Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Als je het terrein kent, weet je dat je het lijk van de killer daar kunt begraven zodat ie nooit zal gevonden worden. Ik ben er zo'n 8 maanden geleden op die plek geweest. CWB heeft maar een beperkt deel afgegraven bij zoektocht naar het lijk van de killer omdat het anders te kostelijk zou worden. Het lijk van de killer zoeken is hetzelfde als die speld in een hooiberg.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Daarbij is de kans zeer groot dat het lijk ondertussen is verplaatst toen men voelde dat de speurders te dichtbij kwamen.

Servo per Amikeco

53

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Let op:

  1. De bijzitter van de Santana kon gekwetst zijn aan de Koldam. Daarna zijn er meldingen van schoten zwaar kaliber doorheen deze zetel en ook de aanwezigheid van kogels of hulzen in de Santana.

  2. De gekwetste in Houssiere en de vondst na de opgravingen van kogels in de grond.

Stel ik mij de vraag of deze mensen niet door de bende zelf geëlimineerd zijn. Ik heb ooit info ontvangen in die zin als zouden de leden (vague 1) uit de gevangenis van Nijvel zijn gehaald (met beloftes?) en aldaar zijn gezelfmoord?

Maar ja, plezanteriken en "vuielle jeannetten" vind je overal, vooral in Aalst met carnaval. Bij sommigen duurt dit 99% van het jaar. Heel serieuze journalisten zoals Haquin, vanden Dries, de Bock, Brewaeys (van wie ik een gesigneerd boek heb gevonden) hebben 8 jaar en meer van hun leven bezig geweest om het WNP dossier te ontrafelen en tot de vaststelling te komen dat de Bo en Latinus dezelfde doelstellingen hebben gehad.

Het is dan heel triest dat sommigen menen  zich te moeten amuseren om deze dossiers verder te verknoeien. Nog erger diegene die leden bedreigen. Ja! Zelf geen last van gehad, want ken er eigenlijk maar weinig van, maar anderen blijkbaar wel.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

K& heeft hier wel een punt. Hoe acteerden deze mensen onderling? Gezien het moorden enzo, zal het gesprek van de dag niet over de nieuwe film van John Travolta gaan. Gedragen ze zich militair onder elkaar. Een gewond bendelid liquideren, was wellicht op dat moment gepast.

Soms vraag ik me af hoe die eerste woordenwisselingen zijn geweest na zo'n bloedige raid of overval. Schreeuwen ze naar elkaar, of heeft er eentje echt de leiding? Staan ze onder spanning en zijn ze in staat elkaar te vermoorden? Of zingen ze samen luid "te voet naar de scherpenheuvel" in een roes van triomf? Ik vraag het me soms af.

55

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Of een pak friet gaan eten? Een duivenmelkerscafé bezoeken?

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Het zal de eerste momenten stil zijn in de wagen terwijl de betrokkenen hun gedachten op een rijtje zetten. Daarna volgt de opluchting, het besef dat het grote stressmoment is afgelopen. Veel mensen beleven dat op een euforische manier, anderen kunnen helemaal over de rooie gaan. Uit mijn ervaringen volgt na de stilte een soort herbeleving van de feiten waarbij de betrokkene vertellen over wat zij gezien of gedaan hebben en meestal op een goedlachse manier. Ik vermoed dat dit bij de Bende van Nijvel vrijwel hetzelfde zal zijn geweest. Misschien dat Geronimo dit ook zal herkennen.

Servo per Amikeco

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Ofwel de meest macabare versie: als we te maken hebben met een bende psychopaten hebben ze misschien zitten pochen over het aantal slachtoffers dat ze elk hebben kunnen maken.

58

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Volgens mij is er tijdens de terugtocht in de wagen niet veel verteld geweest. Wanneer ze ergens veilig binnen waren zullen de tongen wel losgekomen zijn maar in de wagen waren ze alles behalve veilig, er kon toen nog steeds veel misgaan en er zal dus daar nog voldoende stress aanwezig geweest zijn om het stilzwijgen te bewaren. Ik denk dat het vooral de ogen goed openhouden was om nakend gevaar tijdig te kunnen waarnemen en voldoende tijd te hebben om te reageren.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

DeadLetterBox wrote:

Uit mijn ervaringen volgt na de stilte een soort herbeleving van de feiten waarbij de betrokkene vertellen over wat zij gezien of gedaan hebben en meestal op een goedlachse manier. Ik vermoed dat dit bij de Bende van Nijvel vrijwel hetzelfde zal zijn geweest.

Ja, vermoed dat het zo wel iets zal zijn. Rijden jong rijden, hebt ge gezien hoe ik die heb neergeschoten. Wrong place at the wrong time. En diene kleine, die zal mij ook geen twee keer vies bezien. Fuck jong we worden hier gevolgd door ne pipo in een BMW, diene denkt dat hem beter is dan gij Charel laat hem maar is zien wa ge kunt. Beter dan ik vind ge alleen bij de politie hahaha. Wow jong dat licht stond hier wel op rood he. Jaja diene BMW stond ook in het rood, hij is blijven staan. Denk inderdaad niet dat ze echt last hebben gehad van de mensen die nog lagen te creperen op de parking. Zegt veel over die lafaards.

60

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

In wat voor auto reden deze getuigen destijds eigenlijk?