2008 100 miljoen ontving. Eerder was deze man Treasury Secretary. Dat zijn geld bedragen die rechtstreeks uit de zakken van belastingbetalers komt vandaar dat die bedrijven maling hebben aan de hoogte ervan.

Of Haemers dood is: die Enron CEO (Ken Lay) die vlak voor zijn proces een hartaanval kreeg is mogelijk ook gewoon nog in leven. Dat is ook een mannetje die veel wist en nauwe banden had met de Bush familie. Zo zal die geweten hebben dat de 3 torens van het WTC in New York op 9/11 door de Amerikanen zelf naar beneden zijn gebracht.

64

Re: Patrick Haemers

dutchy12345 wrote:

Wat ik zo gelezen heb over deze zaak lijkt mij een zelfmoord heel onwaarschijnlijk. Wat zijn toch die verhalen over zijn verslaving? Hij zat toch al sinds 1989 in het gevang? Afkicken duurt toch geen jaren?

Men verklaart dat Haemers in de gevangenis gewoon drugs bleef gebruiken, na enige tijd werd hij overgeplaatst naar een strengere gevangenis met een sterker regime (beweren ze), daardoor kwam hij niet meer aan zijn spul. Persoonlijk denk ik dat hij zowel in Sint Gilles als in Vorst kon krijgen wat hij wou van spul.

Wat ik mij afvraag is waarom Haemers methadon moest nemen, dit staat in een boek over Haemers van Jeroen Wils). Methadon is voor heroïnegebruikers te laten ontwennen, misschien maar een detail in het verhaal maar het viel mij toch op.

dutchy12345 wrote:

Het zou mij ook niet verbazen als Haemers gewoon nog leeft.

In zelfmoord geloof ik ook niet, wel in moord. Dat hij nog zou leven lijkt onwaarschijnlijk, soms hou ik ook rekening met die optie en blijkbaar ik niet alleen maar misschien is het te ver gezocht. Maar de vraag is wat hij wist, waarschijnlijk te veel maar ik denk dat de makkelijkste en veiligste manier was om het uit te schakelen. Al moeten we ook rekening houden met zelfmoord.

Re: Patrick Haemers

Renne wrote:

Wat ik mij afvraag is waarom Haemers methadon moest nemen, dit staat in een boek over Haemers van Jeroen Wils). Methadon is voor heroïnegebruikers te laten ontwennen, misschien maar een detail in het verhaal maar het viel mij toch op.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar er schijnt tijdens zijn overplaatsing ook een injectiespuit in zijn cel te zijn gevonden.

Re: Patrick Haemers

Nijmegenaar wrote:

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar er schijnt tijdens zijn overplaatsing ook een injectiespuit in zijn cel te zijn gevonden.

Dat hoeft op zich niets te betekenen, cocaïne kan immers net als heroïne intraveneus worden toegediend.

67

Re: Patrick Haemers

Biggus Dickus wrote:

Dat hoeft op zich niets te betekenen, cocaïne kan immers net als heroïne intraveneus worden toegediend.

Cocaïne spuiten? Ik heb heel, heel, heel veel meegmaakt op het gebied van speed,cocaïne e.d. maar dit is nieuw voor me.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Patrick Haemers

koos24 wrote:

Cocaïne spuiten?

Tuurlijk, dit veroorzaakt een heverige rush dan snuiven. Waarschijnlijk is dit hedentendage wel minder in zwang. Om een voorbeeld te geven: de Belgische (en veel te vroeg gestorven) junkiedichter Jotie T'Hooft sloeg in 1977 de hand aan zichzelf met een shot cocaïne. Verder heb je nog de snow- of speedball: een uiterst gevaarlijke combinatie van coke en horse die in een ader wordt geplengd.

Re: Patrick Haemers

Kan iemand mij iets vertellen of Patrick Haemers in dienst heeft gezeten, en zoja bij welk onderdeel?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

70 (edited by Aleks Donskij 23-02-2011 17:22)

Re: Patrick Haemers

Patrick Haemers was een ordinaire pooier, de rest is bluf. Wat staat in zijn CV?

  1. Een groepsverkrachting, om te beginnen. Dit is natuurlijk geen kinderverkrachter, maar ook niet te ver vandaan verwijderd. Om voor een langdurige vakantie te gaan en met zijn verwijfd uiterlijk. Wie gaat wie dan verkrachten in de bak? Zelfs al was het een pooierssteek om een onwillig hoertje mores te leren, of anders getuigt dit helemaal niet van een ridderlijk beeld: een bende verkracht een zwakkere – als een berevent, kan Patrick Haemers de klus alleen klaren, waarvoor heeft hij dan ondersteuning nodig?

  2. Dan komt een geldafhaling bij de bank. Pardon, dit is een bankoverval. En zijn vader moet daarbij zijn handje vasthouden.

  3. Op de vlucht ergens in 1988 op café duwt Patrick Haemers iemand een revolver onder de neus. Dat is kinderachtig! Jij bent supergangster, iedereen moet al sowieso bang zijn van jou. Bovendien wordt jij zogezegd beschermd door hoge pieten. Desnoods duw hem zijn vuist onder zijn neus, maar nee.

  4. Tot slot: een 40-jarige held smeekt zijn Pa uit de bak: Help me, ik zit in de puree.

Conclusie: Patrick Haemers was een ordinaire pooier, de rest is bluf, om domme wijfjes te versieren. En welke idioot gaat zijn hard verdiend zwart geld nog toevertrouwen aan een pooier. Geldkoerier is ook mooie praat. Men kan toch zelf naar Lux rijden, of stuur jouw secretaris naar daar.

Anfin, VDB krijgt zijn "commissie". Op het ministerie – alleen verklikkers. Op straat wemelt het van flikken, welke elke voorbijganger van zijn zwart geld scheiden. De enige veilige plaats in gans België is de hoerentent van Pa Achille. Toch moet VdB zich vermommen als hoer. Dan vlug naar mannen WC. Hier staat rij koffers met smeergeld. Jij moet wel het juiste te pakken krijgen, anders ben je geweest met een kogel in het achterhoofd. Gelukkig zijn er plakkers met de namen erop. Den deze is voor Willy Claes, dez voor Mathot, dies voor Andre Cools. Hier voor VdB. Maar hij kan niet eens het bedrag controleren al vallen een bende Haemers binnen. "Jij vuile Janet. Wij willen helpen". VdB bukt zich, trekt zijn jurkje omhoog. En dan breng Patrick Haemers de zaak in orde.

Is het niet simpeler een gewone overschrijving te doen, van de ene Zwitserse rekening naar een andere? In elk geval toen Patrick Haemers lid van bende Achille Haemers was – geen vuiltje aan de lucht. Maar de overstap naar de bende Tyack heeft hem de das omgedaan, met een radiosnoer.