501

Re: Overijse: 27 September

Je vergelijking houd geen steek. De waarheid geweld aandoen is een strijd die op voorhand verloren is. Wat konden de daders niet voorzien? De hopeloze houding van velen verteld veel over de aanpak. FreCr hebben ze je ooit geleerd om doelgericht te werken?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

502

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

FreCr hebben ze je ooit geleerd om doelgericht te werken?

Wie is "ze" ?

Non semper ea sunt quae videntur

503

Re: Overijse: 27 September

ctrix wrote:

Wat wordt er dan verzwegen, en waarom weet jij het wel ?

Dat kan ik niet op het forum zetten. Er staan meer dan 2000 post van mij op het forum, je kan die allemaal inhoudelijk nazien op inhoud.
Wat ik nog kan zeggen vele namen die in het dossier voorkomen hebben geen idee waar ze te maken mee gehad hebben. De daders komen uit een heel gesloten gewelddadig milieu. Gesloten milieu, de muur waar Bouhouche het over heeft (zijn ervaring), wat zou er zich achter die muur bevinden?

Erbij hoe overleef je een gewelddadig milieu vol geheimen?

FreCR wrote:

Wie is "ze" ?

Dan zal het je niet geleerd zijn om doelgericht te werken. Als je het verband tussen ze degene die je ooit iets geleerd hebben en jezelf niet ziet dan ontbreekt er duidelijk iets. Hoe werk je doelgericht en sluit je toeval uit?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

504

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

De daders komen uit een heel gesloten gewelddadig milieu. Gesloten milieu, de muur waar Bouhouche het over heeft (zijn ervaring), wat zou er zich achter die muur bevinden?

Erbij hoe overleef je een gewelddadig milieu vol geheimen?

Aangezien het weer een quiz aan het worden is, zal ik hier alvast de meerkeuze antwoorden geven:

Er zijn veel gewelddadige gesloten milieus:

  • Wapenhandel

  • Drugshandel (cocaine in de 80s)

  • Mensen- en vrouwenhandel

  • Maffia en georganiseerde misdaad in het algemeen

  • Black ops en inlichtingendiensten

  • Terrorisme

  • etc.

505

Re: Overijse: 27 September

bertlagaisse wrote:

Aangezien het weer een quiz aan het worden is, zal ik hier alvast de meerkeuze antwoorden geven.

Het is niet mijn bedoeling om geheimzinnig te doen; Het forum heeft zijn voor en nadelen, erbij de overheid is al jaren in gebreke op alle vlakken.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

506

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

Het is niet mijn bedoeling om geheimzinnig te doen; Het forum heeft zijn voor en nadelen, erbij de overheid is al jaren in gebreke op alle vlakken.

Mogen we dit antwoord als je definitieve antwoord vastleggen of ga je toch nog een hulplijn raadplegen?

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Overijse: 27 September

bertlagaisse wrote:
the end wrote:

De daders komen uit een heel gesloten gewelddadig milieu. Gesloten milieu, de muur waar Bouhouche het over heeft (zijn ervaring), wat zou er zich achter die muur bevinden?

Erbij hoe overleef je een gewelddadig milieu vol geheimen?

Aangezien het weer een quiz aan het worden is, zal ik hier alvast de meerkeuze antwoorden geven:

Er zijn veel gewelddadige gesloten milieus:
- Wapenhandel
- Drugshandel (cocaine in de 80s)
- Mensen- en vrouwenhandel
- Maffia en georganiseerde misdaad in het algemeen
- Black ops en inlichtingendiensten
- Terrorisme
- etc.

Los van het feit dat the end vrij geheimzinnig doet, vind ik het wel interessant om zijn piste te volgen. Naar mijn weet is er nog niets opgehelderd naar zoveel jaar.

Ik begrijp dat er hier mensen zijn die gek worden van de nieuwsgierigheid over wat the end allemaal al dan niet weet. Ik heb echter niet de nodige dossierkennis, bronnen en deskundigheid over wapens om mij hier over uit te spreken of nog dieper in te graven.

Oproep naar mijn Medeforumgangers. Het is makkelijk om iemand weg te lachen of op de man te spelen. Maar misschien moet er iemand proberen om the end zijn pistes te ontkrachten of te bekrachtigen.

@The end. Een gesloten zeer geweldadig milieu. Je kan al heel snel denken aan de wapenhandel en/of drugshandel. Maar gezien le congolais overal wel opduikt tussen de regeltjes door de laatste dagen, zou ik eerder denken aan ofwel huurlingen of huurmoordenaars. Beide groepen zijn volgens mij gedisciplineerd en zeer bedreven met wapens. Ga ik in de juiste richting?

508

Re: Overijse: 27 September

bertlagaisse wrote:

[
Aangezien het weer een quiz aan het worden is, zal ik hier alvast de meerkeuze antwoorden geven:

Er zijn veel gewelddadige gesloten milieus:
- Wapenhandel
- Drugshandel (cocaine in de 80s)
- Mensen- en vrouwenhandel
- Maffia en georganiseerde misdaad in het algemeen
- Black ops en inlichtingendiensten
- Terrorisme
- etc.

Het is geen meerkeuzevraag, er is het dossier. Mendez en Finné waren de periode voor Overijse zenuwachtig en voelden zich bedreigd, Via Mendez kom je bij de diefstal van Diane wapens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

509

Re: Overijse: 27 September

En waar word nooit aan gedacht : Buitenlandse Special Forces in onderaanneming ten dienste van.....! Zie de raid en de betrokkenen bij Vielsalm in mei '84 !

En wat de diefstal van de Diane-wapens betreft . Was het wel een diefstal ?

510

Re: Overijse: 27 September

LEO wrote:

En waar word nooit aan gedacht : Buitenlandse Special Forces in onderaanneming ten dienste van.....

Dan moeten het er wel zijn die uit een Franstalig land komen want er zijn woorden/zinnen uitgesproken welke in een impulsieve daad uitgesproken werden, wat het "instuderen" van enkele woorden (zoals "op de grond" en "open de kassa", enz.) minder realistisch maken.

Non semper ea sunt quae videntur