11

Re: Getuigenis regio Overijse

Ik heb reactie gekregen van de getuige waarin hij antwoord geeft op een paar vragen.

Aan Boemerang

De personen die ik heb opgemerkt hadden een normale lichaamsbouw maar eerder klein van gestalte. De persoon die uit de wagen lag is lang en zeer slank, bijna een slangmens en lag met zijn gelaat op de straat. De ouderdom is zeer moeilijk in te schatten, ben daar ook niet blijven staan. Maar de meeste personen denk ik waren tussen de 30 en 40 jaar. De persoon die voor de villa stond naast de vrouw zou eventueel Mendez kunnen zijn. Heb nooit Mendez van dichtbij gezien.

De twee andere mannen stonden met hun rug naar de straat. Dus vermoed ik dat die twee mannen samen met de twee achterinzittenden in de Honda ter plaatse zijn gekomen, en eventueel hulp zochten bij Mendez of "toevallig" aan zijn villa stopten. De exacte datum kan ik mij niet  meer herinneren maar het moet een woensdag namiddag of een W.E geweest zijn anders kon mijn zoon niet in de wagen zitten. (Is schoolplichtig) Indien het later op de dag was is het in december/januari reeds donker.

Aan Hestur

Het bos waar ik het over heb ligt zuid-west van de Rosierensesteenwg en de FERME de WOO en wordt middendoor gesneden door de Nieuwelaan en begrensd door de Parklaan , Zilverbeekdreef ,Boslaan ,Ringelberglaan en Denneboslaan. Mendez woonde op het einde van de Rosierensesteenweg, hoek met Leemveldweg het laatste huis op grondgebied Overijse, links van de baan rijdend richting Genval/Rosieres.

De man lag effectief op de rijweg met het bovenlijf daarom dat ik wou stoppen omdat die persoon zou aangereden kunnen worden door het verkeer komende van Rosieres/Genval.

Machine verhuur Goerens is intussen van naam veranderd en is nu LOXCAM rental.

Mijn bevindingen zijn aan de Politie verteld op 24/2/1986 de dag dat ik getuige was van de oefening aan het meer van “SIE” en ze mijn telefoon gebruikten om contact te krijgen met het commissariaat

Aan Merovinger

Je kent de omgeving zeer goed, verbleef je in de appartementen aan de Parklaan tegenover het bos? Er waren inderdaad soms gasten die crosten in het bos. Zelf woon ik sinds 1977 in de buurt en ben nu één van de oudste bewoners van de omgeving. Het geluid van schoten verplaatst zich soms heel eigenaardig, de appartementen liggen toch nog wat lager ten opzichte van mijn woonst en zijn misschien beter geïsoleerd zodat men die schoten niet hoorde.

Indien je de Nieuwelaan tot het einde volgt dan kun je rechts via een niet verharde weg (niet te zien op Google) genaamd “Reu du Bois de Broux” naar de “Rue De Genval “ rijden daar neem je links  en aan het rondpunt rechtdoor de “Rue de Malaise” in  en na ongeveer 300 meter kom je op de Rosierensesteenweg het eerst huis op uw rechterkant juist in de bocht na de Leemveldstraat was de woning van Mendez, nu volledig verbouwd,een beetje verder staan nog twee vervallen druivenserres » Google Maps

De oefening van vermoedelijk SIE op 24/2/1986 werden ook opgemerkt door de bewoners van een groot gebouw aan het meer gelegen tegenover het kleine verblijfje aan de rand van het meer, genaamd de Sarabande(Op de Meerlaan). Het is vanuit deze villa dat de  politie verwittigd werd. Ze verwarden de Rover 2000 met een Citroen CX, in profiel gelijken die wagens sterk op mekaar, het is recht tegenover deze villa dat ik contact kreeg met de politie toen die er aankwamen en hen uitlegde wat ik had gezien nadien zijn ze thuis komen telefoneren omdat ze geen radiocontact kregen met het commissariaat.

