Re: Wollen mantel

Yada wrote:

Iemand fotos van de botten? Of aanwijzingen? Want heb al mijn gedachte wat het kan zijn.

Deze post » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Wollen mantel

the end wrote:

Ik heb altijd gevonden dat de jas er voor een stuk uitzag als een jagers ruiters of bikers jas, de brede flappen boven en onderaan is hij ook heel ruim.

Ik denk dat de dubbele rij knopen toch eerder wijst op een uniform (militair,...). Met dergelijke jas gaan jagen en/of motorrijden zie ik niet zitten of het zou moeten zijn om op te vallen.

De grote Manitou ziet alles

Re: Wollen mantel

De jas is juist gekozen om indruk te maken, zoals hun wapens, munitie, maskers, geweld en hele houding. Tot op vandaag zijn mensen nog onder de indruk. Een bikers jas misschien niet echt, maar de jas heeft een paar specifieke kenmerken: doorsteekzakken, de plooi links op de borst, de kraag is anders en hij valt breed uit langs onder.

De dader droeg cowboy/bikers laarzen, zo'n soort jassen en schoenen kon je toen koppen in Brussel in de Agorahallen of zoiets. Je vond daar alles om indruk te maken met kleren. Het was toen een beetje mode, Arno heeft een soort bikersfilm gemaakt met figuren die met lange jassen op moto's reden. Ik ga ervan uit dat de speurders al bergen werk verzet hebben om de jas met alle mogelijke legermodellen te vergelijken, tot nu toe is er geen match, misschien andere mogelijkheden proberen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Wollen mantel

Een correcte i.v.m. mijn vorige posten de dader met de lange mantel die op David schoot had werkmansschoenen aan met een stalen top, het was één van de andere daders die cowboy/bikers schoenen aanhad.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

45

Re: Wollen mantel

Ah ja, ik dacht al. Want deze had ik al gezien. Het ging mij precies om die andere die genoemd waren zo halfkes. En geen match op die frak bedoelde?

46

Re: Wollen mantel

Waarom zit er achteraan de jas geen stof meer? Lijkt me niet bepaald handig om dragen of aan te doen. In welk jaar waren deze zakken weer in het kanaal geworpen? Men heeft toch ontdekt dat ze er alvast geen tientallen jaren hebben kunnen liggen maar eerder recent in het kanaal moeten zijn beland? Mogelijk is dit dus een afleidingsmanoevre, maar waarom en van wie?

Dat de tickets er zijn afgesneden (alsook de voering eruit gewerkt) wijst er m.i. wel op dat we met een neurotische dader te doen hebben. Ook dat systematisch afscheuren van flappen van (munitie) dozen wijst hierop. Dit alles lijkt grondig en nauwgezet te gebeuren. Idem dito met de zorgvuldig verbouwde en volledig aangepaste wagens die ze gebruiken (zonder achterbank en met mogelijkheden voor het leggen van een pistool). Dat wijst toch op een bijna maniakale voorbereiding.

En dan dat heel systematisch schieten. Bij de eerste reeks overvallen wordt er gewag gemaakt van een typische "schietwondes naast het oor". Bij de tweede bloederige reeks spreekt men meermaals van "in de hals geschoten". Daar is enige precisie en wat oefenwerk voor nodig.

Daartegenover staat een bijna arrogant nonchalant optreden van de bende, bijvoorbeeld:

  • De aankoop van wapens: op het gemakje (door de Staerke) en met de vrouwen erbij die moeten gaan kijken voor bivakmutsen

  • Eén van de leden steekt overdag even met volautomatisch geweer in de hand een autosnelweg over

  • Léon De Staerke laat zich opmerken voor het plegen van de overval bij de Delhaize te Aalst

  • overal worden zwarte Golven gespot

  • de zwarte Golf gti die gespot wordt in het bos waarbij Haemers hulpeloos langs de weg staat te zwaaien met de oude erlangs

  • hun etentje in de frituur van frituuruitbater hier (zie getuigenis frituuruitbater) met laarzen vol moddersporen en volledig uitgehongerd

  • overal hoedjes achterlaten

  • ...

47

Re: Wollen mantel

Ik vergat nog het in honderd stukjes snijden van de nummerplaat, de papiertjes die in vele stukken zijn gesneden, maar ook het bijhouden van voorwerpen (zodat die jaren later nog in een zak in het kanaal gedumpt kunnen worden). Iemand moet iemand kennen die zulke dwangmatige neigingen heeft.

Re: Wollen mantel

Hierbij een misschien niet onbelangrijk citaat vanop forum Belgian Navy:

"Le 'duffle-coat' a fait partie de l'inventaire sur certains navires, je me souviens que Michel Bouché en avait un sur le dos dans les années 85-86 à bord du Truffaut. J'en ai un que j'ai hérité de mon père, c'est vrai que c'est coupe-vent, mais une fois que c'est mouillé, l'eau ne perce pas, mais qu'est-ce que c'est lourd."

Ter informatie: Michel Bouché, werkzaam bij de Belgische Zeemacht was lid van de WNP. Hieronder een recent voorbeeld van zulke jas van de Belgische Zeemacht.
 
http://i66.servimg.com/u/f66/11/36/46/11/greatc10.jpg

49

Re: Wollen mantel

Ah ja, trekt toch erg op mijn gebrachte foto. smile

50

Re: Wollen mantel

Het zou wel eens dit type jas kunnen zijn. David herkent hem als degene die de dader droeg:

De foto van de wollen mantel op het forum was even slikken! Dat is hem, de zilveren knopen waren mijn trigger. Door de tijd waren de knopen in mijn gedachten verdwenen. Nu ik ze zie, komt het zeer duidelijk terug. Niet iedereen had zo een jas aan, maar de grootste droeg er zo een. Ze kwam trouwens juist boven de knie uit. Vandaar dat zijn schoeisel zeer duidelijk op te merken was (hoge zwarte botten).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube