621

Re: Overijse: 27 September

club_le-happy-few wrote:

Er is al meermaals gezegd dat ze geen interesse hadden om de kroongetuigen te ondervragen.

Primo, wie heeft dat gezegd en secundo het is niet omdat men geen kroongetuigen ondervraagd dat de zaken niet onderzocht worden.

The truth nothing but the truth

622

Re: Overijse: 27 September

Dat is inderdaad absoluut niet nieuw. De bevoegde diensten kennen dit verhaal ook al jaren. Drie keer is scheepsrecht naar het schijnt, wel, ik denk dat ik vandaag of gisteren twee posts gedaan heb waarin toevallig, zeer toevallig ook een ex-Dianer zat.

623

Re: Overijse: 27 September

coconut wrote:

Dat is inderdaad absoluut niet nieuw. De bevoegde diensten kennen dit verhaal ook al jaren. Drie keer is scheepsrecht naar het schijnt, wel, ik denk dat ik vandaag of gisteren twee posts gedaan heb waarin toevallig, zeer toevallig ook een ex- dianer zat.

Nen "ex-dianer" dus. Allez, vooruit.

coconut wrote:

De bevoegde diensten kennen dit verhaal ook al jaren.

En welke bevoegde diensten mogen dát dan wel niet zijn?

The truth nothing but the truth

624

Re: Overijse: 27 September

Als men een getuige niet ondervraagd is er ook geen mogelijkheid om getuige en verdachte te confronteren. Zo zijn er belangrijke getuigen nooit ondervraagd in de feiten te Overijse.

625

Re: Overijse: 27 September

U kan uw bevindingen altijd mededelen aan de onderzoekers of desgewenst aan het Federaal Parket of de onderzoeksrechter voor zover U dat nog niet gedaan heeft uiteraard. Als U zich aanbiedt bij de dichtstbijzijnde politiepost zullen ze uw verklaring daar ook acteren en overmaken aan de bevoegde diensten. In het laatste geval kan U zich een kopij van uw verklaring laten overhandigen.

The truth nothing but the truth

Re: Overijse: 27 September

Dit artikel bevat zowat alles wat er deze middag is gezegd in de Bende-special op Radio 2 vlaams-brabant » Nieuws

Er wordt nog de hele week teruggeblikt op de overval in Overijse. Meestal tussen 12u30 en 12u50. Helaas staat beschrijving van verdachte persoon niet in het artikel. Waarschijnlijk kan dit via de radioplayer herbeluisterd worden? Ik doe vanavond een poging.

Je kan ook de fragmenten van maandag en dinsdag nog herbeluisteren (programma tussen 12u en 13u, na 12u30) » radioplus.be

Re: Overijse: 27 September

Je moet het geluid wat luid zetten, dit is het item van vandaag. Op het einde een getuigenis die voor mij volkomen onbekend is » www.adrive.com

628

Re: Overijse: 27 September

Wel al is het mysterie nog zo groot, Merlina legt de waarheid bloot. Ziehier de getuigenis:

een vrouw in Overijse herkent een van de "gekende" figuren, ze heeft hem gezien niet op de avond van de overval maar ervoor en erna ... de vrouw woonde in het centrum van Overijse. In een winkeltje in de buurt van de kerk herkent ze deze "beruchte naam" mede door zijn opvallende kledij, een lange pelsjas uit wolf en een rond Russisch hoedje op zijn hoofd. Hij reed rond in een groen bestelwagentje merk Citroen voorzien van oranje Vichy gordijntjes met rode stippen voor de ruiten. De man kwam petroleum voor kleine verwarmingstoestellen kopen. Enkele dagen na de overval zag ze de man en de vreemde wagen op de parking van de Delhaize. Wat kwam hij daar doen? Sporen uitwissen? Later sprak ze de man hierover aan en hij ontkende tot 10x toe "ce n'était pas moi, ce n'était pas moi". Later is dezelfde man ook in Aalst gezien voor de overval in een café maar ontkent dit dmv een alibi.

629

Re: Overijse: 27 September

stiletto wrote:

een lange pelsjas uit wolf en een rond Russisch hoedje op zijn hoofd. Hij reed rond in een groen bestelwagentje merk Citroen voorzien van oranje Vichy gordijntjes met rode stippen voor de ruiten.

Lijkt mij een of ander soort hippie te zijn.

The truth nothing but the truth

630

Re: Overijse: 27 September

stiletto wrote:

Enkele dagen na de overval zag ze de man en de vreemde wagen op de parking van de Delhaize. Wat kwam hij daar doen? Sporen uitwissen? Later sprak ze de man hierover aan en hij ontkende tot 10x toe "ce n'était pas moi, ce n'était pas moi".

Ik wil de getuigenis zeker niet in twijfel trekken, maar mij lijkt het toch vreemd dat je als 'brave burger' iemand die je verdenkt van een overval (van de Bende dan nog) er zo maar op aanspreekt, zeker in die tijden waarin de angst regeerde ...