61 (edited by Raf 22-12-2010 15:55)

Re: Aalst: Tijdlijn

We spreken dus over 31 oktober 1985 (vermoedelijk). Dit was een donderdag. Zelfde dag als de joggers op de piste de duistere figuren zagen. Is er iemand die bij naam en toenaam weet wie de kinderen waren en de vader? Zou hier graag toch het fijne van willen weten

62

Re: Aalst: Tijdlijn

Raf, na een eerste snelle lezing vielen een paar fouten mij op zoals de hagel in het aangezicht van Dekaise. Tevens spreekt men over het weekend aan de kust met de blauwe opel net na Overijse/Braine. De maandag erop, 30 september, zouden de wapens gevonden zijn. Einde van het jaar wordt een BMW met de nummerplaat van Abiel op Flagey gevonden en Abiel reclameert daar zijn Mercedes voor de deur staat! Zoals steeds: bij drie feiten zijn er 2 verkeerd.

Ergens anders lees ik dat de wapens gevonden zijn begin oktober. Maar op maandag is het school dus misschien op woensdagnamiddag?

In ieder geval de wapenvondst in Aalst doet mij denken aan een derde groep, een afleidingsmanoeuvre voor Braine en Overijse die niet is doorgegaan. Er zou de exacte datum moeten bekend zijn om te weten of de familie VDS-VDAB net niet naar Delhaize is geweest omwille van dit weekend aan zee. Maar allez, ik geloof er zelf niet in.

63

Re: Aalst: Tijdlijn

Raf wrote:

We spreken dus over 31 oktober 1985 (vermoedelijk).

Ik heb even verder gekeken en blijkbaar heb ik in de tijdlijn 2 november 1985 staan. Wat dus wil zeggen dat de wapens werden gevonden nadat de joggers hun ontmoeting hadden met de Bende van Nijvel (ik ga uit van de quasi zekerheid dat het de Bende van Nijvel was).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

64

Re: Aalst: Tijdlijn

Er staat dat het voorval met de wapens de kranten gehaald heeft. Bij gebrek aan getuigenissen van de betrokken personen moeten we deze maar eens doorsnuffelen.

De datum is uiterst belangrijk, anders blijven we rondjes draaien.

65

Re: Aalst: Tijdlijn

Jongens, lees een keer het boek i.p.v. de achterflap. Op pagina 51 schrijft David  of Annemie Bulté: maandag 30 september, drie dagen na de 8 doden in braine/overijse. Op tueurs ben ik een nieuwe tijdslijn begonnen voor Overijse om te weten hoe het verloop van de gebeurtenissen daar was. Binnen het uur kreeg ik reeds 8 verschillende versies over Finné en in het boek van David staat er nog iets over een gijzelaar wat ik niet wist.

Ergens  staat hij op een ladderke affiches te pappen (CVP) voor de verkiezingen en plots is hij in dit boek gijzelaar en wordt doodgeschoten bij het buiten gaan enz. Het duurt een jaar om de gegevens te vinden en na nog een jaar ondervindt je dat 3/4 foutief is. Zonder toegang tot het dossier wordt mij duidelijk dat verder gaan weinig zin heeft want alles is gebaseerd op foutieve gegevens.

66 (edited by koos24 22-12-2010 16:38)

Re: Aalst: Tijdlijn

K& wrote:

De wapens die gevonden werden drie dagen na de overval in Overijse-Braine in het Osbroekpark zouden er kunnen op wijzen dat toen reeds gepland was een derde overval simultaan met Overijse en Braine te laten gebeuren.

Stel dat de wapens die door spelende kinderen in het park gevonden zijn aan de bende toebehoorden lijkt dit me eerder om een eventuele vlucht te dekken. Vooral in Aalst was de mogelijkheid aanwezig dat de parking geblokkeerd zou raken, dit gebeurde ook bijna. Dat de wapens door de bende neergelegd zou worden voor gebruik tijdens de overval lijkt me onwaarschijnlijk, waarom eerst door een stikdonker bos scharrelen om wapens te zoeken, daarna de auto weer in om de overval te plegen. Ik zie daar ook geen meerwaarde van in.

