Re: Overijse: 27 September

  • Dat er van het specifieke wapen RG-Nr.1 hulzen werden aangetroffen in Eigenbrakel en dat er van datzelfde wapen hulzen werden aangetroffen in Overijse.

  • Dat er van het specifieke wapen RG-Nr.2 géén hulzen werden gevonden in Eigenbrakel en dat er van dit wapen wél hulzen werden aangetroffen in Overijse.

  • Dat er van het specifieke wapen 9mm-Nr.3 hulzen én kogels werden aangetroffen in Eigenbrakel en dat er van datzelfde wapen hulzen én kogels werden aangetroffen in Overijse.

» tueriesdubrabant.1fr1.net

652

Re: Overijse: 27 September

En Finné werd gedood door ...? Als ik het goed voor heb zijn er in de omgeving van Finné geen hulzen gevonden alhoewel hij verschillende schotwonden had.

653

Re: Overijse: 27 September

geronimo wrote:

Twee wapens, zelfde kaliber en merk. De loop van de meeste wapens hebben trekken, en de kans dat die 100% hetzelfde zijn is bijna onbestaande. Wanneer de kogel door de loop wordt geperst, laten deze trekken hun afdruk achter op de kogel.

Hoi Geronimo, dat jij er in tegenstelling van mij veel over weet twijfel ik niet aan, maar je schreef zelf de meeste wapens hebben trekken. Nu zover ik weet hebben riot shotguns (steeds) een gladde lopen en geen getrokken loop! En daarnaast werd er ook gebruik gemaakt van loden bollen als munitie. Dat is een factor (geen getrokken loop maar een gladde) waardoor ik dus niet snap hoe ze dan zouden kunnen vaststellen dat het uit het zelfde wapen kwam.

Bovendien hadden ze de loop afgezaagd waardoor de loden bollen meer zouden verspreiden. Van dichtbij is dit echt een vreselijk wapen dat enorme schade doet en ik snap niet waarom men die riot shotguns onder verdedigingswapens klasseert en dat je die in tijd van de Bende gewoon legaal kon kopen alsof het een jachtgeweer was, dat is het absoluut niet.

Dus opnieuw mijn vraag (ik ken er ook veel te weinig van eerlijk gezegd), hoe konden ze zien dat het van hetzelfde wapen kwam mits het hier om een gladde loop ging?

Volgens die tabel bovenaan je link zou er geschoten zijn met 2 riot shotguns van het merk 'Winchester' (model 1200) maar ik had gelezen dat het om 2 verschillende merken ging (een Winchester en een Italiaans merk, een Heckler & Koch Fabarm geloof ik. Beiden pump-action riot guns). Ook zou er in Overijse & Eigenbrakel eveneens het Ingram machinepistool gebruikt zijn dat ook in Aalst opdook en dat gestolen was bij Dekaise. Nu, werden er niet meerdere Ingram's gestolen bij Dekaise (ik dacht van wel) en heeft zo'n Ingram pistool mitrailleur een getrokken loop?

Nog iets frappants aan de ballistiek onderzoeken: ze werden blijkbaar allemaal gedaan door Dery. En dat ondanks dat diens werk ivm de overval in Nijvel vervalst bleek met als doel om Michel Cocu te framen. Cocu ging vrij uit en het ballistiek onderzoek van Dery werd als fout (zelfs vervalst of gemanipuleerd) aangetoond en toch mocht die vent later het ander ballistiek onderzoek betreffende de Bende nog steeds doen! Hoeveel waarde kunnen we na Nijvel nog aan Dery's bevindingen hechten?

De tijdstippen van de overvallen zou zijn:

Eigenbrakel (Braine):

  • Golf reed om 20h07 naar verluid parking van Delhaize op.

  • Golf reed om 20h12 de parking weer af (dus de overval duurde 5 min.)

Overijse:

  • Golf parkeerde aan de overkant tegenover de Delhaize, overvallers liepen te voet parking Delhaize op om 20h27

De rit tussen beide locaties duurt normaal 30 minuten, de Golf zou echter op amper 15 minuten die rit afgelegd hebben, dat is volstrekt onmogelijk om zoveel sneller te gaan op zo'n relatief korte afstand. Die Golf kon geen 200 km/h rijden op die wegen hoor, ze reden niet op een snelweg hé en ze zouden daarbij onderweg een rijkswachtkazerne moeten passeren. Zou je net na een overval langs een rijkswachtkazerne willen voorbijvliegen aan 150km/h of sneller? Ik denk het niet. Bovendien was de kans groot dat ze dan opgeroepen rijkswachters in tegenovergestelde richting zouden tegen komen. Bovendien zou de Golf gezien zijn op weg naar Overijse, aan een normale snelheid.

