441

Re: Overijse: 27 September

Toen ik er bewaking deed met hond plaatste ik mijn wagen in de doorgang naar de achtergelegen kleine parking met de snuit naar de ingang van de grote parking en naast het grote raam aan de zijkant van de winkel . Ik had deze plaats speciaal gekozen , waarom ? De bedoeling was dat ik rondliep met de hond op de parking en tussendoor zoveel mogelijk buiten aan de ingang aanwezig was . Er was niets voorzien om effe te rusten of te zitten , de hond laten te drinken of zelf een boterhammetje te knauwen . Dus dat deden we samen , hond en ik , in de wagen met uitzicht op de inrit van de grote parking . Alvorens in de wagen gaan te zitten keek ik rond op de kleine parking die achter mij lag , kwestie van rugdekking . Dit gebeurde op onregelmatige tijdstippen en ieder voertuig of persoon die zich naar de kleine parking begaf moest langs mij . De kleine parking is de plaats waar het lijk en wagen van dhr. Finné lagen . Door de felle verlichting van het warenhuis 's avonds was de kleine parking achterin wat men zegt " een donker gat ".

442

Re: Overijse: 27 September

Dat kan dus de verklaring zijn waarom niemand (?) iets gezien heeft. Kun jij ook aanduiden waar de andere slachtoffers (op de parking) gevonden werden?

443

Re: Overijse: 27 September

Nee, sorry.

444

Re: Overijse: 27 September

OK, niemand heeft iets GEZIEN maar blijkbaar ook niet GEHOORD. Als Finné als laatste neergeschoten werd (met meerdere schoten) moeten deze gehoord zijn. De mensen die uit de supermarkt vluchtten zijn voor zover ik het begrijp de richting van Finné uitgelopen (adhv de getuigenis van de Engelse dame). Niet echt logisch als er daar nog geschoten werd en de daders ook die richting uitgingen. Of zijn die mensen lang genoeg binnen blijven schuilen tot ze zeker waren dat de daders weg waren ?

445

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

Die aanslag duurde ruwweg 24 minuten in Overijse! Stel eens de vraag waarom, en ook waarom Finné zijn wapens spoorloos zijn.

Ik denk persoonlijk dat we ons niet al te veel vragen moeten stellen bij de "wapens van Finné" aangezien de speurders op deze vraag het antwoord reeds lange tijd kennen en dit als afgesloten/niet-van-toepassing beschouwen.

Non semper ea sunt quae videntur

446

Re: Overijse: 27 September

FreCR wrote:
the end wrote:

Die aanslag duurde ruwweg 24 minuten in Overijse! Stel eens de vraag waarom, en ook waarom Finné zijn wapens spoorloos zijn.

Ik denk persoonlijk dat we ons niet al te veel vragen moeten stellen bij de "wapens van Finné" aangezien de speurders op deze vraag het antwoord reeds lange tijd kennen en dit als afgesloten/niet-van-toepassing beschouwen.

Zijn die wapens dan echt zo relevant ? Ik weet het niet maar als die overval pakweg 24 minuten zou geduurd hebben (15 minuten binnen, 9 minuten buiten) dan is dat wel ontiegelijk en onlogisch lang ... is dat overigens ooit bevestigd geweest en zo ja, door wie ?

447

Re: Overijse: 27 September

De Basis wrote:

OK, niemand heeft iets GEZIEN maar blijkbaar ook niet GEHOORD. Als Finné als laatste neergeschoten werd (met meerdere schoten) moeten deze gehoord zijn. De mensen die uit de supermarkt vluchtten zijn voor zover ik het begrijp de richting van Finné uitgelopen (adhv de getuigenis van de Engelse dame). Niet echt logisch als er daar nog geschoten werd en de daders ook die richting uitgingen. Of zijn die mensen lang genoeg binnen blijven schuilen tot ze zeker waren dat de daders weg waren ?

De gijzelaar is ook nog neergeschoten toen ze buiten waren, dus ik denk het laatste.

448

Re: Overijse: 27 September

24 minuten ? De overval wordt beschreven als een efficiënte militaire actie.
Op 24 minuten bestel en eet je rustig een hamburger bij de Quick. 
In het boek "De bende en Co" van Hugo Gijsels worden de feiten beschreven als het over luttele minuten gaat.

449

Re: Overijse: 27 September

Heb ik niet gelezen maar vanwaar komt dat gegeven eigenlijk ? Perceptie van slachtoffers of getuigen ? Kan gewoonweg niet ....

450

Re: Overijse: 27 September

https://bendevannijvel.com/feiten/1985-2/overijse/
Dit is wat er op deze site bij feiten staat, lijkt me geen 24 minuten te duren.
Hetgeen hier staat is trouwens een letterlijke overname uit het boek "De Bende, een documentaire" van Paul Ponsaers en Gilbert Dupont. Uitgegeven door EPO dossier en volgens mij online beschikbaar