261 (edited by club_le-happy-few 21-01-2011 23:16)

Re: Aalst: Proloog

Sylvain Tack die later opgepakt werd voor drugssmokkel (op het vliegveld). Heb ik enkele tijd terug al gepost.

262

Re: Aalst: Proloog

Beste forumlezers, als nieuw lid wil ik jullie eerst proficiat wensen met het forum! Als jongeman is dit forum vaak interessanter om 's avonds eens door te nemen dan de TV. Ik probeerde net een anonieme tip te mailen naar de Cel maar hun mail adres werkt niet (professioneel). Heeft iemand contactgegevens?

Ik heb me geregistreerd om deze tip ook op het forum te plaatsen. Het is misschien  interessant om toe te voegen aan de feiten/theorieën. De feiten die ik weet zijn niet uit persoonlijke ervaring maar vanwege een persoon die zelf deze tip niet wou doorgeven.

  1. Deze persoon in kwestie zag enige tijd voor de feiten een wagen met enkele personen. Toen deze persoon 's avonds laat, terugkomend van zijn werk, naar zijn woning stapte in de Acaciastraat in Aalst (nabij de watertoren, stadscentrum Aalst) passeerde hij een geparkeerde wagen met daarin enkele mannen. De persoon zag duidelijk hoe één van de mannen diep in de kraag van zijn vest zat gedoken. Een specifieke persoonsbeschrijving is niet mogelijk omwille van het feit dat het donker was, en de mannen in een niet verlichte wagen zaten. Tijdens het voorbij stappen hoorde hij duidelijk hoe er in de wagen een wapen geladen werd (het klikkend geluid van het opspannen) waarop de persoon met snelle pas verderging.

  2. Het is, zoals reeds bekend, een feit dat menige personen in Aalst een wagen in de Osbroeckdreef hebben zien staan met daarin personen (de Bende die op verkenning was).

  3. Hieruit volgt de mogelijkheid dat de wagen in de Acaciastraat ook een verkenningswagen was. Waarom deze straat is onduidelijk.Wel is het een feit dat indien men recht doorrijdt vanuit de Osbroeckdreef/Osbroeckpark, men bijna op de Acaciastraat uitkomt. Het is een erg rustige straat met alleen verkeer van bewoners. De straat is ook een korte weg naar de Grote Markt van Aalst (waar enkele bendeleden zijn bemerkt).

  4. Het zou zéker de moeite lonen naar mijn mening, zonder deze persoon te willen beklieden, om Alfons Baeyens te ondervragen. (Ik meen dat het deze persoon is die in het Aalsters "Fonsken de wapenmaker" wordt genoemd trouwens). Volgens dezelfde getuige kon men bij hem gemakkelijk aan wapens geraken. Hij was destijds waarschijnlijk wel bekend met andere personen uit de "Aalsterse" onderwereld. Volgens 'mijn' getuige was deze persoon opmerkelijk te noemen daar hij zelf altijd gewapend rondliep in zijn huis (zonder afbreuk te willen doen aan de post van De Witte).

Trouwens, zoals is gezegd, indien men van de Termurenlaan doorloopt komt men achteraan in het Osbroeckpark terecht. Zou het mogelijk zijn dat de bestuurder van de Mercedes gewoon de fabriek op de Termurenlaan inreed om te schuilen? (nogmaals dit is slechts een gissing zonder iemand te willen blameren).  Aangezien er bepaalde linken zijn...

Overigens, deze zomer wou ik eens binnenlopen (als hopelijk toekomstig sportschutter) in deze schietclub op de Termurenlaan en grappig genoeg wist niemand op de laan zelf van het bestaan af van een schietclub!

263 (edited by 't Hand 30-01-2011 18:25)

Re: Aalst: Proloog

Ik had graag nog een bedenking i.v.m. de aanslag in Aalst. Er is zoals geweten een persoonsbeschrijving van een van de mannen in de wagens net voor de overval (de "zigeuner"). Heel eenvoudige vraag, indien de Bende van Nijvel banden zou hebben met het extreemrechtse milieu al dan niet internationaal (Gladio), waarom in godsnaam zou men dan willen samenwerken met 'de zigeunerkoning'?

Ik denk eerder dat de link met de CCC moet worden gezocht (zoals elders gesteld op dit forum) daar dit de periode van stilte invult (ik ben er mij van bewust dat bij de CCC de tactiek anders is) desalniettemin door A+B op te tellen komt men naar een resultaat dat uiting geeft van hun objectieven, namelijk totale destabilisering. Van hogeraf zouden beiden dus wel gecoördineerd kunnen zijn om zo te kunnen komen tot een  volledig gespreid terreurvlak.

264 (edited by 't Hand 31-01-2011 13:20)

Re: Aalst: Proloog

Heeft iemand al meer aanwijzingen ivm de Bende van Hofstade? Komen zij nog ergens anders weer dan juist in die ene telefoon naar Radio Mi Amigo? Misschien is de Bende van Hofstade gewoon een schuilnaam/nickname die de Bende van Baasrode zichzelf gaf (owv het een of ander).

265

Re: Aalst: Proloog

't Hand wrote:

Overigens, deze zomer wou ik eens binnenlopen (als hopelijk toekomstig sportschutter) in deze schietclub op de Termurenlaan en grappig genoeg wist niemand op de laan zelf van het bestaan af van een schietclub!

Welkom 't hand, deze club bestaat al jaren niet meer.

Baeyens ondervragen, weet het niet goed. 't Is niet omdat er crapuul in uw schietstand komt dat je zelf een crapuul bent. Bepaalde namen die hier op het forum genoemd worden kwamen wel in deze stand trainen.

266

Re: Aalst: Proloog

Ik denk dat de theorie verlaten moet worden dat het bericht aan een slachtoffer uit Hofstade is gericht.Als je de tekst letterlijk leest is het een oproep (dit is als ik mij niet vergis ook de theorie van de Cel). In mijn ogen om te groeperen. Hoewel ik niet akkoord kan gaan met het feit dat het louter een provocatie is om angst aan te jagen. Waarom niet?

  1. Als je van plan bent een slachting aan te richten, dan is een telefoon naar een kleine lokale zender daar niet in verhouding mee. Je zou eerder naar een groot radiostation bellen. Ook zou de inhoud van het bericht volledig anders liggen! Men zou geen plaat aanvragen, maar enkel een agressieve boodschap overbrengen. Of eerder een dialoog starten met de DJ zelf. Hier wordt enkel beleefd, een plaat aangevraagd door een eenzijdig berichtje. Dit bericht verhult dus een boodschap/oproep.

  2. Het is nog meer een oproep om te groeperen/de overval te plegen als je bekijkt dat de vluchtauto's op verschillende punten rond de Delhaize klaar stonden. Vergeet ook niet de theorie (op dit forum) dat het kon zijn dat de bepaalde leden nog moesten vervangen worden op het laatste moment voor de overval (dat dan de kleine foutjes zou verklaren in werkwijze). Én nog meer, indien de getuigenissen kloppen dat er bendeleden/bende betrokkenen/steuntroepen in de cafés rond de Delhaize zaten (bv. in de Fox). Misschien werd daar wel Radio Mi Amigo gespeeld? (Iemand weet hiervan?)

Besluit: De radio-oproep zou dus een oproep kunnen zijn om de reserve  in te schakelen (op het laatste moment), hetzij alle leden rondomheen de locatie in te lichten dat alles doorgaat. Veel meer zou ik er niet achter zoeken (zoals de theorie dat de DJ er voor iets zou tussenzitten), dit is al ver genoeg.

PS. zijn er geen gelijkenissen tussen de wagens die de "bende van Baasrode" gebruikt en de wagens die zijn gebruikt in Aalst? Als ja, dan is het snel opgelost en is er een duidelijke link. maw. de Bende van Hofstade is de naam die Baasrode zichzelf geeft.

In mijn ogen stemt dit alles overeen met de feiten. Sorry voor het lang bericht, het moest van mijn lever.

Re: Aalst: Proloog

Er is vast niemand die je dat kwalijk zal nemen. lol Ik vind het eigenlijk wel een sterke piste, zo had ik het nog nooit bekeken. Als ze een beetje stoer hadden willen doen hadden ze inderdaad wel een plaat aangevraagd bij de - toen nog - BRT.

Re: Aalst: Proloog

Ik acht het "te voet naar Scherpenheuvel" niet direct relevant. Het hele verhaal zou wel eens een heel hoog "urban legend"-gehalte kunnen hebben. En zelfs als het niet om een verhaal met hoog "urban legend"-gehalte gaat, lijkt het mij zó onwaarschijnlijk dat iemand via een vrije radio verzoekprogramma 15 minuten op voorhand een bericht in code zou willen doorsturen. De kans was veel te groot dat de plaat niet eens binnen deze 15 minuten werd uitgezonden. Voor mij dus een dood spoor. Beter energie in andere elementen steken.

269 (edited by Hestur 31-01-2011 20:26)

Re: Aalst: Proloog

Ik dacht eigenlijk dat we hier al lang uit waren. De radiozender Mi Amigo was gevestigd in Hofstade. De Bende belt naar de radio en geeft dus vermoedelijk een sinistere, hondsbrutale groet aan de radiostudio, kort voordat ze toeslaat.

En neen, hoogstwaarschijnlijk is dit geen geheime communicatie tussen gangsters. Je moet wel een idioot zijn om op de radio geheim te willen communiceren en toch de naam Bende van Nijvel te laten vallen. Dan hadden ze toch een andere code afgesproken?  Als je afspreekt dat een plaat 'Van Jan voor Piet' betekent dat de operatie doorgaat en dat een plaat 'Van Bart voor Johan' betekent dat ze niet doorgaat , dan heb je een onkraakbare code en zal geen enkele outsider daar ooit achterkomen.

Wat zeer duidelijk uit deze daad naar voren komt, is dat de Bende van Nijvel zich ongenaakbaar acht en een soort hint geeft waar ze gaat toeslaan. Ze daagt flagrant uit. Een interessant argument voor wie gelooft in de terreur-piste.

270

Re: Aalst: Proloog

Hoi 't Hand, denk niet dat de Bende van Nijvel enige banden zou hebben met extreem links zoals de CCC, zou het dan eerder zoeken in het extreem-rechtse. Maar ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd dat de Bende van Nijvel gedekt werd/wordt door hoge personen uit de rechterlijke macht, en mede in het verband kunnen worden gebracht met doorgeslagen Gladio agenten (zie ook het doorslaan van Gladio agenten in Nederland, de nutricia afpersing).

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"