61

Re: Philippe De Staerke

echogain, mee eens, en misschien zijn alle daders ondertussen wel vermoord door andere huurmoordenaars die bv. niet wisten wie ze vermoordden. De opdrachtgever(s) ontmaskeren zal nog erg moeilijk gaan worden als er al schot in komt.

Re: Philippe De Staerke

Vond een bio over Philippe De Staerke:

De zwarte man met zijn blondine en het kind lopen over de parking. Nu en dan blijft Philippe De Staerke even staan, kijkt rond, komt op zijn stappen terug, registreert, loopt verder. Philippe werd door zijn vrienden "Johnny" genoemd. Hij werd op 28 augustus 1957 in Brussel geboren en maakt deel uit van een grote familieclan zogenaamde "witte zigeuners". De De Staerkes worden nomaden genoemd, maar dat is in feite fout. De meesten van hen wonen immers in gewone bakstenen huizen en trekken er maar sporadisch op uit met de caravan.

De familie is afkomstig uit de streek van Sint-Pieters-Leeuw, Lot, Beersel. Op de identiteitskaart van "Johnny" staat vermeld dat hij "mandenmaker" is, hoewel hij zich haast zelf niet kan herinneren wanneer hij de laatste biezen heeft gevlochten. Sind '81 heeft hij geen vaste verblijfplaats meer. Voordien heeft hij een tijdje in Sint-Gillis gewoond, bij een garagehouder waar hij kind aan huis gebleven is. Sinds kort heeft hij een relatie met de blonde Yvette. Zowat een uur lang loopt het gezin De Staerke tussen de uitgestalde koopwaar.

Nu en dan legt Yvette een spulletje in haar winkelwagentje. Intussen blijft "Johnny" rond zich heen kijken. Hij heeft oog voor alles en nog wat, merkwaardig genoeg voor het beveiligingssysteem. Omstreeks 17 uur verlaten "Johnny" en Yvette het warenhuis. De 28-jarige man kijkt op de parking nogmaals aandachtig om zich heen voordat hij met zijn vriendin terug naar Brussel rijdt. Omstreeks 18 uur verlaat hij haar, zo kan zij het zich nog herinneren.

Bron: De Bende, Paul Ponsaerts-Gilbert Dupont (p. 175)

Wie was die garagist uit Sint-Gillis met wie hij bevriend is? Bendelid (Papadopoulos - die in deze regio wonen) of iemand zonder crimineel verleden?

63

Re: Philippe De Staerke

Ik vraag mij af of deze blondine soms een paardenstaart droeg (cfr LIMAL, maandag na Nijvel).

Re: Philippe De Staerke

Phillipe de Staerke schreef een brief aan het weekblad panorama. Kan iemand mij vertellen waar ik deze brief letterlijk kan lezen. Heeft iemand het artikel nog in bezit? Alvast bedankt.

Re: Philippe De Staerke

En vandaag gaan de geruchten over De Staerke zeer sterk in de richting van een aanhouding.

Re: Philippe De Staerke

Murcielago wrote:

En vandaag gaan de geruchten over De Staerke zeer sterk in de richting van een aanhouding.

Ben benieuwd!

67

Re: Philippe De Staerke

nancy1974 wrote:

Phillipe de Staerke schreef een brief aan het weekblad panorama. Kan iemand mij vertellen waar ik deze brief letterlijk kan lezen.

Volgens mij heeft die destijds ook in verschillende kranten gestaan. Je kan eens navragen bij bijvoorbeeld Het Nieuwsblad of Het Laatste Nieuws of zij nog een kopie kunnen opsturen van die krant. Het was in maart 1991. Anders kan je misschien eens informeren bij het dagbladmuseum.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

68 (edited by Merovinger 12-01-2011 21:57)

Re: Philippe De Staerke

Murcielago wrote:

En vandaag gaan de geruchten over De Staerke zeer sterk in de richting van een aanhouding.

Vanwaar heb je die geruchten? Hebben de speurders je dit verteld?

69

Re: Philippe De Staerke

Vandaag in Humo wijst iemand uit de familie De Staerke expliciet naar Philippe De Staerke als actief lid van de Bende van Nijvel. De getuige verklaart reeds in juli 2010 een verklaring te hebben afgelegd aan de speurders. Tot op heden werd met deze verklaring weinig aangevangen. Waar heb ik dit nog gezien? Wat is er nog nodig om dit dossier De staerke van onder het stof te halen? Misschien wacht de heer Eddy Vos tot deze brave man tot inkeer komt.

70

Re: Philippe De Staerke

Kan iemand de volledige info uit Humo plaatsen a.u.b.? Welk familielid en waarop baseert hij/zij die bewering?