Wat de VW Golf betreft, ik kon ik niet in de wagen kijken gezien de ruiten aangedampt waren. De rode bies liep op de zijflank van de voorkant naar achter ter hoogte van de deurklink.

Villa Mendez reeds uitgelegd einde Rosierenssteenweg laatste huis op grondgebied Overijse. Lichaam zoals gezegd met de benen nog in de wagen en het bovenlichaam op de straat, gelaat op de grond. De wagen stond dus met de voorkant richting Maleizen/Overijse.

De wagen van Mendez hebben we zien staan toen we richting Waver reden, volgens sommige getuigen stond die wagen aan het hondenkerkhof  later op de dag, is hij misschien verplaatst? nu is het niet meer mogelijk die plaats te zien van op de E411 omdat de begroeiing meer dan verdubbelt is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis regio Overijse

Ben, bedankt de getuige in mijn naam voor al deze bijkomende info en verduidelijkingen. Met deze bijkomende uitleg krijgen we een beter beeld van zijn getuigenis.

Wat betreft het huis van Mendez merk ik op dat de huisnummering op googlemaps niet overeenkomt met de nummering ter plaatse. Op google oplopend en even nummers aan rechterkant van Rosières naar Maleizen. In de realiteit aflopende en oneven nummers aan rechterkant van Rosières naar Maleizen. Zijn de straatnamen of huisnummers eventueel in de jaren '90 veranderd?

Het bovenlichaam lag dus op de grond met aangezicht naar beneden. Lijkt mij inderdaad een bizarre positie. Indien ik een lichaam uit een wagen zou moeten sleuren zou ik dit doen door deze onder de armen vast te houden met de rug tegen mijn buik. Wanneer het lichaam op de grond zou vallen zou deze dan met de rug op de grond liggen met het aangezicht naar boven. Hier lijkt het precies meer dat het "slachtoffer" door de medepassagier werd beschoten of verwond waarna het lichaam gravitair uit de auto is gevallen. Zou dit dan een afrekening kunnen geweest zijn?

Het onverharde weggetje op het einde van de Nieuwelaan ken ik goed. Heb er vroeger nog gewandeld.

Ik begrijp dat de getuige op 24/2/1986 een verklaring aan de politie van Overijse heeft gemaakt. Heeft de getuige dit ook ooit verklaard aan de CWB? Zo niet, is hij dit nog van plan om te doen?

13

Re: Getuigenis regio Overijse

Inderdaad de nummering en straatnamen zijn niet correct op Google. De Boslaan loopt door tot aan de Rosiersesteenweg en is niet de Baraklaan. Zo is de Leemveldweg ook verkeerd aangegeven die begint ook vanaf de Rosierensesteenweg en niet wat verder.

De villa waar Mendez woonde is na zijn overlijden verbouwd er is een stuk aan de rechterkant bijgekomen,te zien aan de dakpannen. Ook aan de woning in de Varenslaan van zijn zus of schoonzus is stuk bijgebouwd. Mijn getuigenis is reeds 2 x doorgemaild aan de CWB!

14 (edited by luckyiron 18-08-2011 17:58)

Re: Getuigenis regio Overijse

Ik heb gisteren ook wat rondgereden in het bos aan de Nieuwelaan.

Via de Zilverbeekdreef zag ik een klein wegje op de gps (ben even langs een nieuwbouw-erf moeten rijden) om zo het boske in te rijden. (Terug op de Nieuwelaan stond er trouwens een koppeltje (moto / auto) duidelijk afspraakje dat niet gezien mocht worden. 't was daar een donker gat. Daarna vanaf de Nieuwelaan terug bos in gereden en wat zitten rondrijden. Valt voor de rest weinig te zien, relatief proper (amper afval te bespeuren), rustig en donker bos.

Gisteren ook via de Boslaan de Parklaan in gereden, begin is volledig kassei, smal en uitgezonderd plaatselijk verkeer.

