Re: Getuigenis Murcielago

noorderling wrote:

In Nederland is vrij weinig corruptie.

Dat geloof ik niet. Ik ben een Engelsman die kent al te goed de duistere kanten van België en Nederland. Ik zie geen enkel verschil tussen deze landen maar denk dat Nederland gevaarlijker is omdat buitenlanders denken dat het land helemaal clean is. Maar alleen Nederland durft een kinderlokker als Joris Demmink te beschermen. En deze man is Secretaris Generaal van Justitie! Weinig corruptie in Nederland? Don't make me laugh.

Ik heb heel veel gehoord over Demmink en zijn activiteiten in Suriname. Ik heb het gevoel dat het verhaal van Insider zeer belangrijk is. En zeker zeer vervelend voor de AIVD, MIVD en Rijksrecherche in Nederland. Ik heb het gevoel dat een kleine groep van Nederlanders proberen Insider te destabiliseren. Ik wil weten waarom.

242

Re: Getuigenis Murcielago

Hestur wrote:

Koos, believer, noordeling, is het nu echt jullie bedoeling iedereen hier weg te jagen?  Eventjes Insider wegjagen, nu vollen bak Kuros schofferen, wie daarna?  Binnenkort blijft er niemand meer over. De voorbije jaren waren de discussies op dit forum een pak interessanter en constructiever dan nu jullie de boel verzieken en iedereen van het forum weg schofferen met ongefundeerde, snoeiharde uithalen. Misschien op Hollandse fora normaal, maar ik denk dat ik uit naam van nogal wat oprecht geïnteresseerde forumbezoekers spreek als ik zeg dat dit in België zeer ergerlijk overkomt.

Hestur, het is niet de bedoeling iemand weg te jagen maar is kritische vragen stellen dan een belediging? Murcielago = Kuros kiest er voor om het forum vol zetten met niets zeggende, voor niemand begrijpelijke postings. Voorbeelden kan ik ik je zonder problemen geven. Als er vervolgens vragen worden gesteld volgt er geen antwoord maar verwijten, ook die voorbeelden kan ik je geven.

Als het in België het stellen van vragen en het leveren van kritiek als ergerlijk over komt is dat heel vervelend maar moeten we dan maar doorgaan met allerlei onduidelijke verhalen kritiekloos tot ons te nemen?

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

243 (edited by believer 13-12-2010 12:50)

Re: Getuigenis Murcielago

Ik probeer al meer dan 2 jaar iets meer dan beloftes en vage flarden van een verhaal uit kuros te krijgen. Telkens weer kreeg ik te horen dat hij binnen enkele dagen zijn verhaal (dat mij van men stoel zou blazen) op het net zou smijten. Maar ofwel ging het niet omdat zijn advocaat met het dossier bezig is of hij eerst bij de speurders moet langs gaan. Het is dus al langer dan vandaag dat ik de hypothese van kuros kritisch bekijk beste hestur. Het is ook al veel langer dan vandaag dat ik hem zie als een fantast die hier de aandacht zoekt van goedgelovige zielen en een doorbraak belooft aan naïeve hobbyspeurders zoals jij. yikes

244

Re: Getuigenis Murcielago

De laatste tijd denk ik met heimwee terug aan het forum van ongeveer 1.5 jaar geleden. Toen we met Renne, K& en anderen op een rustige manier probeerden vooruitgang te maken. Tegenwoordig gaat er geen dag voorbij of er verschijnen nieuwe leden die elk met grote verhalen naar voor komen.

Geen corruptie in Nederland? Laat me a.u.b. niet lachen. Kijk elke dinsdag eens naar Opsporing Verzocht, dan weet je wat er allemaal loos is in jullie land. Ik ken ook geen enkel ander land waar verschillende malen babylijkjes in containers en tuinen teruggevonden worden, en men dit in het nieuws als akkefietjes afdoet, en na enkele dagen hoor je er niets  meer van. Dit is vergelijkbaar met de zaak Dutroux, en hier spreken we er na 15 jaar nog over.

Ons gewaardeerde lid K& heeft onlangs een posting gedaan over bepaalde leden die "opzettelijk proberen de zaak onderuit te halen" en "mist spuiten". Hier is zeker wat van aan.

