531

Re: Overijse: 27 September

20 à 23 minuten: komaan zeg. Eerlijk wezen! Zelfs anno 1985!

Ik pleit hier al langer voor het lateraal denken, out-of-te box. Anders zou het allemaal te eenvoudig zijn. Uit een diabolisch brein (of een combinatie van twee diabolische breinen) komt nog wel andere dingen dan dat! Als men er nu nog altijd niet van overtuigd is dat de 'Bende' (of wat er voor zou moeten doorgaan) een spel heeft gespeeld met gelijkenissen...

532

Re: Overijse: 27 September

Scaramouche wrote:

Heeft er iemand aub meer inlichtingen hieromtrent?

Post nummer 13 in dit topic » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Overijse: 27 September

Ben wrote:

Op het franstalige forum las ik een verhaal van een journalist van La Libre Belgique. Deze journalist was na de aanslag op de Delhaize in Overijse en sprak er met een getuige. Deze getuige was een inwoner van Overijse die vlak voor de overval de Delhaize passeerde op de Brusselse Steenweg. De getuige verklaarde het volgende:

"Ik kwam aan en ik zag een koppel voor een donkere Golf, die tekens maakte in de richting van de Delhaize." Een tijdje later passeerde hij weer, maar deze keer in de andere richting. Hij verklaarde: "De vrouw ging voor de nummerplaat staan, zodat je de nummerplaat niet kon zien. Naast haar stond een lange, dunne man met in zijn hand een masker."

De volledige Franse getuigenis lees je hier » tueriesdubrabant.com

Dus een getuige die de reus (RF 19) in Overijse ongemaskerd gezien heeft?

534

Re: Overijse: 27 September

Dat zet de tijdslijn tussen Braine l'Alleud en Overijse nog veel meer onder druk.

Re: Overijse: 27 September

Een lange slungel type Bonkoffsky/Zeyen dus. Of Papadopoulos/Haemers.

Zelfs in die tijd moet het toch mogelijk geweest zijn om lijstje op te stellen van 'slungelachtige' personen boven 1m85 met strafblad. Zou al een begin geweest zijn.

536

Re: Overijse: 27 September

Of een grote blonde rijkswachter die enorm op Haemers leek ... Out of the box denken?

Re: Overijse: 27 September

Aubanel wrote:

20 à 23 minuten: komaan zeg. Eerlijk wezen! Zelfs anno 1985! Ik pleit hier al langer voor het lateraal denken, out-of-te box. Anders zou het allemaal te eenvoudig zijn. Uit een diabolisch brein (of een combinatie van twee diabolische breinen) komt nog wel andere dingen dan dat! Als men er nu nog altijd niet van overtuigd is dat de 'Bende' (of wat er voor zou moeten doorgaan) een spel heeft gespeeld met gelijkenissen...

Aubanel, iemand heeft onlangs een logische route afgereden, getimed en gefilmd tussen beide Delhaizes en kwam op 18 minuten uit (zonder overschrijding van de huidige snelheidslimieten). Het is dus perfect mogelijk dat slechts drie daders in een korte tijdspanne van de ene naar de andere Delhaize zijn gereden en er beide overvallen hebben uitgevoerd. Zie » Forum

Re: Overijse: 27 September

Dan moesten ze toch zeker geweest zijn om geen versperringen tegen te komen... of rekenden ze op slechte taalkennis in de alarmcentrales? En wilden ze dat extra in de verf zetten.

539

Re: Overijse: 27 September

Mero, sta me toe te twijfelen aan het het idee dat het over dezelfde daders gaat. Volgens mij wilden ze gewoon - het toppunt van lef - een simultane overval plegen met daders die er ongeveer hetzelfde uitzagen. Op de ene plek hebben ze trouwens iets gedaan wat ze op de andere niet gedaan hebben en dat in het milieu not done is.

540

Re: Overijse: 27 September

Wie de feiten gevolgd heeft weet dat het om dezelfde 3 daders ging. 3 dolgedraaide moordenaars. Wellicht (kan ik nog niet bewijzen) uit Frankrijk.