31

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

spafles wrote:

Ik kan echt niet begrijpen waarom die man een linkse shot achter zijn oor kreeg, terwijl er veel meer plaats is aan zijn rechteroor. Elke taxi heeft toch zo een kussen aan zijne zetel. Niet echt handig om juist links een geweer tegen zijne kop te duwen.

Een geweer vanachter in wat voor auto ook afschieten in die positie, is vrijwel onmogelijk, ten eerste kun je een geweer bijna niet ongezien een auto/taxi binnenbrengen. U bent waarschijnlijk abuis en bedoelt een pistool of revolver?

spafles wrote:

Krijtachtige grond versleept. Als je met 2 personen bent, ga je het lichaam toch niet slepen hé. Dan neemt de ene de handen en de andere de voeten.

Zoals ik reeds zei, probeer maar eens met 2 man een levenloos iemand te tillen/slepen, het zal u niet meevallen.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Mincky wrote:

Een geweer vanachter in wat voor auto ook afschieten in die positie, is vrijwel onmogelijk, ten eerste kun je een geweer bijna niet ongezien een auto/taxi binnenbrengen. U bent waarschijnlijk abuis en bedoelt een pistool of revolver?

Ja Mincky, ik bedoel pistool/revolver. Over kalkgrond gesproken, op Google Boeken heb ik gevonden in het boek "Belgie in kaart: de evolutie van het landschap in drie eeuwen", dat er een ontginning van krijt plaats vond in de bekkens van Mons (Bergen).

In 1984 werd de mijn laatste mijn in Wallonië gesloten. Werd onze taxichauffeur daarna niet in Bergen gedropt?

33

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Op dat ogenblik heeft de taxichauffeur namelijk over zijn radio aan zijn centrale gemeld dat hij een rit had, vertrekkend aan het Eugène Flageyplein in Elsene.

Blijkbaar klopt dit niet, Constantin Angelou had geen radio in zijn wagen wegens te duur. Als hij nog een klant had, liet hij dat altijd over de telefoon weten aan de centrale vanuit een café.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ik heb het Eugène Flageyplein even op Google earth opgezocht en zie dat het plein aan de Malibranstraat ligt. Een gedeelte van de malibranstraat kijkt zelfs uit over het Eugène Flageyplein.

Philippe de Staerke woonde destijds in de Malibranstraat. Misschien wat ver gezocht maar zou het niet kunnen dat de Staerke & Co hier gewoon de taxi hebben genomen en het om een of andere reden onderweg uit de hand is gelopen? Niet echt een spectaculaire theorie maar wie weet.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Dat is interessante info. De Staerke wordt nogal snel zenuwachtig, en kan hij nogal eens "ontoerekeningvatbaar" worden. smile

36

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Nijmegenaar wrote:

Ik heb het Eugène Flageyplein even op Google earth opgezocht en zie dat het plein aan de Malibranstraat ligt. Een gedeelte van de malibranstraat kijkt zelfs uit over het Eugène Flageyplein. Philippe de Staerke woonde destijds in de Malibranstraat. Misschien wat ver gezocht maar zou het niet kunnen dat de Staerke & Co hier gewoon de taxi hebben genomen en het om een of andere reden onderweg uit de hand is gelopen ? Niet echt een spectaculaire theorie maar wie weet.

Vaak zitten dingen eenvoudiger in elkaar dan je zou denken. Deze vond ik op YouTube. Wat klopt er van het verhaal dat de Staerke de aanslag in Aalst per brief heeft bekent?

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

club_le-happy-few wrote:

De Staerke wordt nogal snel zenuwachtig, en kan hij nogal eens "ontoerekeningvatbaar" worden. smile

Tijd dat wij hem eens op de rooster leggen. Wie heeft er thuis oude muntjes? smile

38 (edited by club_le-happy-few 28-11-2010 22:03)

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Of tapijten. Zag dat hij ook op één of andere Marokkaanse site was i.v.m. tapijtenhandel. Wie van het forum is bereid hem thuis te ontvangen. Misschien iemand hier op het forum, met een interessante wapencollectie. wink

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ik ben in het bezit van een liefdeswapen van groot kaliber, maar ik peins dat De Staerke daar zijn neus voor ophaalt.

40 (edited by Dirk van Antwerpen 07-02-2011 00:19)

Re: Elsene-Bergen: 12 Januari

Ik denk dat we allemaal wel vermoeden wie de taxiklant was die Angelou met enkele nekschoten heeft afgemaakt. De "achterbankpassagier" van bij Dekaise (rotbotfoto nr. 14)? Als er een tweede taxiklant was, is het goed mogelijk dat die peuken van hem afkomstig zijn. Voor mij zijn die peuken dus voorlopig een dood spoor, tenzij men met de DNA ergens tegenkomt.

Ik lees ergens dat het over Gauloise sigaretten ging, dit zou dan eventueel naar Pinta kunnen verwijzen, maar dat DNA zal wel getest zijn. In de Peugeot 504 werden trouwens ook peuken van Johnson of Gauloise gevonden. Ik neem aan dat het niet om dezelfde soort peuken ging als in de taxi van Angelou?