21

Re: Madani Bouhouche

Renne wrote:

Ik vind het jammer dat hij dood is want ik zou van die man graag een zelf geschreven boek gelezen hebben

Heeft die man geen testament nagelaten? Meestal maken zo'n mensen een privaat testament waarin ze hun bezittingen verdelen en een publiek testament. Daarin verklaren ze dan dat ze onschuldig zijn en beschuldigen ze andere mensen van al hun misdaden of ze bekennen alles en noemen ineens alle andere schuldigen bij naam. Heeft iemand vakkundig alle sporen opgeruimd of heeft Bouhouche geen testament achter gelaten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

22

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:

Heeft die man geen testament nagelaten? Meestal maken zo'n mensen een privaat testament waarin ze hun bezittingen verdelen en een publiek testament.

Misschien was hij dat van plan binnen een jaar of 10, ik denk niet dat hij nu al aan het einde (de dood) aan het denken was. Misschien zou hij na 2015 met iets naar boven gekomen zijn. In ieder geval eigenlijk zijn er veel redenen om men Bouhouche te vermoorden. Ik zeg daarom niet dat hij vermoord is maar ik stel er mij vragen bij.

Vele vragen. Hebben familieleden zijn lijk gaan bezoeken? Had hij kinderen? En wat die speurders dan zeggen, ik heb de foto's gezien het was een ongeluk. Wat een uitleg. En dan is hij zo gestorven en dan weer zo. Hoe hij daar leefde, is het hol van Pluto, als er iets zou belangrijks liggen kon met het zeker op tijd komen ophalen. De manier hoe ze de dood zijn te weten gekomen? Allemaal bizar toch, je kan er veel vragen bij stellen maar op weinig ervan zal je een correct antwoord krijgen, als er al een antwoord is.

23

Re: Madani Bouhouche

Renne wrote:

Misschien zou hij na 2015 met iets naar boven gekomen zijn.

Misschien wel, enkele maanden voordat de wapendiefstal bij de groep Dyane zou verjaren, bekent Bouhouche dat hij achter de overval zat. Waarom? Omdat hij wist dat ze hem niets meer konden maken. Het dossier stond toch op het punt om te verjaren. Hij pleegde de overval samen met Buslik en deed het om de rijkswacht belachelijk te maken nadat zij hem belachelijk hadden gemaakt. Dat is de uitleg van Bouhouche. En er was geen enkele wet die ervoor kon zorgen dat Bouhouche alsnog naar de gevangenis moest voor die overval.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

24

Re: Madani Bouhouche

"Na zijn voorwaardelijke invrijheidstelling op 30 augustus 2000 besloot Bouhouche zich, volgens de minister "in samenspraak met zijn justitieassistent", te vestigen in Fougax-et-Barrineuf in de Franse Pyreneeën."

Dus na zijn vrijlating wisten ze wel degelijk waar hij leefde, ik sluit toch niet uit dat hij echt vermoord is hoor. Want er zijn toch een paar zaken die vreemd zijn: ze ontdekken pas een maand (of later) na zijn overlijden dat hij overleden is. Ze hebben foto's gezien van het lichaam en op basis van dat stellen ze vast dat er geen uitsluitsel is. Hij wordt gecremeerd, wie heeft daarover beslist eigenlijk? Had die man familie, zijn vrouw had hem laten zitten, wie heeft zijn lichaam nog gezien na zijn dood (afscheidsbegroeting)? Misschien zijn het allemaal vragen waar de speurders info over hebben maar door zo weinig te vertellen kunnen we veel hypotheses openen.

En Meneer Vos in de Laatste Show: het crioelt van de hypotheses over de Bende van Nijvel maar wat je wil als je niets te weten komt, alleen via kranten vernemen we iets. Ze zouden veel duidelijker willen zijn en voor zegt dit genoeg, ze willen het zo goed mogelijk stil houden. Ik denk als dit forum niet bestond dat we in Vlaanderen er allang niet meer over praatten. Jonge mensen kunnen nu terrecht op deze site (met veel informatie), als je niets over weet, kan je hiet al heel veel te weten komen. Dit is wat anders dan de CWB en hun site. Ze zouden beter zaken doorgeven aan deze site, zaken die gezegd mogen worden. Oké, je mag niets lossen uit het onderzoek maar er zijn toch zaken waar dit wel kan. Bv. over de dood van Bouhouche, Haemers en anderen. Zie naar het vb. van Bultot als de zaak Belirajh niet had bestaan wisten we dit niet eens!

"Na zijn overlijden bleek hij echter nog nauwe contacten te hebben gehad met Alain Weykamp, een extreem rechtse garagist uit het milieu van de practical shooters, waartoe ook Bouhouche behoorde."

Waarom praten de onderzoekers niet eens met die Weykamp, je weet maar nooit. Idem met Beijer, maar dat willen ze niet. Als je ziet de Beijer informatie wil geven, waarom luistert men dan niet naar hem. Is het zo moeilijk om hem een nieuwe identiteit te geven? Ik denk het niet, en het zou dan nog om zijn echte naam gaan die hij terug wil. Ze doen ons geloven dat ze elke tip willen laten onderzoeken, maar iemand als Beijer mag zijn verhaal niet doen, zo stel ik het toch vast, hij vraagt geen geld of niets. Dus die 10 miljoen intresseert hem ook niet, raar van Justitie. Hij zou beter naar de pers gaan met zijn verhaal. Als hij zegt dingen te weten die niet met de bende te maken hebben kan het toch ook al helpen, dan ga ik ervan uit dat er zaken zijn die aan de bende gelinkt zijn maar eigenlijk niet door de bende gedaan zijn.

25

Re: Madani Bouhouche

Ik ben het boek van Guy Bouten beginnen lezen en ik kom toch heel wat namen tegen waar ik nog nooit van gehoord had, ik zit nog maar aan pag. 30 maar toch lijkt dit één van de betere boeken over de Bende van Nijvel. Een citaat uit het boek van Bouten:

Eind 1984 heb ik een paar keer contact gehad met Asterix, zijn echte naam was Ertryckx. Hij vertelde me dat een zekere Dany één van de leiders was van de Bende van Nijvel en deel uitmaakte van de geheime eenheid van de Rijkswacht. Dany bezorgde aan de daders wapens,nam ze daarna terug en betaalde de deelnemers aan de overvallen, een half miljoen de man, waarna ze naar het buitenland vluchten, onder meer het Vreemdenlingenlegioen.

Dany zou dus Bouhouche zijn. Maar wat die wapens betreft heeft De Staerke ook ooit eens iets in die aard gezegd, dat Bouhouche de wapens leverde (als ik mij niet vergis). Hij zat in het milieu dus de kans is zeer groot dat het waar is, plus de Mendez story en het verhaal wordt nog meer bekrachtigd. Zijn naam komt veel te veel voor, waar rook is, is vuur

26 (edited by Koen 14-12-2008 16:05)

Re: Madani Bouhouche

Ik ben zelf ook tot de quasi-zekerheid gekomen, op basis van de bekende elementen uit het dossier, dat Bouhouche deel uitmaakte van de Bende van Nijvel. Bovendien zijn er een aantal elementen die mij doen vermoeden dat Bouhouche de persoon is die ook via het DNA-onderzoek van justitie met zekerheid is aangewezen als een lid van de Bende van Nijvel. Akkoord een quasi-zekerheid is géén juridische zekerheid.

Kortom, het is mij volkomen duidelijk dat de enige oplossing het Internationaal Strafhof is in den Haag. De feiten van de Staatsbende van Nijvel zijn een geval van oorlogsmisdaden. Als het ooit zover komt, zal het Belgisch gerecht er samen met de uitvoerders en opdrachtgevers terecht moeten staan voor mededaderschap aan één van de grootste misdaden uit de Belgische geschiedenis.

Trouwens opmerkelijk dat er bij de echt grote misdaden bijna altijd sprake is van mededaderschap van de grootste Belgische misdaadorganisatie, oftewel maffia, de Belgische Parketten en politiediensten! Ik denk aan de moord op Lumumba, de volkerenmoord in Congo-vrijstaat, ... Zij die zogenaamd de buger moeten beschermen blijken de meest gore delinquenten en ploerten te zijn, die men zich kan indenken.

27

Re: Madani Bouhouche

Toen de leden van de Cel Jumet op 2 januari naar Frankrijk trokken - achtervolgd door een grote groep journalisten - had ook Guy Bouten zijn koffers gepakt om eens in Zuid-Frankrijk op onderzoek te gaan. De secretaresse van de plaatselijke burgemeester wist hem het volgende te zeggen:

"Natuurlijk wist ik dat hij door de gendarmerie in de gaten werd gehouden." En dan op een toon alsof de muren oren hebben: "Er zijn zelfs mensen van de geheime dienst DST langs geweest, de Direction de la Surveillance du Territoire. Maar voor hen leek alles in orde. Ze lieten me wel beloven dat ik dit voor mij moest houden."

