21 (edited by K& 09-02-2012 21:13)

Re: Ford Siera: Overijse

Luister, de kans is voorbij om daar op te antwoorden, er zijn andere sporen en slachtoffers genoeg. Ik heb mijn buik vol van die indianen verhalen van deze cowboy. Als er iemand is die in stilte toegang heeft tot nummerplaten dan ben ik steeds preneur. Maar opgelet deze mensen riskeren zwaar, dus vergeet het maar om dieper te gaan. Ik weet bvb van iemand die misschien een mogelijkse bedreiging heeft kunnen onderscheppen per toeval. Weinig kans om hier een spoor van laten te onderzoeken alhoewel hij de volledige nummerplaat heeft.

Ge moet dus al de keel overgesneden worden voordat de politie stappen zet. Bv. op ne kwaaie avond zat ik eens op café in die periode die ons aangaat 1980-1985). De vlaamse kant van dezelfde idioten vond er niet beter op hier in mijn stad eens eeen paar ruiten in te gooien van diverse cafés waaronder die van een kleurling, kwestie van de buitenlanders eens wat schrik aan te jagen. Per malheur viel de halve baksteen op mijn tafel en mijn pint was op de grond! Merde, ik naar buiten met ne paar gasten en daar stond op 5 meter de kerel nog te kijken.

Wij erachter en na een korte achtervolging hadden we hem bijna vast net voor hij met zijn companen in een groene volvo verdween. Amateurs...We hadden de nummerplaat! en twas gene valse, prutsers dus! De opgeroepen politie kwam eraan en vond nog dezelfde avond dat dit voertuig die was van een collega politie agent! De stenen lagen nog onder de zetels. Ze konden niet anders want we waren vertrokken met 25 mensen uit deze vijf cafés om deze volvo zelf te gaan zoeken.

Een paar dagen later kwam er een andere versie: de agent had de auto uitgeleend aan zijn broer, haha. En de echte was van dienst zeker dien nacht en zat in ons café? Of nog zotter, reed met de combi die de daders moest zoeken, zekers. Zoals je ziet, ze weten best wel hun privacy te beschermen. zie maar in luxemburg heden: daar waren er 20 aanslagen van de bommeleers, ten tijde van de CCC. Blijkt nu dat er daar in luxemburg, twee gendarmen gaan voorkomen binnenkort.

22 (edited by Merovinger 09-02-2012 22:11)

Re: Ford Siera: Overijse

Deze getuige spreekt van de witte Sierra van Finné. Hier een beeld van het linkervoorwiel dat toch wel héél dicht bij de arm van Finné staat.

Re: Ford Siera: Overijse

Dat wil niets zeggen, de arm kan verplaatst zijn tijdens het werk van het Labo of hulpverlener.

Servo per Amikeco

24

Re: Ford Siera: Overijse

Een andere persoon bevindt zich eveneens op de parking, hij staat naast zijn voertuig Ford Sierra. Wanneer hij terug in zijn voertuig wilt stappen, wordt hij koelbloedig neergeschoten. De gegijzelde persoon wordt eveneens koelbloedig vermoord door meerdere schoten, afkomstig  van de wapens van twee daders.

Bron: Cel Waals Brabant

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

25 (edited by Mistery 10-03-2012 00:30)

Re: Ford Siera: Overijse

Geeft de Cel dan ook waar, de betreffende Sierra staat, bedoel de parking is best wel groot, en kan mij haast niet voorstellen dat deze lichte Sierra de enige Sierra (toch wel een vrij populaire auto in die tijd) op de parkeerplaats was. Verder meende ik toch een ergens gelezen te hebben dat Finné een Mercedes reed in die periode, maar kan het ook mis hebben.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Ford Siera: Overijse

Ben wrote:

Een andere persoon bevindt zich eveneens op de parking, hij staat naast zijn voertuig Ford Sierra. Wanneer hij terug in zijn voertuig wilt stappen, wordt hij koelbloedig neergeschoten. De gegijzelde persoon wordt eveneens koelbloedig vermoord door meerdere schoten, afkomstig  van de wapens van twee daders.