Overigens denk ik dat de wapens niet tot de bende behoorden, er is nooit een aanwijzing voor gevonden, het is slechts een hypothese.

K& wrote:

binnen het uur kreeg ik reeds 8 verschillende versies over Finné en in het boek van David staat er nog iets over een gijzelaar wat ik niet wist. Ergens  staat hij op een ladderke affiches te pappen (CVP) voor de verkiezingen en plots is hij in dit boek gijzelaar en wordt doodgeschoten bij het buiten gaan.

Welke versie is waar? Volgens mij is er in Overijse een spelend jongetje gegijzeld en weer los gelaten, dit is ook te zien in de Franse reconstructie.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Aalst: Tijdlijn

Zoals Koos24 reeds zei is het verstoppen van wapens voor een overval een onlogische verklaring. Weet er iemand welke wapens er gevonden zijn (merk, type, kaliber, ...)?Aan de hand van het type wapen kan je ongeveer afleiden waarvoor ze zouden gebruikt worden.

Als de wapens worden gevonden na de overval, kan het zijn dat dit de back up wapens waren van een eventuele sniper (of sniper team). Stel je even voor, als lid van de bende is jou opdracht het uitschakelen van zoveel mogelijk tegenstanders (mensen op de parking). Als wapen ga je hiervoor een grendelgeweer met kijker en eventueel een demper gebruiken (.22 kaliber ). Moest ik deze opdracht krijgen (zou ze nooit uitvoeren) zou ik zeker en vast nog een pistool (9 mm), en een machinegeweer (.223 of .308 ) meenemen. 25 jaar geleden had men nog niet de holsters die er vandaag de dag op de markt zijn, en nam je dus deze wapens mee in een tas of rugzak.

  • Zou het kunnen dat de sniper zijn tas met back up wapens door de stress heeft achtergelaten?

  • Zou er een vals spoor zijn gelegd door deze wapens te linken aan een andere bende?

68 (edited by K& 30-12-2010 15:58)

Re: Aalst: Tijdlijn

Als je een wapen verbergt om een meer dan maand later te gebruiken dan is deze geroest! Twee keer wapens op dezelfde plaats is statistisch niet mogelijk want dan zouden er meerdere keren par jaar ergens in de Osbroek en omgeving criminele feiten moeten gebeuren.

Dan was daar sinds 20 jaar reeds een nieuw commissariaat opgericht zoals in Nijvel waar nu op het circuit een nieuw gebouw schijnt te staan.

koos24 wrote:

Volgens mij is er in Overijse een spelend jongetje gegijzeld en weer los gelaten, dit is ook te zien in de Franse reconstructie.

Alle TV uitzendingen zijn verkeerd. Volgens mij moet je de bende herlezen op pagina 78 en 79. Stefaan Noté is dood. In Braine is Delbr. levend en er zijn verklaringen.

69

Re: Aalst: Tijdlijn

K& wrote:

Binnen het uur kreeg ik reeds 8 verschillende versies over Finné en in het boek van David staat er nog iets over een gijzelaar wat ik niet wist. Ergens  staat hij op een ladderke affiches te pappen (CVP) voor de verkiezingen en plots is hij in dit boek gijzelaar en wordt doodgeschoten bij het buiten gaan enz

Deze persoon is neergeschoten vanop de ladder, was geen gijzelaar (info familie slachtoffer).

Re: Aalst: Tijdlijn

JOS wrote:

Deze persoon is neergeschoten vanop de ladder, was geen gijzelaar (info familie slachtoffer).

Eigenlijk hoort dit niet in het topic van Aalst, maar in dat van Overijse. Daar postte ik ook volgend artikel uit De Serrist. Het was Luc Bennekens die als levend schild werd gebruikt, dit was iemand van de plakploeg, maar niet de persoon die op de ladder stond. De jonge knaap, Stephane Note, schreeuwde en werd gewoon omvergeknald.