De plaatselijke klusjesman wist te vertellen dat Bouhouche - onder een valse naam - voor de eerste keer in het dorp aankwam in 1994. Toen kocht hij daar een huisje. Pas zes jaar later - in 2000 - kwam hij terug. Zijn uitleg: "(...) tijdens zijn werk op een boorplatform op de Noordzee twee ruggenwervels had gebroken en al die tijd in een rolstoel had gezeten. Maar toen ik hem fluks uit de jeep zag springen leek hij wel wonderbaarlijk genezen, zoals je soms in Lourdes hoort vertellen."

De klusjesman was er zelfs bij toen het as van Bouhouche werd uitgestrooid: "Zijn lichaam lag op handen en voeten naar de grond gekeerd en zijn hersenpan was in een tiental stukken uit elkaar gespat, een knop in de stam was ontploft. Pas toen vernam ik dat hij een crimineel was die jarenlang had vastgezeten. Hier had hij zijn turbulent verleden afgelegd als een versleten oud gewaad. Tabula rasa gemaakt zoals dit zo mooi klinkt in het Latijn. We hebben zijn as uitgestrooid op de weide vlak voor het huis waar de Mérens grazen. Met 'we' bedoel ik zijn zoon David, Claude Bureau, zijn vrienden Alain en Jean-Paul en ik. We zagen hoe zijn as door de wind werd weggeblazen richting Montségur."

Dat de speurders van de Cel Jumet niet echt professioneel bezig waren in Frankrijk blijkt ook uit de getuigenis van de klusjesman: Tony Garcia neemt me mee naar zijn huis en toont me in de garage een grote witte zak met daarop in drukletters: 'Le Soir invendus.' "Kijk maar." Ik doe de zak open en zie tientallen wapentijdschriften en catalogi voor wapens. "Gekregen van Claude. De Belgische politie heeft ze niet eens meegenomen."

Guy Bouten maakt een terechte vaststelling:

Ik sta versteld van deze lichtzinnigheid. Vingerafdrukken van mogelijke bezoekers interesseerden de speurders van de cel van Jumet niet eens. Wel brachten ze met veel poeha semtex aan op de voordeur, waarvan ze nochtans de sleutels gekregen hadden en de verzekering dat alles veilig was. Tony en Claude waren er eerder minstens vijfmaal in- en uitgelopen. Ze zochten ook met een geigerteller rond de woning naar het goud van Zwarts, de buit van een overval uit 1982. Of werkte de Cel enkel in functie van het meegereisde mediacircus?

Bron » Guy Bouten | De Bende van Nijvel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28

Re: Madani Bouhouche

Een zekere Monique - de plaatselijke Agatha Christie - maakt eveneens een paar opmerkelijke vaststellingen:

Op de lange tafel staat een computerscherm met ernaast een hoop kranten en documenten. Een poes spint in de zon en op een aanrecht staat een rij dampende confituurpotten. Ze wijst op haar documentatie en tikt dan handig op het klavier. Plots zie ik op het scherm de composietfoto’s van de Bendeverdachten.

"C’est lui." En ze wijst op foto nummer 17, een verdachte getekend op basis van een getuigenverslag. "C'est Bouhouche, n’est-ce pas?"

Dan beschrijft ze Bouhouche en zijn vriendin:

"(...) Ze liepen er nogal sjofel bij. Hij altijd in een jeansbroek, zware legerschoenen en een katoenen hemd. Zij ook in jeans en sweaters, een blozend rond gezicht, zwart krulhaar en nogal fors gebouwd. Kijk, zoals composietfoto 18. Ik heb even gedacht dat zij het was, zo sprekend is de gelijkenis. Een vrouw in de Bende van Nijvel?"

Bron » De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

29 (edited by dim 21-10-2008 09:45)

Re: Madani Bouhouche

N°18 dus niet Bultot maar de vrouw van Bouhouche? Dat zou nog al eens wat zijn. Anne Bouhouche (een joodse met "Anne Quittner" als meisjesnaam) was mogelijk betrokken bij de louche praktijken van haar man, maar wat is eigenlijk over haar geweten? Leeft ze nog? Wat heeft ze op haar kerfstok? Woonde ze samen met Bouhouche toen hij stierf? Wat deed ze daarna?

Iemand info?

30

Re: Madani Bouhouche

dim wrote:

Anne Bouhouche (een joodse met "Anne Quittner" als meisjesnaam) was mogelijk betrokken bij de louche praktijken van haar man.

Anne Quittner is haar man niet naar Frankrijk gevolgd. Ze leefde gescheiden en Bouhouche had in Frankrijk een nieuwe vriendin. Het is deze vrouw die volgens de bovenstaande getuigenis op robotfoto nr. 18 lijkt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube