31

Re: Delhaize Aalst

Net onder de Soubry-reclame op het glasraam zie ik doorheen het glas 2 brede vierkante aluminium duwklinken met een delhaize vierkante sticker erop. Ik kan hieruit besluiten dat dit de nooduitgang of hoofduitgang kan zijn. Ik zie geen schuifdeuren

Ik zie wel een soort tijdschriften rek achter het raam waar  het gat is en de jas op de grond zich bevindt. Ik kan ook niet situeren van wie de jas kan zijn. Tevens is het schot op hoge hoogte dus niet op het niveau van een kind.

32

Re: Delhaize Aalst

K&, na de moord op zijn vader en zus besluit David om terug de winkel in te lopen. Hierbij word meerdere malen op hem geschoten, maar ook een man geraakt. In het boek schrijft hij "voor mij zeeg een man neer die vol in het gezicht getroffen werd door een schot dat voor mij bestemd was".

Weten wij waar juist dit was? Kan het gat op de foto hiervan zijn? De jas die we zien liggen is alleszins een herenjas, meer type kostuum/gekleed. K&, het rek dat je ziet, is dit niet een rekje waar de supermarktbezoekers hun "annoncekes" op kwijt konden? Vroeger zag je dit veel aan de uitgang, iedereen die iets te verkopen had of kwijt was kon er een briefje hangen.

33

Re: Delhaize Aalst

Dus achter de soubry reclame een dubbele klapdeur en geen schuifdeur? Wie met een lege kar delhaize binnen reed moest daar naar rechts langs het rekje en onmiddellijk links?

34 (edited by Boemerang 04-01-2011 17:34)

Re: Delhaize Aalst

K&, dit is hoe ik denk dat het ongeveer zit. Raf, misschien wil je "kennis" uit Aalst eens naar onze tekeningen kijken? Legia, Murcielago en ook Renè de Witte (als hij niet ondertussen met zijn zoon aan het X-boxxen is geslagen wink ) zijn van harte welkom om te reageren! Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere Aalsternaren uit die tijd.

http://lh4.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TSIqpx2aXOI/AAAAAAAAAec/v5ruFDiCxNI/s576/Aalst%20ingang%20tekening%201%20copy.jpg

PS: K&, het is Andy Brodeoux (petekind Marie-Jeanne Mulder) die spreekt van schuifdeuren (die automatisch open en dicht gaan). Het zou kunnen dat het elektrische klapdeuren zijn, ik weet ook niet wat anders die deurknoppen kan verklaren.

Re: Delhaize Aalst

Boemerang wrote:

spreekt van schuifdeuren (die automatisch open en dicht gaan)

Bestonden die in 1985 al?

36 (edited by Boemerang 04-01-2011 17:30)

Re: Delhaize Aalst

Ik acht het hoogstwaarschijnlijk dat het elektrische klapdeuren waren. In "De wereld draait door" zegt David:

"Onder de weg naar binnen hebben ze dus beginnen te schieten op mij, ik ben dan ook een paar keer geraakt geweest, ik ben dan blijven doorlopen. Hebben ze terug naar binnen ook de ruiten uitgeschoten van de winkel, zijn er mensen voor mij neergevallen waar ik moeten overspringen heb. Die werden wel geraakt door de kogels. Ik ben mij gaan wegstoppen achter een sluisdeur, de eerste sluisdeur die ik tegenkwam van de winkel en ik heb mij achter die sluisdeur weggestoken samen met een schoolgenoot dat daar ook per toeval was. De sluisdeur was open als ik mij erachter gestoken heb maar na zoveel seconden gaat de deur dicht waar da men komt midden in de winkel te liggen."

Noot: David ligt niet in de sluis maar in de winkel, direct links of rechts (ik vermoed rechts) voorbij de deuren.

In de laatste 30 uren zegt Andy: "Als wij bijna aan de uitgangsdeur waren hoorden wij roepen en tieren. Als dacht ik toen ruzie onder volwassenen, ik dacht niet direct aan een overval maar toen er een raam kapotgeschoten werd, een paar meter van mij vandaan, dan wisten we eigenlijk dat er iets aan de hand was."