Gezien de tijdstippen acht ik het quasi onmogelijk dat het om dezelfde Golf met dezelfde inzittenden ging. Er is ook iemand die opmerkte dat ze zich anders gedroegen, meer dodelijk in Overijse maar ook met iemand ander die de leiding nam onder het trio, de rollen waren anders verdeeld in Overijse. Onlogisch als het hetzelfde trio was.

654

Re: Overijse: 27 September

Aan de hand van de hulzen of patronen en ook aan de afdruk van de slagpin kan je veel achterhalen.

Re: Overijse: 27 September

Kurosawa, een hele goede analyse, met diverse bemerkingen die ik ook al had m.b.t. de vraag of beide overvallen door hetzelfde team zijn gedaan.

En een gelukkig nieuwjaar allemaal, he! smile

Re: Overijse: 27 September

LEO wrote:

En Finné werd gedood door ...? Als ik het goed voor heb zijn er in de omgeving van Finné geen hulzen gevonden alhoewel hij verschillende schotwonden had.

Eerst en vooral mijn beste wensen aan éénieder op een gezond 2021!

Het autopsierapport van Finné (inclusief hulzen) is nooit teruggevonden, dat op zich doet me jouw stelling van 2 teams vermoeden!

657

Re: Overijse: 27 September

Dus het kan dat er patronen zijn geplaatst op een van de twee raids. Er is 1 wapen dat gebruikt werd bij 1 overval en bij de andere niet. En 2 wapens die op beide plaatsen werden gebruikt. Vreemd toch dat een van de daders van wapen wisselt tijdens de gebeurtenissen en de ander niet? En waarom wisselen?

Wat gebruikte munitie placeren en je zet het heel onderzoek op een verkeerd spoor. Niet zo heel ver gezocht, eenvoudig uit te voeren en zeer doeltreffend. Een hele speelfilm die in scène moest worden gezet om Finné als Bende van Nijvel-slachtoffer te plaatsen of dit koud kunstje, ik zou rap hebben gekozen. Uiteindelijk is het doel van beide gelijkaardig: het onderzoek een verkeerde richting uit te sturen.

Ook weer iets waar de stempel van de rijkswacht dubbel en dik op staat. Niet eerder hoorde ik van dwaalsporen die door criminelen werden geplaceerd. Wel als je een iemand voor een moord wil framen maar niet onder zulke omstandigheden en met zulk doel als hier (1 team ipv 2).

Re: Overijse: 27 September

Geeft ook wel aan dat deze hele operatie heel secuur is voorbereid en uitgevoerd, daar is duidelijk zeer goed over nagedacht. Net als in Aalst overigens, dat is vast niet allemaal door een paar idioten met een geweertje tussen pot en pint bedacht.

Zoals Ponsaers al schreef: Maar wie was die sinistere ceremoniemeester?

659

Re: Overijse: 27 September

Happy New Year!

Mag ik zo vrij zijn om hier te verklaren dat ‘wij’, wat betreft de feiten een 10-2 achterstand hebben op de federaal parket, dat Jan Publiek doet voorkomen dat zij met 13-3 achterstaat op de Bende van Nijvel.

Zonder inzage in - bijvoorbeeld - het dossier-Overijse, draaien we rond in cirkels. ‘Wij’ weten niet (zeker) of er een nog een ((gewaarmerkte) kopie van het) rapport van schouw van het lijk van Finné bestaat en of daar nog een contra-expertise op los is gelaten. ‘Wij’ weten niet in hoeverre alternatieve scenario’s zijn uitgespit, zoals het scenario: Finné is ergens anders doodgeschoten, waarna zijn lijk is gedumpt naast zijn, door een van de daders bij de Delhaize te Overijse geparkeerde Ford Sierra, waarbij er lege hulzen zijn neergelegd. Dat is een cruciaal punt, aangezien dat ‘ons’ iets kan leren over het motief van de Bende van Nijvel. De nitwits van het federaal parket doen hierover het zwijgen toe, terwijl dit bij uitstek een punt is dat allang over het voetlicht had moeten worden gebracht. In plaats daarvan moeten ‘wij’ het doen met een straat oude TerZake-reportage (» YouTube), waarover hierna meer.

Het is intriest om te moeten constateren dat er al jaren heel veel denkkracht, van heel veel mensen door de plee is gespoeld vanwege destructie of obstructie van het onderzoek door het federaal parket, onder - bijvoorbeeld - het mom van ‘het geheim van het strafrechtelijk onderzoek’ of gewoon onwil aan die zijde.

Mensen zoals Faroek Özgünes lieten zich voor de kar van het federaal parket spannen en durfden datzelfde parket niet kritisch te bevragen, waardoor een op zichzelf beschouwd boeiend en interessant programma als ‘Faroek’, de kijker laat zitten met nog meer open eindjes, omdat de daarin gepresenteerde feiten in onvoldoende mate binnen een zo eenduidig mogelijk kader kunnen worden geplaatst (» YouTube).

In plaats daarvan wordt - excusez les mots - vanwege het federaal parket met hagel geschoten, wat mij in de gegeven situatie als ongepast voorkomt. Voorbeeld: zakken met inhoud zouden 6 of 7 dagen in het Kanaal Brussel-Charleroi (bij Ronquières) hebben gelegen of zelfs niet langer dan 24 tot 48 uur, op basis van wetenschappelijk(e) onderzoek(en) en bepaalde elementen in het strafrechtelijk onderzoek’, aldus Eric Van der Sypt, namens het federaal parket. Die stelling is volstrekt onvoldoende onderbouwd. Zie de slechte staat van sommige uit die zakken gehaalde voorwerpen, zoals het geldkistje van de Delhaize te Aalst, wat een langer verblijf dan een week, in het kanaal doet vermoeden. De desinformatie van het publiek gaat ook zo ‘vrolijk’ verder. Hiermee stel ik het federaal parket aansprakelijk voor het mee helpen veroorzaken en cultiveren van complottheorieën.

Ook het punt van de door een getuige bij de Delhaize te Overijse gememoreerde  afwezigheid van de witte auto (Ford Sierra) van Finné, heeft het federaal parket kennelijk niet uit haar winterslaap doen ontwaken, waarbij het publiek, wat het federaal parket betreft er tot op de dag van vandaag er voor janlul bij mag blijven zitten (» YouTube).

Als er ooit nog eens een ‘Faroek’ aan de kwestie-Overijse wordt gewijd, is het zaak om één aspect daarvan - bij voorbeeld de moord op Finné in Overijse of elders - zo volledig mogelijk te belichten, wat betekent dat alle informatie van het federaal parket daarover op tafel moet komen of opvraagbaar moet zijn, bijvoorbeeld op de website van dat parket of de politie, waar ik een hard hoofd in heb.

Op deze website - killersbrabant.be - zou informatie over de (specifieke) zaak-Finné met het publiek kunnen worden gedeeld, met in het achterhoofd de volgens ex-Rijkswacht-overste Herman Vernaillen, door Leon Finné zeer terloops gemaakte opmerking ‘dat er een staatsgreep werd beraamd’. Finné was directeur bij de Banque Copine, wier dochtermaatschappij Progrime garageboxen en appartementen verhuurde aan Beijer en Bouhouche, met dien verstande dat zij dat deden onder valse namen.

Als het federaal parket de zaak-Finné - dead on arrival of dead before arrival? - naar voren schuift, in het raam van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, komt mij dat voor als een reële mogelijkheid om met hulp van (de denkkracht van) het publiek, een vinger achter die bende te krijgen; een schitterend en gerechtvaardigd (meer dan) experiment!

De facto werkt het federaal parket dit naar voren schuiven tegen, waarbij de vraag waaróm mij als veel minder relevant voorkomt dan de vraag hoe. Anders geformuleerd (met conclusie): het federaal parket tackelt de waarheid en naait het publiek.

660

Re: Overijse: 27 September

Heel het onderzoek is geboycot en gemanipuleerd van bij de aanvang. Een door Vanden Boeynants benoemde procureur deed er alles aan om toch maar niks boven te laten komen, zijn dochter was verslaafd aan drugs! Dossiers werden in zijn lade bewaard en geheim en achtergehouden! VDB had hem benoemd en was daardoor zijn meerdere, VDB koning van de corruptie en fraude, betrokken in drugshandel via bevroren vlees. Men zegt ook betrokken bij roze balletten (pedofilie). We weten ook dat VDB Bouhouche goed kende ... Dit dossier mag niet opgelost worden dat is toch overduidelijk!