15

Re: Getuigenis regio Overijse

Beste Skyper,

Alvast bedankt voor uw getuigenis en uw moeite om nog verdere vragen te beantwoorden. Ik heb van een topic elders op dit forum begrepen dat Madani Bouhouche zeer dichtbij Juan Mendez zou hebben gewoond (300 meter afstand). Heeft u als kenner van de omgeving enig idee van het precieze huis waar hij heeft gewoond?  Kunt u toelichten of Madani Bouhouche dan wel Juan Mendez een zekere naam of reputatie in de buurt hadden?  Heeft u eventueel interessante achtergrondinformatie over de twee mannen?

Alvast bedankt

16 (edited by winne 18-08-2011 21:44)

Re: Getuigenis regio Overijse

Is het misschien een dwaalspoor mannekes? Dus na Overijse en Aalst hebben getuigen dus naast/in een auto een vermeende dode reus gezien. Dus 2 keer zou de bende een lange persoon op de grond hebben laten zien al dan niet half in een auto! En zonder paniek he, nu zelfs op klaarlichte dag!

Ze waren zo te zien zelfs niet verschoten van eventuele getuigen ze hebben ze zelfs niet aangevallen met een patatten meske en ondertussen maar keuvelen met de dame "des huises?" euhm gene stress er ligt gewoon nen dode reus half uit den auto met zen gezicht naar beneden op de weg op klaarlichte dag

Begint da hier ni stillekes op een theater te lijken van kijk de reus is dood? Ofwel daarmee dat er miss (vermoedelijk) verschillende reuzen waren?

Skyper dikke mercie vr de info en hopelijk blijf je vragen beantwoorden want getuigen als u hebben we nodig! dikke mercie

Maar die mannen kenden precies veel van afleidings manoeuvers :-) en was B. de "gebuur" daar gene krak in met valse gedaantes enz? Mijn vraag hebben de getuigen in overijse/aalst dan met zekerheid wel een dode mens gezien en geen pop of dergelijke? Het is vergezocht ma ik verschiet van niks meer.

17 (edited by Skyper 19-08-2011 10:54)

Re: Getuigenis regio Overijse

Aan Hestur, heb geen idee waar Bouhouche woonde, als het in de buurt van Mendez was vermoed ik dat het op grondgebied Rosieres moet geweest zijn. Hier in de buurt was volgens mij niemand op de hoogte van Mendez zijn bedrijvigheid.

18 (edited by Skyper 19-08-2011 12:00)

Re: Getuigenis regio Overijse

Luckyiron, de plaats waar de VW Golf stond is nu niet meer toegankelijk met de moto wegens de vele bomen die over die weg zijn omgevallen. De weg start op het kruispunt van de Boslaan/Parklaan en loopt achter een villa die nu wat verwaarloosd is. Dit was een straat in aanleg (jaren 50) maar de werken werden stilgelegd omdat het bos tot natuurgebied werd verklaard. In de jaren 80 kon men via deze weg een 500 tal meters diep in het bos rijden met de wagen.

Deze weg werd onderhouden door een man uit Hoeilaart die omgewaaide bomen ophaalde en verkocht als brandhout. Iemand heeft klacht neergelegd omdat hij bomen omhakte die niet beschadigd of omgevallen waren en mocht het bos niet meer betreden. Sinds de storm in 1990 is er niets meer gedaan aan de weg en alles is nu overgroeid en verspert door omgevallen bomen.

Detail, van die man wist ik dat in de vallei een schietstand bestond aangelegd tijdens WO2 door de duitsers. Die is ongeveer 150 à 200 meter lang en begint achter mijn tuin, het is in het begin van die schietstand dat de VW Golf geparkeerd stond. Mijn zoon heeft destijds met zijn metaal detector een duizental kogelhulzen gevonden van Engelse makelij.

Ter info het huis waar de zus of schoonzus van Mendez woonde is het nummer 27 op de Boslaan.

19

Re: Getuigenis regio Overijse

Hieronder een afbeelding van de bewuste bosweg.

http://i42.servimg.com/u/f42/11/22/12/24/bosweg10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis regio Overijse

De foto klopt!