171

Re: Nijvel: 17 September

Nooit bij stil gestaan, maar het is blijkbaar ook nog heel goed te zien vanuit de lucht » Google Maps

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

172 (edited by Raf 05-01-2011 11:10)

Re: Nijvel: 17 September

Inderdaad Ben. Mooi beeld, het circuit lijkt volgens mij meer op een Riot gun dan op een revolver. Kenza, jij bent blijkbaar goed op de hoogte van het doen en laten ginder? verklaar U nader.

173

Re: Nijvel: 17 September

Ik ken dat circuit en de streek op mijn duimpje, wij gingen daar vroeger altijd racen en vooral als het al in verval was? En regelmatig kwamen daar nog mensen stunten of auto's testen en af en toe vond je in een van die gebouwen eens een uitgebrande (gestolen) wagen terug en er werd ook veel gejaagd op wild er liep een hard gereden aarde baantje rond het circuit vanwaar meestal uit auto naar wild werd geschoten en het was soms echt een louche plek.

174

Re: Nijvel: 17 September

Kenza, enig idee wat voor volk het daar louche maakte? Hoe zagen ze er uit, welke taal spraken ze? Was het altijd dezelfde groep? Enig idee welke wapens ze gebruikten bij het jagen? Weet je nog welke automerken jullie daar uitgebrand terugvonden hebben? Eventueel Volkswagens, BMW's? Is dat vaak gebeurd?

Re: Nijvel: 17 September

  • 1:34 uur: de gewonde Lacroix roept de meldkamer om hulp nadat de daders zijn vertrokken.

  • 1:44 uur: de Saab en de Mercedes rijden over de Chausèe Nivelles in Eigenbrakel. Zij kruisen de Golf van de gemeentepolitie nog voor de kruising met de Avenue Allard.

Raf reed eens in minder dan 2 minuten van de Colruyt naar de Diable Amoreux (Foei smile). Waar zijn de daders die overige 8 minuten gebleven? Mogelijk een "tussenstop" op het circuit, maar waarom dan?

Dan belt ene wachtmeester Carreau eerst nog god mag weten hoe lang met Depretre voordat ie überhaupt eens een ambulance voor de stervende Morue laat aanrukken. Er is tijd gerekt! Waarom? En er zitten wel meer stinkende kanten aan het Nijvel-verhaal.

176

Re: Nijvel: 17 September

Boemerang opgelet! In het begin dachten we dat de Diable ergens anders was. Namelijk een pand niet ver van een veldweg, veel dichter bij Nijvel. Mijn dolle rit kan je dus vergeten, die tijd is niet correct. Het juiste pand ligt veel verder.

177

Re: Nijvel: 17 September

Boemerang, van de Routeplanner krijg ik volgende gegevens voor de rit Colruyt - Diable:

Voertuig: Middelgrote auto
Duur (1) : 0h09
Afstand: 8,7 km

178

Re: Nijvel: 17 September

Bij mijn weten was er eens een zwarte Lancia die stond uitgebrand in een van de gebouwen achteraan en een Talbot. De jagers spraken Frans en waren soms heel brutaal en reden met in die tijd Toyota monovolume met groot schuifdak waar ze doorhingen en rondreden op aardeweg dat rond het circuit liep. Of acheraan was een soort crosparcour waar wat motocrossers kwamen oefenen, daar hingen ze dikwijls rond in die bosjes en schoten ze wat (bosjes zijn er nu nog, misschien liggen daar nog hulzen).

179 (edited by Boemerang 15-01-2011 21:50)

Re: Nijvel: 17 September

Beste Raf, ik wil niemand uitdagen de wet te overtreden maar misschien is het tijd voor een nieuwe dollemansrit. cool Er blijft een groot gat in de tijdslijn. In jouw uitdraai van de navigator staat 8,7 km in 9 minuten (is een gemiddelde van 57,6 Km per uur). De kruising met de Avenue Allard is (iets meer dan) 1 kilometer voor de Diable. Ik neem de marges nog ruim want de politie kruiste de daders (nog enkele) honderd(en) meters voor de kruising met Avenue Allard.

Dus de daders deden 10 minuten over 7,7 Km. De gereden snelheid per minuut is dan 7,7 : 10 = 0,77 Km per minuut. Er gaan 60 minuten in een uur dus 0,77 X 60 = 46,2 km per uur. Nagerekend zouden de daders dan met een sukkeldrafje van gemiddeld 46 km/u naar Eigenbrakel zijn gereden!

Men spreekt echter van hoge snelheden. En volgens mij is het een zowat rechte weg. Dus laten we het eens verdubbelen naar een gemiddelde snelheid van 92 Km per uur. Dan zouden de daders 5 minuten hebben gedaan over 7,7 kilometer! Dat klinkt al beter. 5 minuten is lang genoeg voor een stop bij de Mc-Drive. Een slag om de arm, het zijn Ponsaers & Dupont die het tijdstip 1:44 noemen voor het kruisen van het Politiegolfje.

180

Re: Nijvel: 17 September

Mmm interessant, ook de tomtom komt uit op 10 minuten voor 8,6 kilometer. De bende van Nijvel stond niet bepaalt bekend om het respecteren van maximum snelheden en stoplichten. Zou de Saab eerder op het traject problemen hebben gegeven?

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.