Re: Alain Moussa

Dit artikel vat het mooi samen. Stel jezelf de vraag wie de mogelijkheid had om de politie zand in de ogen te strooien en je hebt de daders. Willy Acke had toen al de rijkswacht en de WNP in het vizier...

Re: Alain Moussa

Martine Michele zegt dat Moussa niets heeft bijgedragen om de zaak van de bende op te lossen. Dan hebben ze alvast één ding gemeen. Hoe lang werkt ze nu al fulltime aan deze zaak?

Re: Alain Moussa

Zoals Beijer zich ooit liet ontvallen: On a melangé les armes...

Re: Alain Moussa

Je kan denken, zeggen en vinden van Moussa wat je wil, maar volgens mij zat hij er met zijn beschuldigingen wel “boenk op”.

Re: Alain Moussa

Geloof je écht dat PDS niet wist waarom hij daar in die Delhaize kwam observeren?
Come on…

En Mincky mag PDS verdedigen zoveel hij wil, maar als je een beruchte gangster van de Bende Van Baasrode die DEZELFDE dag in die Delhaize aanwezig was omschrijft als “erin geluisd” en “niks mee te maken”, dan ben je bewust mist aan het spuien.
De feiten zijn de feiten, en 1+1=2

56

Re: Alain Moussa

En wat bent u dan aan het spuien? Of was u ook diezelfde dag, daar aanwezig? En ergens diezelfde dag van tevoren aanwezig zijn, bewijst helemaal niets!

57

Re: Alain Moussa

vhs1240 wrote:

Geloof je écht dat PDS niet wist waarom hij daar in die Delhaize kwam observeren?
Come on…

En Mincky mag PDS verdedigen zoveel hij wil, maar als je een beruchte gangster van de Bende Van Baasrode die DEZELFDE dag in die Delhaize aanwezig was omschrijft als “erin geluisd” en “niks mee te maken”, dan ben je bewust mist aan het spuien.
De feiten zijn de feiten, en 1+1=2

Mincky is lang niet de enige die in deze richting denkt hoor.

Dat PDS een aandeel had in (enkele van) de aanslagen die worden toegeschreven aan "de bende van Nijvel" is zeer waarschijnlijk, maar het lijkt er sterk op dat men in Aalst heeft geprobeerd alle schuld op De Staerke & co te schuiven.
Denk bijvoorbeeld aan dat telefoontje naar radio Mi Amigo, dat was een overduidelijke hint richting de bende van DS en het zou wel heel dom geweest zijn moesten DS en/of zijn companen dit telefoontje zelf gemaakt hebben.

Ik ben persoonlijk ook van mening dat het de bedoeling was dat DS moest gepakt worden met die koffer wapens, en dat zou ook gebeurd zijn maar DS had het plannetje door, is de koffer weer gaan opgraven en die is daarna verdwenen.

PDS moest ervoor opdraaien en het onderzoek zou daar eindigen. Dit is niet gelukt, en wat volgt is een hele recem valse sporen, maniplaties, verdwenen bewijsmateriaal, gezelfmoorden etc. 35 jaar lang!

Wat ook moet gezegd worden, ik denk dat PDS heel goed weet wie of wat "de bende van Nijvel" is/was.
Volgens mij was zijn "bekentenis" een dreigement: "Laat me hierover met rust of ik ga eens vertellen hoe de vork echt in de steel zit".
Het heeft ook gewerkt want men heeft hem direct buiten vervolging gesteld in deze zaak, iets wat helemaal niet nodig was, maar op die manier kon hij er zeker van zijn dat men in de zaak BVN hem niet meer ging lastig vallen.

Als men hem idd. heeft proberen laten opdraaien voor de hele BVN zaak zou het mij niet verwonderen dat de man zich ergens van een "levensverzekering" heeft voorzien in de vorm van bewijsstukken waarmee hij anderen kan impliceren, met de dreiging dat als hem iets overkomt, deze stukken zullen naar boven komen.

Re: Alain Moussa

Mincky wrote:
vhs1240 wrote:

Geloof je écht dat PDS niet wist waarom hij daar in die Delhaize kwam observeren?
Come on…

En Mincky mag PDS verdedigen zoveel hij wil, maar als je een beruchte gangster van de Bende Van Baasrode die DEZELFDE dag in die Delhaize aanwezig was omschrijft als “erin geluisd” en “niks mee te maken”, dan ben je bewust mist aan het spuien.
De feiten zijn de feiten, en 1+1=2


En wat bent u dan aan het spuien?
Of was u ook diezelfde dag, daar aanwezig?
En ergens diezelfde dag van tevoren aanwezig zijn, bewijst helemaal niets!

Wat ik spui?
Het is voor mij gewoon een uitgemaakte zaak dat PDS bij de BVN hoorde.
Ik geloof niets van de stelling dat hij er is ingeluisd
Salesse verdenk ik ook. Kompaan van PDS, en die robotfoto lijkt wel héél hard op hem
In mijn analyse past Bultot als opdrachtgever (of hij zelf op zijn beurt de opdracht van nog hogerhand kreeg laat ik in het midden. Mijn buikgevoel zegt van niet)
En uiteraard zijn Bouhouche en Beijer er ook bij. De bewijslast tegen hen is té groot

59

Re: Alain Moussa

xavier wrote:

@rizzz: zeer goede analyse.
+1
Nu even verder gaan.

Lees “Een nadere analyse van enkele controversiële kwesties aan de hand van getuigenverhoren en aanvullende onderzoeken”. door professor Fijnaut en professor Verstraeten.

Oa deze documenten waren een leidraad vanaf 1997 voor nieuwe kansen voor het onderzoek naar “De Bende Van Nijvel”.

Je merkt heel vaak hier en elders dat mensen de mond vol hebben over het tot dusver gefaalde onderzoek maar welke kansen de onderzoekscel laten liggen heeft en waar welke specifieke sporen verder moe(s)ten onderzocht worden, dat staat heel duidelijk uitgelegd in deze documenten.

De Staerke had het over 7 rijkswachters die betrokken waren.
7.
Dus geen 6 en ook geen 8, heel specifiek.

Een van hen is nog niet zo lang geleden met pensioen gegaan, hopelijk stopt de intimidatie van deze ex-huurling en krijgt het Federaal Parket alle kansen om -in tegenstelling tot Troch en de Delta-cel- om “voluit te gaan”.

Staat de naam van dit gepensioneerd lid op dit forum?

Re: Alain Moussa

xavier wrote:

@BAX: Ja, maar zelden.

"Uit wiens hand men eet wiens woord men spreekt."

Wie dan?