101

Re: Overijse: 27 September

De getuige die spreekt over vier daders is een Engelse dame uit Birmingham die samen met een andere vrouw op bezoek was bij een Belgische vriend. Ze stonden op het moment van de overval aan één van de kassa's. De man heeft de kassierster van die kassa rechtop geholpen op het moment dat één van de daders de kassa's afging om het geld te nemen. De dader sprak Frans met een Brussels accent en zou linkshandig geweest zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Overijse: 27 September

I'm very curious as well.

103

Re: Overijse: 27 September

De nieuwsgierige mensen moeten dit filmpje bekijken » YouTube

Het gaat over nooit ondervraagde kroongetuigen en een niet zo'n toevallig slachtoffer.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

104

Re: Overijse: 27 September

Is het mogelijk dat Finné daar gedumpt is geweest door de bende, stel nu dat Finné te veel wist en zou praten. Ze hebben hem vermoord en daar dan gedumpt, in de hoop dat de ordediensten zouden veronderstellen dat hij daar een slachtoffer was en ze zo een moord konden verdoezelen. De witte auto is er gekomen na de overval? Of hoe. Is het mogelijk dat Finné vermoord werd en zijn lijk tijdens de overval daar werd gedumpt door een kompaan van de bende met Finné zijn wagen en dat die persoon dan zijn kompanen vervoegde = 4leden.

Het zou sterk zijn, maar alles is mogelijk zeker?

105

Re: Overijse: 27 September

En net wanneer de krantenman de clue wil geven, is het gedaan!

106

Re: Overijse: 27 September

Ik heb het filmpje op YouTube bekeken en m.b.t. Finne valt mij iets op. Wanneer je naar het shot kijkt (6:30) waar Finne op de grond ligt en men gaat spreken over die witte Sierra dan valt mij iets op. Er staat een winkelwagen geparkeerd voor de Sierra. Dit wagentje stond er al omdat de Sierra niet geheel tegen de stoeprand aan geparkeerd staat (zie auto links en de kalklijnen).

Vraag die ik u allen stel is, als u boodschappen gaat doen, parkeert u dan uw auto bijna tegen een rondzwervend winkelwagentje aan (met kans op beschadiging) of zet u uw auto in het lege parkeervlak ernaast. Tevens is duidelijk te zien dat de wagen met de achterkant buiten het parkeervlak valt, waardoor de kans op een aanrijding ook groter wordt.

Is deze auto er tijdens de overval door een handlanger neergezet en heeft men de toen al dode Finne uit de auto gesleept? Ik zie ook op het filmpje, waarbij men nogal dichtbij inzoomt geen overvloed aan bloed hetgeen bij andere overvallen wel duidelijk te zien is geweest bij foto s van slachtoffers of de plaats waar ze lagen. Weet iemand of er na het verwijderen  van het lichaam van Finne wel een bloedspoor was? Dit kan uitsluitsel geven omtrent de plaats van overlijden (weinig tot geen bloed betekent dat hij ergens anders is vermoord).

Re: Overijse: 27 September

Ben, bedankt voor deze bijzonder merkwaardige reportage die de hypothese zou bevestigen dat Finné géén toevallig slachtoffer is geweest en zelfs sterker dat hij elders werd vermoord (op zijn terugweg uit Luxemburg of bij hem thuis?) en dat zijn lichaam op de parking gedumpt werd tijdens de overval. Heb je ook nog het laatste stukje van de reportage?

Goed opgemerkt van limboman over het parkeren van de auto maar als je op 6:33 kijkt zie je toch wel kogelinslagen in de auto. Stond hij daar of elders op de parking tijdens de raid? Werd deze auto (blijkbaar auto van Finné) onderworpen aan een degelijk technisch onderzoek? Mag ik eens raden? De auto werd waarschijnlijk in beslag genomen en onmiddellijk verschroot.

Re: Overijse: 27 September

De opvatting dat Finné misschien niet tijdens de overval naar de eeuwige jachtvelden werd gezonden heb ik ook al eens eerder geopperd, maar waren er geen getuigen van het feit dat hij daadwerkelijk tijdens de overval werd omgelegd?

109 (edited by K& 16-05-2013 13:41)

Re: Overijse: 27 September

De journalist is de heer Dirk Barrez denk ik. En de wedersamenstelling is zero en niet ter zake. Ik herken mij absoluut niet in de winkel die ik kort bezocht.

110

Re: Overijse: 27 September

Voor iedereen die vraagt of ik het laatste stuk ook heb, jammer genoeg niet. Ik heb deze reportage gekregen van een vriendelijke Noorderbuur (waarvoor mijn dank) en het laatste stuk is er af gevallen.

Wat mij vooral opvalt is het verhaal van de uitbater van de krantenwinkel. Als Finné zelfs tegen de uitbater van zijn favoriete krantenwinkel vertelt dat er "zaken gaan veranderen in het land" en er dingen gaan gebeuren, dan vraag ik mij af tegen wie hij het dan nog allemaal vertelt. Als je informatie hebt over een staatsgreep (of iets in die aard) die eraan zit te komen, dan denk ik dat het geen goed idee is om dit met iedereen te delen. Dit spreekt natuurlijk in het voordeel van de theorie dat Finné geen toevallig slachtoffers is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube