11

Re: Bekentenissen

In dezelfde verhoren spreekt Cocu ook van iemand uit Braine, die hij niet wou noemen en waarvoor hij een duivelse schrik had.

12

Re: Bekentenissen

Dan heb je nog de eigenaardige antwoorden van Cocu aan Bouten en de info van Wolf (BMW van Delp., Cocu in BMW + Delp. + N.R.). En Vittorio zou op 4 januari 1984 aan de BOB van Nijvel toegegeven hebben op Dewit te hebben geschoten, een verklaring die hij op het einde van het verhoor weer introk (Question Magnée 31, PV n05 BSR de Nivelles, Guebels et Pelemans).

Op 16 oktober 1984 verklaarde hij aan de BOB van Nijvel dat degenen die de slachtoffers afmaakten professionele waren die werkten in opdracht van hooggeplaatsten (PV BSR Nivelles n°1 098 du 16.10.1984).

Volgens mij zijn de vroegste verklaringen van de Borains bijzonder interessant. Nadien werden ze onder druk gezet en begonnen ze mogelijk de feiten opzettelijk door elkaar te halen om het onderzoek in de war te sturen.

13

Re: Bekentenissen

Cocu bevestigde in zijn verklaring van 24 november 1983 dat hij met de BMW de rest uit de Saab na het fiasco heeft opgepikt, waarop ze met acht naar het trefpunt aan het station van Eigenbrakel reden waar vier daders in de Fiat kropen. De BMW en Fiat zouden dan naar hun schuiloord gereden zijn, de garage in Drogenbos.

14

Re: Bekentenissen

dim wrote:

trefpunt aan het station van Eigenbrakel

Frappant detail. Zoals reeds op het forum aangegeven, vonden veel feiten plaats niet al te ver van treinstations.

Re: Bekentenissen

Ik val in herhaling, (mijn excuses hiervoor) maar als Cocu weet dat de killers hebben gezegd: "zo weer een flik minder" en dit werd later bevestigd door de agent in kwestie, dan is er maar 1 conclusie mogelijk: Cocu weet er meer vanaf en was er op 1 of andere manier bij Nijvel betrokken.

Dit is pure daderkennis. Dat er vervolgens geen bewijzen zijn gevonden tegen Cocu en dat hij zijn verklaringen later is gaan verdraaien, doet hier niks aan af. Als het echt zo gegaan is (de verklaring en de bevestiging), dan ben ik er 100% van overtuigd dat Cocu iets weet!

16

Re: Bekentenissen

Cocu blijft een sleutel en wat te denken van die door Cocu geschreven brief? Vervalsing of niet?

17

Re: Bekentenissen

Michel Cocu was een ex-politieman kom ik te lezen. Hij kende dus het klappen van de zweep.

18

Re: Bekentenissen

LEO wrote:

Michel Cocu was een ex-politieman kom ik te lezen. Hij kende dus het klappen van de zweep.

Cocu heeft als politieman vier maanden lang de klassieke politie-vorming gekregen. Waarom neemt Cocu dan het risico om de Ruger waarmee de moord in Halle zogezegd werd gepleegd bij te houden? Hij heeft het niet vernietigd, hij heeft ook nog het risico genomen om drie weken na de feiten in Halle het wapen door te verkopen aan Estiévenart. Toch niet slim voor iemand die de klappen van de zweep kent?

noorderling wrote:

Ik val in herhaling, (mijn excuses hiervoor) maar als Cocu weet dat de killers hebben gezegd: "zo weer een flik minder" en dit werd later bevestigd door de agent in kwestie, dan is er maar 1 conclusie mogelijk

Rijkswachter Lacroix, de enige die de schietpartij heeft overleefd, heeft zijn verslag van de feiten gemaakt voor de 'bekentenissen' van Cocu. Zo zou er ook gezegd zijn: "De rotzakken, ze hadden een UZI bij". Ik vraag mij ook af hoe Cocu kon horen dat dit gezegd werd. In zijn verhoor van 24 november komt hij bijvoorbeeld niet uit de wagen die hij bestuurt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19 (edited by K& 15-08-2011 20:49)

Re: Bekentenissen

Cocu & co zijn zwaar aangepakt. Sommigen hebben niets gezegd. Cocu heeft het slimmer gespeeld: alles wat ze wilden horen heeft hij na 24 uur ondertekend en later terug ingetrokken. Later hebben anderen hem correct ondervraagd: deze verklaringen heeft hij nooit ingetrokken.

Re: Bekentenissen

Ik begin steeds meer te geloven dat niet alleen op deze website de feitjes niet kloppen, maar net zo goed in de officiële dossiers. Als de dossiers niet kloppen en elkaar tegenspreken dan is het welhaast onmogelijk om ooit fatsoenlijke conclusies te trekken.

Het wachten is dan alleen nog tot iemand uit de school klapt. Maar zelfs als dat gebeurt, zoals Cocu trachtte te doen, dan nog geraken ze/we er niet uit. Mijn vraag luidt dan ook: wordt het tijd om het bende-onderzoek af te sluiten? De kans dat ooit iemand veroordeeld kan worden is namelijk zo goed als NUL.