En het naar buiten komen: "Vroeger had je schuifdeuren. Enne mijn meter (Marie-Jeanne Mulder) lag voor die schuifdeuren en die schuifdeuren wouden niet volledig opengaan dus ze konden eigenlijk niet naar buiten. Ze bleven voor die schuifdeuren staan. Op dien moment hebben ze een Riotgun tussen de schuifdeuren gestoken die open en dicht gingen op dien moment hebben ze mijn meter vermoord, hebben ze eigenlijk van een meter afstand, een halve meter, hebben ze uitgehaald en hebben ze eigenlijk de nek, de hals van mijn meter kapot geschoten."

Wat betreft de jas die op de zwart wit foto te zien is, het is niet helemaal relevant maar ik denk dat het een vrouwenjas is (omgeslagen mouwen en bies). Op een foto van de handtas van Marie-Jeanne Mulder zie je een puntje van deze jas. De jas is bruin. Hoogstwaarschijnlijk is de jas van Marie-Jeanne Mulder maar hij zou ook door iemand over het lichaam van Marie-Jeanne Mulder kunnen zijn gelegd. Haar verwonding moet er verschrikkelijk hebben uitgezien.

Ik zie en vermoed het gat in het raam als enige gat. Het zit inderdaad hoog en in de sluis ging het volgens mij nog verder bergafwaarts de winkel in. David zou nog geraakt zijn in de sluis, hij zegt ook dat andere mensen neer vielen door kogels die voor hem bedoeld waren. Ik kan dit niet zien aan foto's en andere getuigen hebben het hier niet over. Misschien dat Raf zijn kennis uit Aalst kan vertellen of er meer kogelgaten in de winkelpui zaten?

Volgt een foto van (100%) het zelfde gat als op de zwart-wit foto is te zien. Hier zie je ook het "mededelingenbord" weer terug. Door de ruit heen zie je ook aan de 1e sluisdeur deurknoppen met het Delhaize logo zitten:

http://lh5.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TSB9n9h93OI/AAAAAAAAAbA/yR_5MMNQGE0/Aalst%20sas%201.png

37

Re: Delhaize Aalst

Doe zo voort makkers. Ik wil geen foto's op het net plaatsen want dan geraken ze verloren na een tijd. Ben vindt dat het niet zijn taak is onze foto's te beheren en te plaatsen. Daar kan ik inkomen. Ik stop echter met tekenen.

38

Re: Delhaize Aalst

Volgend antwoord mocht ik ontvangen:

"Betreffende die prop uit die hagelpatroon is het materiaal waaruit ze bestaat een soort vilt of iets hard karton achtig. Voor je vraag waar ze gevonden is (op een 5 tal meter voor de ingangsdeuren op de parking). Hoe de situatie van de inkom is en de parking zijn mijn broer en ik aan het overleggen. We houden je op de hoogte."

Hopelijk krijg ik een betrouwbare tekening van de parking.

Re: Delhaize Aalst

Georges De Smet is in de winkel vermoord (niet in of bij de sluis).

http://lh4.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TSB9oYMKqkI/AAAAAAAAAbI/NP__EcNS5I4/Aalst%20winkel%201.png

Voor wat betreft de auto waarin Dirk Nijs en Elsie Nijs om het leven kwamen: deze auto (is dat een Renault?) van Dirk Nijs hoort niet thuis waar hij stond toen de foto werd genomen! (Grotere foto staat 1 pagina terug.)

http://lh4.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TRUFc8rngrI/AAAAAAAAAWI/TAK0316dE_Y/s128/Aalst%20parking%2013.png

De zuster van Dirk Nijs wijst op dit filmpje de bewuste plaats aan » Youtube (op 1:34min). Zij wijst naar de Oost-Zuid hoek.

Jan Palsterman reed in een Talbot. Weet iemand soms wat voor een merk/type deze blauwe auto op onderstaande foto is? (Grotere foto staat 2 pagina's terug.)

http://lh6.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TRUFcAGQgwI/AAAAAAAAAWA/DPP3aISAM4A/s128/Aalst%20parking%2011.png

40

Re: Delhaize Aalst

Boemerang, Peugeot 304 van 1977/79.