Kom toch nog even op het bovenstaande terug. Ben de site van CWB aan het bestuderen, maar als de bovenstaande persoon idd Finné  zou zijn geweest, dan kloppen er toch een paar zaken niet:

  1. Als je terug in je auto stapt, lijkt het mij makkelijk dat je een deur opent. De deur van de witte Sierra zit dicht!

  2. Als ik de CWB mag geloven, dat betreffende Siera eigenaar is neer geschoten TIJDENS DE TERUGTOCHT van de overvallers. Hmm, waarom ligt Finné dan met de voeten naar de parkeerplaats en het hoofd naar de ingang? Zie de gehele bijgevoegde tekst van CWB: Tijdens hun terugweg naar de uitgang van de winkel maken de daders meerdere kassa's leeg. Ze nemen ook de gegijzelde persoon mee en verlaten hierop de winkel. Op de parking staat een Peugeot 504. De bestuurder wordt onder vuur genomen. Hij slaagt erin zijn voertuig te verlaten en te ontsnappen aan de daders. Een andere persoon bevindt zich eveneens op de parking, hij staat naast zijn voertuig Ford Sierra. Wanneer hij terug in zijn voertuig wilt stappen, wordt hij koelbloedig neergeschoten. De gegijzelde persoon wordt eveneens koelbloedig vermoord door meerdere schoten, afkomstig  van de wapens van twee daders. De drie gangsters nemen terug plaats in een wagen en vertrekken aan hoge snelheid in de richting van Brussel.

  3. Dus als het slachtoffer niet Finné is, wie is hij/zij dan wel en moeten er dus meerdere Sierra's hebben gestaan op de parkeerplaats. Indien het slachtoffer wel Finné is, klopt er in de tekst het e.a. niet.

Wellicht kan een mee kijkende speurder van deze groep hier meer duidelijkheid in geven.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

27 (edited by the end 14-03-2012 17:24)

Re: Ford Siera: Overijse

Waarom is Overijse anders dan de andere aanslagen? De witte Ford staat ongeveer en meter of meer van de stoep, er staat een winkelkar voor de auto op de parkingplaats en onder de neus van de auto ligt een voorwerp (volgens wat ik kan afleiden van de foto's). Wie plaatst zijn auto zo aan een supermarkt? Het kan zeer goed zijn dat die auto er achteraf bijgekomen is.

Ook is dit één van de weinige overvallen waar 1 van de gangsters buiten blijft staan zo gezegd om de Rijkswacht op te vangen. Daar heb ik mijn twijfels over (de orde diensten zijn waarschijnlijk in de buurt van Eigenbrakel). Waarom enkel voor daar het plan aanpassen? Ook is er maar 1 dader naar het kantoor in de Delhaize geweest.

Bij de misdaden vanaf Temse is er een sterk vermoeden (zelfs bewijzen) dat er meer wagens bij betrokken zijn bij iedere aanslag. Als ze zo militaristisch te werk gaan zoals ze doen dan hebben ze waarschijnlijk een back-up geregeld om hun rug te dekken als richting supermarkt wandelen. Kan het zijn dat die back-up iets moest gaan halen? Trouwens verschillende slachtoffers van de aanslagen kunnen gelinkt worden aan Finné.

En er is in de rit tussen de 2 overvallen overleg gepleegd, dit is de eerste keer dat ze de gijzelaar afschieten met 2 verschillende wapens, dus vermoedelijke 2 verschillende personen. Ik kan me voorstellen dat er een discussie was in de auto dat de gijzelaar een te gevaarlijke getuige was en dat die dood moest.

Overijse is een raar geval!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

28 (edited by the end 14-03-2012 17:04)

Re: Ford Siera: Overijse

Nog iets vergeten de 9 kogels in de nierstreek van Finné? En het omdraaien van het lijkt?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

29

Re: Ford Siera: Overijse

Het lijk van Finné lag voor de ingang van de krantenwinkel, een krantenwinkel die normaal dicht ging om 19:00. 20 tot 30 meter voorbij de ingang van de Delhaize! In een godvergeten donkere uithoek van de parking! Ik koos deze plaats om mijn persoonlijk voertuig te stallen tijdens de bewakingsopdrachten omdat ik me daar effe anoniem kon terugtrekken om een tasje koffie te drinken in mijn wagen en de hond effe kon relaxen. De linkerzijkant die je ziet op de foto's is de zijmuur van de Delhaize.

30 (edited by the end 14-03-2012 23:11)

Re: Ford Siera: Overijse

Eén van die dingen is wat Leo al aanhaalt maar er zijn er nog meer. Doch ik zal antwoorden op in topic Overijse in deze site » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.