Topic: Nieuwe onderzoeksstrategie

Eigenlijk kunnen we helemaal niets weten, want:  

  • de getuigen zijn niet te vertrouwen

  • de politie is niet te vertrouwen

  • het gerecht is niet te vertrouwen

  • de politiek is niet te vertrouwen

  • Koning (toen nog kroonprins) Albert is niet te vertrouwen.

't Zou slimmer zijn om het onderzoek andersom te voeren: de meerderen van de politie aanpakken die zeggen dat het onderzoek geboycot wordt. Wie zei tegen hen dat het zou tegengehouden worden? Die mensen hardhandig aanpakken en klaar is Kees.

Natuurlijk zegt Eddy Vos dat hij niet belemmerd wordt. Maar die getuigenissen waarnaar verwezen wordt in de Panorama-uitzending zeggen het tegenovergestelde. Ik geloof eerder slecht dan goed nieuws inzake het Bende van Nijvel-dossier.

2

Re: Nieuwe onderzoeksstrategie

Beste Charly, der valt niets & niemand meer aan te pakken want de meesten zitten int hospice of liggen al lang op het kerkhof. Mij stoort de pseudo vragen van, de onderzoekers gericht naar de bevolking toe: men vraagt de medewerking maar als je wat rond gaat in de omgeving, als je de programma's bekijkt, als je een reconstructie bedenkt met de gegevens uit de pers dan zie je dat er weinig is rondgevraagd en geen goede reconstructies zijn uitgevoerd.

Nu probeer zelf bv. eens een datum van een proces te vinden in 1984. Op de griffie hebben ze maximum 8 jaar archief, op het casier zeggen ze 't is te oud of geen toegang voor leken, eerst aan de procureur vragen, wij zijn geen bibliotheek. Allemaal goed en wel, maar ik wil slechts weten met hoeveel kogels de hond van Jadot is afgeschoten. Als je dit bij de CWB vraagt zullen ze zeggen 11 vermenigvuldig met 3 en deel door zeven. Om als dit bevestigd is, daarna gegevens over een oude bende op te rakelen.

Hoe kan je gegevens checken die je bekomt als je zelf elementaire data en aantallen niet vast-krijgt? Als ze dan denken: vertel maar wat je weten bent gekomen om je daarna uit te lachen, bedank ik voor de eer.

Er zijn meerdere getuigen die niet willen getuigen voor de CWB maar je wel iets kunnen vertellen. Alleen, wat doe je ermee zonder dubbele controle. Neem nu bv. een lid hier (minimouse) vraagt jaren (2007) geleden iets over Dekaise op het forum Tueries: er zijn blijkbaar in Aalst ook Libanezen gezien, meerdere malen. Nergens heb ik hiervan aanwijzingen gevonden, dus komt dit uit het dossier?

En op het forum wordt de discussie subtiel afgeleid door een lid naar andere onderwerpen, 15 pagina's en niksken meer over Libanezen. Toch wel straf, een zoektocht naar onze bekende Libanezen brengt allerlei gegevens op maar niets over Libanezen in Aalst.