Re: Volkswagen Golf: Houssière

Het gebruik van meerdere wagens is ook een tactiek die bij de politie gebruikt wordt, vooral bij observaties van zware jongens worden meerdere wagens ingezet. Kan een afleidingsmanoeuvre zijn.

12

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Hestur wrote:

Zouden er op verschillende plekken vluchtauto's met chauffeur gewacht hebben? Zijn er nog andere mogelijke plekken? Dit kan toch bijna niet...  hoe organiseer je zoveel auto's en garandeer je geheimhouding?

Ik denk dat men er zeker rekening mee moet houden, de tactiek wordt gebruikt door politie zoals Geronimo zegt. En men kan aannemen dat de bende tactieken bezigden zoals bij politie/rijkswacht. Niet vergeten dat men de meest gezochte bende was, ook al hadden ze bescherming hier en daar, dat wil nog niet zeggen dat ze vrij spel hadden.

Het is niet met een groepje naar de delhaize rijden en toeslaan, men ziet duidelijk dat er verkenningsploeg was, men mocht pas toeslaan als de patrouille weg. De omgeving van het osbroeckpark was goed verkend, daar zal wel een reden voor geweest zijn.

Het is perfect mogelijk om ergens op een afstand te staan met meerdere auto's, in Aalst spreekt men niet alleen van de GTI's, er is sprake van een Ford Taunus die gezien is op 31 oktober door de joggers en op de dag van de overval aan het osbroeckpark (gelegen nabij de Delhaize), dan is er nog de Mercedes met Nederlandse of Franse nummerplaten die in Liedekerke, E40 Ternat en in de straat tegenover de Delhaize stond samen met een Audi.

13

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Renne wrote:

Is dit de VW golf die in Grimbergen werd gestolen na de overval in Aalst?

In Grimbergen werd geen Golf gestolen. Er werd een Golf gestolen op de Kunstlaan in Brussel en teruggevonden in Grimbergen.

Even de reis van deze wagen volgen. Op 22/09 steelt iemand een VW Golf driedeurs bij D'Ieteren in Erps-Kwerps. Deze driedeurs wordt blijkbaar niet gebruikt bij de overvallen van de Bende omdat alle getuigen in Eigenbrakel, Overijse en Aalst het over een Golf met vijf deuren hebben (althans volgens Eddy Vos in 2004).

Als ik naar de reconstructie kijk van de overval in 2010 zie ik een Golf met drie deuren. Betekent dat dan dat ze er bij de Cel Waals Brabant nu van uit gaan dat het toch een Golf met drie deuren was?

Ik weet het niet, maar momenteel ga ik er nog even van uit dat de Golf van de overvallen een 5-deurs was. Na de overval in Aalst rijden ze met deze wagen naar het bos van Houssière. Als ik nog even de "dode-killer-theorie" volg, lag er op de achterbank van de 5-deurs Golf een stervende man. Ongeveer 4 uur later zien getuigen in het bos van La Houssière twee mensen en een wagen. Voor die wagen ligt iets of iemand.

Nog diezelfde nacht steekt iemand een driedeurs Golf in brand in het bos van La Houssière. We zijn dus nog op zoek naar een VW Golf met vijf deuren. Iemand is dus met de driedeurs Golf - gestolen bij D'Ieteren - naar het bos gereden, heeft die wagen daar in brand gestoken en is met zijn metgezellen in vijfdeurs Golf vertrokken, zonder achterbank en grote plas bloed op vloer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Op het dak van de Delhaize in Denderleeuw-Liedekerke lagen toen bijna constant scherpschutters op het dak, toeval of niet iets verder staat een verkeersbord in donkere weg en dat is beschoten met zwaar kaliber (toevallig bord richting Ninove).

15

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ben wrote:

Als ik naar de reconstructie kijk van de overval in 2010 zie ik een Golf met drie deuren. Betekent dat dan dat ze er bij de Cel Waals Brabant nu van uit gaan dat het toch een Golf met drie deuren was?

Volgens mij weten ze het gewoon niet zeker, ik denk dat het evengoed met 3 deuren in de reconstructie geweest kon zijn, dit zijn details waar wij nu opletten maar de rest van België niet, hoofdzaak van de reconstructie was het onderwerp nog eens dik in verf zetten (iets wat in mijn ogen al veel eerder mocht gebeuren). Maar ze konden niet anders, als er binnen de 5 jaar niets concreet gebeurd kunnen ze toch nog beweren dat ze tot de laatste dag geprobeerd hebben.

16 (edited by Boemerang 17-03-2013 14:04)

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Bij deze nog enkele foto's van de VW Golf die werd gevonden in het Bos van Houssieres.

EDIT: Om verwarring te voorkomen heb ik de link naar de foto's indirect gemaakt, het bleek hier niet om de Golf van Erps-Kwerps te gaan die werd gevonden in Houssiéres maar om de Golf van Van Camp die werd gevonden in Hourpes, zie ook verderop in dit topic.

foto
foto
foto
foto

  • De achterbank ontbreekt.

  • Op een van de zijkanten heeft de auto een "rode schijn". Dit zegt m.i. echter niets over de kleur.

  • Er zit mogelijk een kogelgat links naast de passagiersdeur. Mogelijk 2 in de passagiersdeur.

  • In de "lijst" tussen het raam van de passagiersdeur en het achter-zijraam zit een vreemde deuk.

De wagen die de daders gebruikten wordt in de Waalse 30-uren reconstructie overigens getoond met kentekenplaat: 1-XG-92. Het valt mij op dat dit in de Vlaamse versie steeds eruit is geknipt. Het valt mij verder op dat er in vergelijk tot de Waalse variant niet veel klopt van de Vlaamse 30-uren reconstructie.

17 (edited by Boemerang 12-04-2011 22:52)

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Meer foto's van de (een) Golf:

https://lh6.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TZ-fnhIA_lI/AAAAAAAABDs/OdXT7NVyW2M/Golf%201985%2012.png

https://lh5.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TZ-fl7-2BmI/AAAAAAAABDk/Bb3zIiP3YDs/Golf%201985%209.png

https://lh5.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TZ-fntBPg_I/AAAAAAAABDw/8n95vXgv9Kc/Golf%201985%2011.png

https://lh5.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TZ-flwe2kdI/AAAAAAAABDo/m1yeK3B7rCI/Golf%201985%2010.png

Op de onderste foto krabt een persoon met een munt de verflaag af om te kijken welke kleur er onder zit.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ik zie trouwens nu ze zo bij elkaar staan dat dit een hele andere Golf is. Uh?

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Je hebt gelijk boemerang... de zwarte vlekken komen niet overeen. De laatste foto's werden 's avonds getrokken (als het donker is) en de andere staat er 's morgens op de gevoelige plaat. Bij de ene is het glas precies nog heel van linker achterlicht, terwijl dat bij de andere niet zo is. Beiden worden op de truck geplaatst. Als dit dezelfde auto is, dan zou het plaatsen van een auto op zo een truck 1u in beslag nemen want de zon staat redelijk hoog op de andere foto's...

Bizar!

20

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Boemerang wrote:

Ik zie trouwens nu ze zo bij elkaar staan dat dit een hele andere Golf is...

Kan je misschien even vermelden waar je die tweede reeks foto's hebt gevonden?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube