11 (edited by DeadLetterBox 07-02-2012 11:16)

Re: Ford Siera: Overijse

Het lijkt mij veel aannemelijker, dat Finné, indien opzettelijk geviseerd, is vermoord op de parking, omdat de Bende van Nijvel hem tot daar geschaduwd heeft. We weten allemaal dat er aanwijzingen zijn die op een grotere groep wijzen dan enkel de overvallers die aanwezig waren. Mss werd Finné geschaduwd en gaf men dan de overvalgroep het groen licht. Tactisch gezien zou het een erg slechte zet zijn om Finné te ontvoeren, mogelijk al vermoorden en dan daar te dumpen. Dan kon men hem beter gewoon laten verdwijnen met de noorderzon. De Bende van Nijvel heeft alle tekens van een georganiseerde actie door profs, die zouden dan toch geen dergelijk risico nemen om hun hele campagne te compromiteren?

Wat die getuigenissen betreft, hoe betrouwbaar zijn die? En het ging om een traumatische ervaring, soms zien mensen dingen die ze niet kunnen plaatsen en maakt men er een eigen beeld van. De manier waarop iemand valt bijvoorbeeld. En hoe kan je tijdens een dergelijk stresserend moment, als leek, aan een lijk merken dat het al eerder dood was? Een grauwe huid bijvoorbeeld treed onmiddellijk op bij massaal bloedverlies of zelfs een hartaanval. Sommige mensen zien er zelfs levend al grauw en dood uit... Er zijn geen elementen die de theorie hard kunnen maken in mijn ogen.

Servo per Amikeco

Re: Ford Siera: Overijse

Hoi deadletterbox/Noorderling,

Ga nu even puur af op wat de getuigen vertellen: de Engelse getuige geeft aan dat Finné er duidelijk anders uitzag dan de jongen die nagenoeg op et zelfde moment is doodgeschoten, verder geeft getuige Ghekiere en van Auwera dat de witte Ford er niet stond tijdens de "actie"! Verder als je de foto's bekijkt staat er wel een grijze 504 met kogelgaten, terwijl de Ford ongeschonden is. Dus blijft de grote vraag: van wie is de Siera en waarom ligt Finné er zo "afgelegd" bij?

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Ford Siera: Overijse

Ouvre ta caisse ou tu vas crevé. Het lijkt erop dat de daders dezelfde zijn als die van Dekaise. Die gasten moesten op de grond gaan liggen of ze zouden creperen.

14

Re: Ford Siera: Overijse

Als die witte Ford Sierra er niet stond tijdens de overval maar wel erna, kan het dan niet zijn dat dit een anoniem politievoertuig is (maar dan nogal ongelukkig geparkeerd)?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15 (edited by DeadLetterBox 09-02-2012 11:02)

Re: Ford Siera: Overijse

Dat lijkt mij ook aannemelijker.

Mistery, twee doodgeschoten personen hebben niet persé dezelfde kleur of uitzicht. Ook levend is dit al het geval, en bij een gewelddadige dood is alles afhankelijk van de verwonding en manier waarop het slachtoffer het leven laat. Een interne bloeding kan bijvoorbeeld het slachtoffer doen verdrinken in zijn eigen bloed, wat een ander resultaat op uiterlijk zal geven dan wanneer iemand op slag dood is. Ook de leeftijd en fysieke gezondheid speelt een rol, de bloeddoorstroming, hartkwaal enzo. (Sorry voor het graphisch detail.)

Misschien is de witte Ford ook wel van een hulpverlener of getuige die daar gestopt is om bijstand te geven aan de gewonden. Of dokter of verpleger die net voorbijkwam.

Servo per Amikeco

Re: Ford Siera: Overijse

Zou idd kunnen dat deze wagen van de RW is, maar blijft natuurlijk altijd nog de vraag waarom zijn belangrijke getuigen (nog steeds) niet gehoord. Misschien zou het idd kunnen dat deze wagen totaal niets met de bende te maken heeft, maar kan andersom ook. Denk dat CWB één van de weinigen is die hier een antwoordt op kunnen geven.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

17

Re: Ford Siera: Overijse

Ik hebt toch nog eens naar de foto's gekeken en de wagen staat wel heel dicht bij Finné. Als je uitstapt, moet je al moeite doen om niet op het lichaam van Finné te trappen. De wagen staat een beetje scheef, maar wel heel dicht bij het lichaam.

https://lh3.googleusercontent.com/-b1dFqSMXdy0/TCuI2r6p3yI/AAAAAAAABIc/_saGQUo71kI/s640/655_510_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF-1.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18 (edited by Mistery 09-02-2012 12:21)

Re: Ford Siera: Overijse

Heb ook diverse keren naar de foto gekeken en naar de andere foto:

https://lh5.googleusercontent.com/-_ICQDixpjRI/TWrGwnrYV7I/AAAAAAAAA4g/daBAnkeqPo8/Overijse%25252031.png

Staat de Ford er wel dicht op, maar niet zo dicht. Het zal denk ik wel een raadsel blijven van wie deze auto was en of deze idd iets met Finné te maken heeft.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

19

Re: Ford Siera: Overijse

Ik heb expliciet op" les tueries" geschreven dat ik wilde weten hoe de wagen (staat) was van Finné en ook waar zijn autosleutels waren. Zijn dochter stichtster van deze website noch Michel hebben het vertikt om hierop te antwoorden. Zij was nochtans in Aalst bij de recente herdenking.

Ofwel heb ik een kemel geschoten en is dit wit voertuig niet van Finné en stond zijn auto gewoon thuis ofwel stond hij ergens anders op de parking. Hier een geen antwoord op krijgen beschouw ik als een affront en dus stop ik met posten over overijse.

20

Re: Ford Siera: Overijse

K&, kan je niets iets aan met het kenteken van de auto (nummerplaat)? Misschien weet ze 't niet meer.