Re: Strategie van de Spanning

dim wrote:

Rogue Agents. Een uitstekend maar weinig gekend referentiewerk.

Is via deze link te downloaden » www.christiebooks.com (Link naar PDF-bestand)

Dank voor deze referentie, had er nog nooit van gehoord. Ga het even uitprinten denk ik, want 233 pagina's  op het scherm lezen is nogal veel.

Kumbaya, it never hurts to help !

12

Re: Strategie van de Spanning

Of deze link » wikispooks.com. Veel leesplezier, is écht de moeite!

Re: Strategie van de Spanning

Many thanks to both Jo001 and to dim for your kind words about my book:

dim wrote:

Rogue Agents. Een uitstekend maar weinig gekend referentiewerk.  Absoluut te lezen door iedereen die in de Bendeverhalen is geïnteresseerd. Echt een must. Ik zou zelfs durven beweren dat zonder dit internationale referentiekader discussie eigenlijk geen zin heeft ....

Jo001 wrote:

Veel leesplezier, is écht de moeite!

That must be the nicest review I have had! I wanted to inform you that, due to ill health, I have prepared a third and final edition of Rogue Agents to assist future researchers. There are two versions - the full version includes scans of all of the internal documents (mostly from the AESP) that I used and photographs of many of the people referenced; the shorter version has the full text, footnotes, sources and annexes but omits the pictures and documents, and is best suited for emailing or printing - this short version has also been uploaded to wikispooks.

They can be downloaded here:

The third edition concludes my investigation; I hope it is of use to you. All the best, David Teacher.

14

Re: Strategie van de Spanning

Splendid! Thank you David. Hope you'll get better soon.

Minstens van even groot belang als het nieuwe boek van Bouten. Niet alleen de analyse door de auteur maar ook de aanvullende annexen zijn van goudwaarde. Hier moet gigantisch veel research in gekropen zijn. Een huzarenstukje. Niet laten liggen jongens, dit kan ons veel vooruit helpen.

15

Re: Strategie van de Spanning

Ik ben blij dat mijn publicatie van (bijna) enkele jaren geleden weer wat aandacht krijgt, en bedank ook dim en zeker de auteur, David Teacher, voor hun reactie, en ik wens hem spoedig beterschap. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat er zo weinig reactie is gekomen op dit toch wel zeer interessant en goed gedocumenteerd artikel. Nu het nieuwe boek van Guy Bouten uit is, zou ik "Rogue Agents" zeker eens lezen ... Bedankt, David Teacher!

Re: Strategie van de Spanning

Many thanks Jo001. I hope you will find reading the final version interesting. One request - could 'Rogue Agents' be added to the Bibliography section, even if not so much of it focusses on the Bende events? Thanks and bye now.

17

Re: Strategie van de Spanning

Vandaag dacht ik aan het volgende, de aanslagen van 9/11, is dat geen perfect voorbeeld van de strategie van de spanning, choqueer een heel land, en ze volgen je blindelings om een "vijand" te bekampen.

Re: Strategie van de Spanning

Daar geloof ik niet in. Om Osama op te sporen heeft de VS 10 jaar lang flink de portemonnee moeten trekken. Alsmede de herbouw op de grond van de twin towers. Ook is het aanzien van de VS na de aanslag behoorlijk blijvend beschadigd.

Bovendien is de oorlog in Afghanistan mislukt (kon je vantevoren weten). Zowel in Pakistan als Afghanistan kan je als terrorist nog steeds je gang gaan. De VS heeft geen anti-islam traditie. Dus er was geen vijand.

Het enige dat je wel kan aanwijzen is het binnenvallen in Irak. Toen was er een samenzwering die verzon dat Sadam Hoesein massavernietigings wapens had. Dit fabeltje is dan ook uitgekomen.

19

Re: Strategie van de Spanning

Time will tell, de VS hád inderdaad geen anti-islam traditie. Maar de VS heeft vijanden nodig, dat is de aard van het beestje. De commies zijn weggevallen, tijd voor een nieuwe schurk. Bovendien tikt Israël voortdurend op de schouder van Uncle Sam. En de 'War on Terror' mag dan wel veel geld gekost hebben aan de Verenigde Staten als natie (lees: de burgers), tegelijkertijd werd een kleine 'elite' er veel beter van. En die kleine 'elite', die heeft al meer onwaarschijnlijke streken uitgehaald.

20

Re: Strategie van de Spanning

Eind jaren '90 werd in hartje Moskou een appartementsblok opgeblazen. Volgens het Kremlin zaten Tsjetsjeense rebellen hierachter en was dit de aanleiding om Tsjetsjenië met bruut geweld binnen te vallen. Later bleek dat de Russische geheime dienst achter deze aanslag zat. De journalisten die met deze onthullingen uitpakten zijn allen vermoord. Enkele jaren later gebeurt hetzelfde in New York, en valt Amerika Irak en Afghanistan binnen. Stemt tot nadenken.

Deze aanslagen kwamen sommige neo-conservatieven en haviken zeer goed uit om hun 'verborgen agenda' te verwezenlijken. De dynamietsporen die op sommige resten gevonden zijn doen vermoeden dat het instorten van de WTC-torens niet het werk van Al Qaida was, wereldwijd beamen architecten dat het "controlled demolation" was, er is een geheim document opgedoken van eind jaren '90 waarin sprake was van "We need a new Pearl Harbour". De geschiedenis zal uitmaken wat er juist gebeurd is, maar er zijn veel elementen die de officiële versie doen wankelen.