Re: Visserhoedje

Hestur wrote:

Wat ik me verder afvraag, is of je in dergelijke zweetresten ook sporen van cocaïne kunt vinden. Er zijn zweetpatches, maar die moet je op de huid bevestigen. De hoedjes bevatten opgedroogd zweet. Zou interessant zijn om te weten of er van dat drugsgebruik effectief iets aan is.

Volgens mij is dat niet mogelijk. In zweet blijven meestal geen andere dan lichaamsstoffen achter.

22

Re: Visserhoedje

"Niet de warmste tijd van het jaar" en "cocaïne zet aan tot zweten": en dat voor iemand die beweert dat samenzweringsadepten de dingen nodeloos complex maken. smile Hoe zou je zelf zijn als je aan een overval deelneemt, waarschijnlijk een kogelvrije vest draagt, met wapens staat te zwaaien, ...

23

Re: Visserhoedje

Wat is zweet (volgens wikipedia) :

Zweten of transpireren is het verliezen van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid. Mensen zweten om hun lichaamstemperatuur op peil te houden. Zweetklieren komen over de gehele huid voor, maar zijn het talrijkst op de behaarde hoofdhuid en in het gelaat.

En dan heb je nog zoiets al emotioneel zweet :

Bij zweet denkt men in de eerste plaats aan zware fysieke inspanningen en zomerse temperaturen. Maar het meeste zweet wordt gegenereerd door emotionele spanningen. De productie van emotioneel zweet (zoals bij schrik of zenuwen) is vijf keer zo groot als de fysieke zweetproductie. En dat is niet het enige verschil: emotioneel zweten gebeurt 'plotseling', fysiek zweten gebeurt eerder geleidelijk. Of als men gaat liegen -ook al besef je het niet- gaat men een beetje meer transpireren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

24

Re: Visserhoedje

Hestur wrote:

Wat ik me verder afvraag, is of je in dergelijke zweetresten ook sporen van cocaïne kunt vinden. Er zijn zweetpatches, maar die moet je op de huid bevestigen. De hoedjes bevatten opgedroogd zweet. Zou interessant zijn om te weten of er van dat drugsgebruik effectief iets aan is.

Cocaïne, heroïne, gif, ... kan men na een langere periode alleen in haren traceren.

En de theorie dat de overvallers, of een daarvan coke zou hebben gebruikt omtrent hun buitensporig geweldgebruik lijkt me zeer klein. Als er drugs zou zijn gebruikt moet dat al heroïne zijn, dat vlakt namelijk als enige drugs ter wereld je emoties af/uit. Met coke op  een overval plegen lijkt me moeilijk, je bent dan immers veel teveel gefixeerd op je nieuwe snuif, en je wordt er flink paranoïde van. Van heroïne word je dus emotieloos.

En o ja, heroine zet ook aan tot ernstig zweten.

Re: Visserhoedje

Als de bende tijdens de overvallen drugs gebruikte, was dit amfetamine. Dit is de drug die zijn nut al vele eeuwen bewezen heeft. De vikingen gebruikten het alvorens een dorp uit te moorden, de gangsters van Chicago gebruikten het om te kunnen moorden. Tijdens de tweede wereldoorlog gebruikten frontsoldaten het aan beide zijden. Adolf Hitler kreeg dagelijks 5 toedieningen. John F Kennedy gebruikte het.

Als je amfetamine gebruikt , ben je voor niemand bang en kan je de hele wereld aan. Het werkt dus gewoon regelrecht in je voordeel, tijdens acties. In zweet kan je prima drugs aantonen, maar niet voor eeuwig uiteraard. In de VS gebruiken ze voor controles op ambtenaren een zweet-, urine- en haarproef. Allemaal hebben ze een andere 'draagtijd' en andere wijze van aantoning, samen vullen ze elkaar aan. Als je googelt kom je er voldoende over tegen.

26

Re: Visserhoedje

In haren is het bijna voor eeuwig aantoonbaar idd.

Re: Visserhoedje

Waarom wordt er in dit topic niet gedacht bij gevonden blond haar aan onze "le grand blond"? Zou dit niet veel logischer zijn? Haemers gebruikte veel coke, en hij was ervoor gekend om door te slaan als hij coke had gebruikt. De reus in Aalst met vissershoed schoot op alles wat bewoog. Door enkele leden wordt geloofd dat Haemers de reus van Aalst was, ook David VDS is hier van overtuigd, en ik zelf onderschrijf deze theorie ook ten stelligste (trekkebenen, coke gebruik, ...).

Is er onderzoek gepleegd op het hoedje in Aalst? PS: voor de niet-ingeweiden, de hoofdcomponent in coke is MDMA. In amfetamines zit ook MDMA, effect is het zelfde. Je voelt je oppermachtig, alles is cristalclear, scherpe concentratie, meer uithouding, je zweet, ... Met heroïne kan je niet meer functioneren (is een sedatief), met coke juist 'beter'. Soit.

Kleine opmerking: 2 keer een vissershoed per ongeluk verliezen is in mijn ogen onmogelijk. Deze modellen zakken tot diep over je hoofd en zitten vast. Vergeet niet dat de reus langzaam en rustig stapt, verlies je dus niet, dus het is expres. It all falls together. wink

28 (edited by Boemerang 01-02-2011 22:51)

Re: Visserhoedje

't Hand, het hoedje verliezen is inderdaad te toevallig, het zou ook om exact hetzelfde merk & type gaan. Toch moet ik erbij zeggen dat de reus in Aalst het hoedje schijnbaar droeg bovenop zijn pruik (!). Het hoedje zal dus niet erg vastgezeten hebben, evt zweetafscheiding in dit hoedje is hiermee ook van de baan. Dat de persoon die in Nijvel het hoedje droeg ook toen een pruik op had is onwaarschijnlijk. Het is echter niet gezegd of dat dezelfde persoon was die in Aalst zo'n hoedje droeg, het is in het Nijvelse hoedje dat men blond haar en zweet vond. Ik denk niet dat Haemers betrokken was bij Nijvel, maar who knows?

Er zijn nog meer reus-kandidaten.

Re: Visserhoedje

De voornaamste reden waarom ik aanneem dat Haemers in aalst de reus was, is de aanwezigheid van zijn pukkel-moedervlek.

Re: Visserhoedje

Misschien geeft de hedendaagse DNA techniek een beter inzicht in de her en der gevonden DNA sporen. En kan men misschien in de archieven van de rijkswacht kijken wie er O+  hebben/hadden in de regio waar de overvallen een aanslagen plaats hadden. Want heb steeds meer het idee dat er in het kader van de Gladio-organisatie (paramilitaire) rijkswachters bij betrokken zijn, al dan niet aangevuld met special forces van de USA of NL.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"