191

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Xenophon wrote:

Ergens in 'Beetgenomen' van Hilde Geens staat een gesprek weergegeven met een Nederlandse expert, ik herinner me de naam niet dadelijk.  En die zegt iets in de aard van 'er wordt veel te veel aangenomen en veel te weinig effectief getest en nagekeken'.  Die mens heeft gelijk.  De eerste vraag is steeds of iets materieel mogelijk is of niet.

Dit is waarschijnlijk Peter van Koppen.

192

Ben wrote:

Ik moet waarschijnlijk niet zeggen waar deze foto genomen is:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/578919140_1415831590391812_811844926216034413_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg_tt6&_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=f727a1&_nc_ohc=c2a208QN9-IQ7kNvwFX75fX&_nc_oc=AdkEG1VQZfZfSwI2MIISiJSNNH_ZFH8BmVm5c5JEVjtbalD2_aeo4062sZXmYWDvZBjRC-SOktFhebMArcM9FwiT&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=1VMHfYvXgruJl8oI3an2BA&oh=00_AfilQiF03QKGUPg5_S05pO_1axjU3WB4BLeC8ypoTeafMw&oe=69176875

Nog een belangrijke toevoeging aan deze foto. Autolichten hebben tegenwoordig veel meer "kracht" dan een auto in de jaren '80. Auto's in de jaren '80 hadden halogeenlampen en gaven absoluut niet de hoeveelheid licht die huidige auto's geven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

In zijn verklaring zei Philippe Clerbois dat de weg kuilen had, waardoor de auto langzaam reed. Maar de weg lijkt opnieuw geasfalteerd te zijn. Als de weg in 1985 in slechte staat was, was de baan van zijn auto niet per se recht, en de plek waar hij zegt dat de Golf stond, zou verlicht kunnen zijn door de koplampen van Philippe Clerbois.

194

pyrénéen wrote:

In zijn verklaring zei Philippe Clerbois dat de weg kuilen had, waardoor de auto langzaam reed.

Dat maakt niets uit. Het mocht evengoed een zandweg vol stenen en putten zijn. Het verhaal van Clerbois is niet mogelijk en de chauffeur en de vrouw op de passagierszetel ontkennen het verhaal. Ze zeggen dus niet: "we weten het niet meer". Ze zeggen: "wij ontkennen het verhaal van Clerbois."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

195

pyrénéen wrote:

In zijn verklaring zei Philippe Clerbois dat de weg kuilen had, waardoor de auto langzaam reed. Maar de weg lijkt opnieuw geasfalteerd te zijn. Als de weg in 1985 in slechte staat was, was de baan van zijn auto niet per se recht, en de plek waar hij zegt dat de Golf stond, zou verlicht kunnen zijn door de koplampen van Philippe Clerbois.

Het onverdedigbare verdedigen met gelijk welk argument, ik begrijp dat niet. Zelfs als die kuilen een invloed hadden dan had hij - zeker met de verlichting die toen in een wagen voorzien werd - niemand kunnen herkennen. Dan heb ik het nog niet over de andere inconsistenties.

Ik ben langsgereden met een wagen die performante verlichting heeft (matrix-LED) en had verstralers op. Het.is.niet.mogelijk. Fysica is fysica.

"We reden niet hard om de kuilen te vermijden."

Bron » Nieuws

Om kuilen te vermijden, moet je naar rechts en links uitwijken, je rijdt niet rechtdoor. En als de auto bij het langzaam rijden van zijn koers afweek, had dat de Golf zomaar in brand kunnen steken.

197

Neen, been there, done that. Ik heb dat traject gereden in verschillende 'posities' op die weg. Het kan niet.

198

Men moet niet vergeten dat de reus verlicht werd door het binnenlicht van het voertuig, aangezien de deuren open waren... En als de koplampen van de Golf aan stonden, verlichtten die de oude man. In het donker zie je alleen wat verlicht is.

Laten we niet vergeten dat meneer Vos aan de pers heeft verteld dat andere getuigen verdachte handelingen hebben gezien in dit bos die nacht. Nog twee personen die iets droegen dat op een lichaam leek. Joelle en Philippe Clerbois zijn niet de enige getuigen.

199

JML, zie Franstalig forum. De lichten van de Golf waren uit. Eigen getuigenis Clerbois.

200

Sorry Xénophon, ik kan die informatie niet vinden, maar ik geloof je. Met de verlichting van die tijd, zoals door jou en Ben beschreven. De vraag die ik me stel is hoe de andere getuigen, waar Eddy Vos over spreekt, ook iets hebben kunnen zien. Gewoon een persoonlijke vraag.

Een andere vraag die ik me stel: In Temse, ondanks dat een van de moordenaars, de uitkijk, op alle lichtbronnen heeft geschoten om niet gezien te worden, hoe konden de getuigen dan de lengte en het postuur van een tweede dader identificeren toen hij naar buiten kwam?

Ben wrote:

Mijn foto uit 2009 - weliswaar overdag - toont al een iets authentiekere situatie. Je ziet dat ze in de loop der jaren de houten balustrade vervangen hebben.

U bent ver van het kruispunt.

Xénophon wrote:

JML, zie Franstalig forum. De lichten van de Golf waren uit. Eigen getuigenis Clerbois.

Ok Xénophon, ik heb de info teruggevonden, en jullie hebben gelijk » Nieuws

In dit artikel zegt Philippe Clerbois echter ook. "Bij Y waren we 15 meter van hen verwijderd." In de jaren 80 scheen de koplamps tot 15 meter, toch?