81

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Wat betreft het stort in het Bois Houssiere. Ik heb op dit forum al verschillende mensen over het "stort" horen spreken. Dit is eigenlijk een verwerkingsplaats van steenpuin. Allerhande betonafval en steenslag word er vermalen zodat dit als vulmateriaal kan hergebruikt worden bij aanleg van wegen en dergelijke.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Kenza, wij wachten met ongeduld op de foto. Allee, ik vooral.

83

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

De 'echte verantwoordelijkheid' zit natuurlijk niet bij de speurders, maar vooral bij hun oversten van het parket, en ook een stuk bij de onderzoeksrechters (hoewel een onderzoeksrechter in principe autonoom is hij voor vrijwel al zijn middelen afh. van de procureurs en vooral van de procureurs-generaal, het gigolo-comité van de regering).

En als ge het gerechtelijk wetboek bekijkt, véél meer artikels dan nodig en blijkbaar geschreven door iemand die aan concentratiestoornissen lijdt, inconsistent, onduidelijk, multi-interpreteerbaar. Kortom, men kan er iedere onschuldige mee doodslaan en iedere schuldige mee vrijpleiten, naar believen.

84

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik heb dit onderwerp verplaatst naar het onderdeel 'Plaatsen' en het nog eens nagelezen. Ik blijf het toch een interessante discussie vinden. Maar ik doe nogmaals een oproep aan de mensen die het huis al hebben gevonden om de coördinaten te geven. Ik heb een stafkaart van het bos (versie van het jaar 2000) maar daar staat het huis niet op.

Maar met de info die ik heb: routebeschrijving, stafkaart, Google Maps denk ik dat het huis op volgende coördinaten ligt: 50,62800, 4,18491

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

85 (edited by Mistery 09-05-2011 01:03)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ben wrote:

Maar met de info die ik heb: routebeschrijving, stafkaart, Google Maps denk ik dat het huis op volgende coördinaten ligt: 50,62800, 4,18491

Ben even zo vrij geweest om de coördinaten aan te passen, zodat ze herkenbaar zijn voor Google Maps » 50.62800, 4.18491

Is trouwens wel een afgelegen plek, en niet zover van de punten 1 en 2 en er ligt zo te zien een meertje vlak bij of naast.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

86

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Bedankt voor de Google-maps tip. Als je coördinaten hebt, kan je deze ingegeven in Google Maps volgens de schrijfwijze zoals het hierboven staat. Ben zelf zo vrij geweest om er een directe link van te maken.

Het probleem is echter dat ik niet zeker weet dat die plaats juist is. Ik deed meer een oproep aan de mensen die er al wel waren geweest om de juiste locatie door te geven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ben wrote:

Bedankt voor de Google-maps tip. Als je coördinaten hebt, kan je deze ingegeven in Google Maps volgens de schrijfwijze zoals het hierboven staat. Ben zelf zo vrij geweest om er een directe link van te maken.

Ben, you're welcome.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

88 (edited by geronimo 09-05-2011 18:32)

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Dag Mistery, heb hier nog een topo van het bos, maar vind er op deze coördinaten toch geen huis. Ook een andere topo geeft hier geen huis aan. Tja,dat hebt ge met die spoken, hé.

https://lh6.googleusercontent.com/_U3ZRR_t9GFU/TcbioJIrO2I/AAAAAAAAAdM/_SxfRZjKGHo/s512/onbekende%20punten%20001.jpg

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Geronimo, begrijp ik, echter als het kadaster alle gegevens uit de "boeken"heeft gehaald, zal het ook op geen enkele (hooguit op een militaire stafkaart) meer voor komen. Misschien dat iemand op het forum een landkaarten verzamelaar is en misschien een oude topografische kaart heeft van het gebied.

Aan de andere kant, zal diegene die de foto's heeft gemaakt, toch wel weten waar het huis staat in het bos, en kan deze het intekenen op de Google Map-foto en zo een coördinaat aan maken voor ons allen.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Mistery, inderdaad, maar daar wacht ik wel al lang op. Als je ooit de tijd hebt moet je dit bos wel is bezoeken, hangt een aparte sfeer.