Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Dit is een wagen van de Duitse luchtmacht, mogelijk politie/MP of iets dergelijks.

Merovinger wrote:

Zou dit hem kunnen zijn? Op de achtergrond staan in elk geval fabrieksgebouwen. Een geprepareerde Golf? Let op de antenne en het zwaailicht op het dak. De achterbank lijkt ook verdwenen.

Mmmm, heb je dan ook al kunnen ontdekken wie er op de 2e foto in zit?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

12

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

In diezelfde glasfabriek hield ook Michel Wojda zich op: spookhuis, Maxheleau, ... Bovendien spreekt "wolf" erover als depot voor Bende-wagens. Weten we iets meer over die Golf?

13 (edited by K& 18-10-2012 10:29)

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Ik weet niet meer waar ik dit heb gelezen maar toen ik er een bewoner aldaar (*) over aan sprak (ex PJ!) zei hij dat ik het dossier goed kende! Er is daar blijkbaar een golf gesignaleerd maar of die met die zaak te maken heeft is onbekend.

* Verderop noordwaarts, bij de jachthaven zijn de sluizen bruikbaar om naar de ander kant van het kanaal te gaan. Er is daar ook een interessante straat > snippers.

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Mistery wrote:

Dit is een wagen van de Duitse luchtmacht, mogelijk politie/MP of iets dergelijks.

Moeten de daders dan gezocht worden bij het Duitse leger? Bovenstaande Golf vertoont toch wel  opvallende gelijkenissen met de auto's van de Bende. De Bende reed zelf het liefst met Duitse wagens. Achteraf heeft de Rijkswacht ook massaal Duitse wagens gekregen (Golf GTI en BMW's). De gestolen wapens uit de Rijkswachtkazerne in Etterbeek waren ook van Duitse makelij.

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Welnee, dat is nu éénmaal een land dat degelijke kwaliteitsproducten maakt.

Servo per Amikeco

16 (edited by Mistery 20-10-2012 13:01)

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Merovinger wrote:

Moeten de daders dan gezocht worden bij het Duitse leger? Bovenstaande Golf vertoont toch wel opvallende gelijkenissen met de auto's van de Bende. De Bende reed zelf het liefst met Duitse wagens. Achteraf heeft de Rijkswacht ook massaal Duitse wagens gekregen (Golf GTI en BMW's). De gestolen wapens uit de Rijkswachtkazerne in Etterbeek waren ook van Duitse makelij.

Ik weet niet of de Bende van Nijvel gezocht moeten worden in kringen van het Duitse leger. Ach, aber warum ach nicht. smile Maar dat er militaire protocollen werden gehanteerd, dat is wel zeker. Mogelijk hadden ze ergens een Golfje op de kop getikt, maar men haalde de GTI Golfjes toch dichter bij.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

17

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Ja, maar wat is er  nu van aan van die Duitse Golf? Fauquez of niets mee te maken?

18

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Het Golfje op de foto is er eentje van het Duitse leger, ik denk dat deze gebruikt werd door de militaire politie aldaar maar zeker ben ik niet. Wat deze foto eigenlijk op het forum van de Bende van Nijvel komt doen ontgaat mij volledig, het is een gewoon Golfje benzine en zeker geen gti, heb trouwens nooit vernomen dat de Bende van Nijvel ooit met zwaailichten hebben rondgereden. Deze foto doet hier dus volgens mij niets terzake.

19

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Dat is wat ik ook dacht, voorzichtig zijn dus voor dit een eigen leven gaat leiden.

20

Re: Volkswagen Golf: Fauquez

Vind het trouwens merkwaardig dat er zeer snel namen worden vernoemd bij zaken die eigenlijk zeker niet vanzelfsprekend zijn dat ze ooit met de bende kunnen gelinkt worden.