Re: Getuigenis Murcielago

Het wordt vaak lacherig opgeworpen, maar ik vind dat het volgende echt wel van toepassing is: "Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn of haar mening, ik verdedig ten volle het recht op vrije meningsuiting, maar ik vind niet dat iedereen per se altijd en overal zijn mening moet uiten".

Moesten velen, die zich wel voor de zaak interesseren, maar zelf ook wel inzien dat hun bijdragen niet echt groot nieuws vormen voor de voortgang van het onderzoek, zich eens willen beperken tot passieve deelname aan het forum (zoals ik zelf probeer), zou dat inderdaad een verademing kunnen zijn. Dat gezegd zijnde, is dit natuurlijk ook maar mijn mening, die net zo veel of zo weinig waard is als die van anderen.

Re: Getuigenis Murcielago

Zoek voor de grap eens op de internationale corruptie-index. Nederland staat daar al jaren in de top 10 van alle landen in de wereld. Momenteel op plek 6. België doet het de laatste jaren ook niet slecht met een plek rond 20-25. Vroeger echter ging het er in België anders aan toe. Ik ben blij dat dit sterk verbeterd is. Maar ga niet lopen zeggen dat ik ongelijk heb. Nederland is het op 5 na minst corrupte land ter wereld!

247 (edited by koos24 13-12-2010 16:00)

Re: Getuigenis Murcielago

Raf wrote:

Geen corruptie in Nederland? Laat me a.u.b. niet lachen. Kijk elke dinsdag eens naar Opsporing Verzocht, dan weet je wat er allemaal loos is in jullie land. Ik ken ook geen enkel ander land waar verschillende malen babylijkjes in containers en tuinen teruggevonden worden, en men dit in het nieuws als akkefietjes afdoet, en na enkele dagen hoor je er niets  meer van .

Ook in Nederland zal corruptie zijn, klaar, dat zal niemand ontkennen. (Google o.a. maar eens op IRT affaire.) Verder hebben we moorzaken en babylijkjes maar dat is niet uniek voor Nederland onlangs was er in Duitsland ook zo'n zaak. De reden waarom we het nog wel over de bende hebben en niet over de babylijkjes is omdat de bende nog voortvluchtig is en de dame inzake de babylijkjes  achter slot en grendel zit.

Overigens zijn er ook in Nederland zaken die de gemoederen jaren bezig houden (net als Dutroux) de Heineken ontvoering, Paskamermoord, Deventer moordzaak, Puttense moordzaak, Schiedammer parkmoord, Martha u de engel des doods.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

248

Re: Getuigenis Murcielago

Ik ben blij dat U dit zelf aanhaalt en we nu eindelijk dit gejammer kunnen stoppen en ons kunnen bezighouden met hetgeen waarvoor dit forum bestaat, namelijk de Bende van Nijvel. Anders zal ik Ben vragen een Forum Belgie - Holland te openen.

249 (edited by koos24 13-12-2010 16:04)

Re: Getuigenis Murcielago

Raf wrote:

Ik ben blij dat U dit zelf aanhaalt en we nu eindelijk dit gejammer kunnen stoppen en ons kunnen bezighouden met hetgeen waarvoor dit forum bestaat, namelijk de Bende van Nijvel. Anders zal ik Ben vragen een Forum Belgie - Holland te openen.

Hahahahahaha, goed idee en dan een wedstrijd wie het eerst de bende-feiten oplost. En Ben als scheidsrechter want ik vind dat hij zich altijd keurig neutraal opstelt, applaus voor Ben. wink

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

250

Re: Getuigenis Murcielago

Noorderling, ik dacht dat jij je enkele maanden niet met de discussies ging bemoeien. Heb je niet erg lang volgehouden. Doe ons een plezier, en lever inderdaad geen bijdrage meer aan de discussie, of beperk je tot een inhoudelijke bijdrage. Je hebt meer dan genoeg schade aangericht met je bijdrage die er alleen op gericht is om gelijk te krijgen. Ik had erg graag het volledige verhaal van Insider gehoord, en dan pas beoordeeld. Mede door jou krijg ik die kans niet meer.