481

Re: Overijse: 27 September

Ik hoopt dat jij hierover wat meer info kunt geven, the end. Ijdele hoop? Nee toch ... smile smile

482

Re: Overijse: 27 September

P-51 wrote:
FreCR wrote:

De fiets moet hij zien liggen hebben ja, maar S.Notté misschien niet onmiddellijk bij het parkeren maar wel bij het uitstappen bijvoorbeeld. Notté lag een eindje verder dan zijn fiets.

Toch wel redelijk vlakbij, als ik mij baseer op de plattegrond van Boemerang (post 221).

De tekening op de plattegrond van de kleine parking klopt niet. Het tijdstip van de aankomst van Finné is belangrijk en de fiets plus hulzen zijn daarin wat de sleutel. Het beperkt nogal wat opties. Aanvullend alles duid erop dat Finné daar is neergeschoten.

P-51 wrote:

Ik hoopt dat jij hierover wat meer info kunt geven, the end. Ijdele hoop ? Nee toch ....:-):-)

Die info is er wees gerust. Het forum heeft vele voordelen maar ook enkele nadelen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

483

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

De tekening op de plattegrond van de kleine parking klopt niet. Het tijdstip van de aankomst van Finné is belangrijk en de fiets plus hulzen zijn daarin wat de sleutel. Het beperkt nogal wat opties. Aanvullend alles duid erop dat Finné daar is neergeschoten.

Wanneer dan? Is daar objectieve info over terug te vinden?

484

Re: Overijse: 27 September

Of Finné daar is neergeschoten of niet is 1 stuk van de vraag. Wát Finné daar deed is een ander stuk van de vraag. Als hij al dood was en hij is er 'gedropt', waarom dan? Als hij nog leefde en er zelf naartoe gereden is zie ik 2 mogelijkheden:

  • Hij ging boodschappen doen. Dit is te verifiëren: Deed hij (regelmatig) zélf boodschappen en zo ja, in deze Delhaize? (Misschien kan de dochter hier een antwoord op geven.)

  • Hij had een afspraak op de parking met iemand. Parkings van grootwarenhuizen zijn ideaal om (louche) afspraken te maken. Je hebt altijd een uitvlucht waarom je er bent en kan vooraf rustig verkennen zogezegd op zoek naar een parkeerplaats. Je kan wachten in de wagen zogezegd op iemand die in de winkel is. De mensen letten ook minder op je en er zijn meestal genoeg vluchtmogelijkheden. Als hij een afspraak had en hij vertrouwde het niet of had een vermoeden dat er iets mis kon gaan zou hij dom zijn om zijn auto zo te parkeren. Dan parkeer je hem omgekeerd zodat je sneller weg kan zonder manoeuvres.

485

Re: Overijse: 27 September

Als het voor de daders piece of cake was om wapens/munitie te verwisselen/manipuleren, dan zal het ook wel geen probleem geweest zijn om Finné daar neer te leggen TIJDENS de overval. Hij ging er vaak naar de krantenwinkel maar de uitbater is/was formeel : hij (Finné) had meerdere keren aangegeven dat de Delhaize van Overijse een target van de bende was.

Cobra - jammer genoeg niet meer actief op dit forum - gaat er van uit dat Finné al gedood was VOOR de overval begon en daar dus gedropt geweest moet zijn. Het is een theorie zoals zovele maar i.m.o. nog steeds een geloofwaardige.

486

Re: Overijse: 27 September

Voor de duizendste keer. De krantenwinkel was al lang toe voor de overval. Getuige winkelier zelf, hier overal te lezen op het forum.

487

Re: Overijse: 27 September

De Basis wrote:

Voor de duizendste keer. De krantenwinkel was al lang toe voor de overval. Getuige winkelier zelf, hier overal te lezen op het forum.

Ik suggereer niet dat Finné naar de krantenwinkel ging ... dat heb ik intussen ook al meerdere (zij het geen duizend) keren gelezen. Hij was wel een vaste klant van de krantenwinkel naast de Delhaize, niet ?

488

Re: Overijse: 27 September

P-51 wrote:
De Basis wrote:

Voor de duizendste keer. De krantenwinkel was al lang toe voor de overval. Getuige winkelier zelf, hier overal te lezen op het forum.

Ik suggereer niet dat Finné naar de krantenwinkel ging ... dat heb ik intussen ook al meerdere (zij het geen duizend) keren gelezen. Hij was wel een vaste klant van de krantenwinkel naast de Delhaize, niet ?

Je hebt gelijk, het zal maar 8 keer zijn waarschijnlijk :-)

489

Re: Overijse: 27 September

P-51 wrote:
the end wrote:

De tekening op de plattegrond van de kleine parking klopt niet. Het tijdstip van de aankomst van Finné is belangrijk en de fiets plus hulzen zijn daarin wat de sleutel. Het beperkt nogal wat opties. Aanvullend alles duid erop dat Finné daar is neergeschoten.

Wanneer dan? Is daar objectieve info over terug te vinden?

* geeuw *

P-51 wrote:

Cobra - jammer genoeg niet meer actief op dit forum - gaat er van uit dat Finné al gedood was VOOR de overval begon en daar dus gedropt geweest moet zijn. Het is een theorie zoals zovele maar i.m.o. nog steeds een geloofwaardige.

* geeuw geeuw *

P-51 wrote:

Hij was wel een vaste klant van de krantenwinkel naast de Delhaize, niet ?

Zzzzzzzzzzzzzz ...........

490

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:
P-51 wrote:

Eigenbrakel en Overijse waren wel VOOR Aalst, hé ... kun je dit wat nader duiden ?

De wapens van Eigenbrakel Overijse zijn natuurlijk hergebruikt in Aalst.
In Aalst worden de riotguns doorgegeven aan elkaar tijdens de aanslag. plus dat de speurders vermoeden dat de daders hun vermomming aanpassen. Er is in Aalst zeker door 2 daders met de RG1 gevuurd plus ook 2 met de RG2. Het is niet zomaar iets dat makkelijk op te lossen is.

De wapens dat ze in de 85 periode gebruiken en de manier hoe ze met hun munitie omgaan maakt dat er veel ruimte is om speurders op het verkeerde been te zetten. Het is niet omdat er hulzen liggen, (zie ook hulzen in Houssiere bij de Golf) dat die daar zijn afgevuurd. Projectielen afgevuurd uit een riotgun vertellen "niets" over het wapen, dat er hulzen liggen is "geen" bewijs dat het wapen er ook was. Met riotguns valt er makkelijk te manipuleren ook met de oude herladen 9mm munitie (uit 54 en 56 in Overijse Eigenbrakel), hoeveel keer is die al afgevuurd ook kogels kan men zo bewerken op voorhand om het te laten lijken dat het uit hetzelfde wapen komt.

Dit vind ik een interessant gegeven vooral betreffende de riots (voor de rest van de wapens lijkt me dit moeilijker). Je kan inderdaad hulzen rondstrooien zonder dat ze ter plaatse zijn afgevuurd. Zo kan je RG1 en RG2 op plaatsen laten opduiken waar ze helemaal niet geweest zijn. Hm, dat gaat ver maar is een zeer goeie denkpiste.