1

Topic: Bos van Pepingen

Waar ligt het bos van Pepingen?

Re: Bos van Pepingen

Pepingen ligt in Vlaams-Brabant, vlak tegen Gaasbeek, Halle, Sint-Pieters-Leeuw,... Een 5 à 10-tal kilometer kilometer van deze gemeenten. In the middle of nowhere maar toch heel dichtbij Brussel (Anderlecht, Vorst,...). Philippe De Staerke ging er een koffertje begraven, en ging het een paar dagen later terug opgraven. Dan kies je toch een plaats waar je zeker van bent dat je ze terugvind, en waar het onopvallend is (geen getuigen).

Re: Bos van Pepingen

club_le-happy-few, het bos van Pepingen bestaat niet. Ik woon in Halle op 5 kilometer van Pepingen en geloof mij, daar is geen bos. Bedoel je het bos van Houssiere? Dat ligt tussen Halle en Mons. Bijna alle gangsters in de jaren '80 waren afkomstig uit de provincie Brabant of Brussel. Dus het was grondgebied van bijna iedere gangster toen.

4 (edited by club_le-happy-few 23-02-2008 12:56)

Re: Bos van Pepingen

De Staerke heeft een koffertje begraven in bos van Pepingen staat officieel in het onderzoek. Het kan ook gewoon om een bosje (afgelegen plaatsje, met 30- of 50-tal bomen gaan, dat zal je in iedere plattelandsgemeente wel vinden) gaan. wink Het bos van Houssière en die wapens in het kanaal heb ik mijn twijfels over. Zou me niet verwonderen dat dit grotendeels opgezette dwaalsporen zijn, om de pers en onderzoekers hun verhaaltje te geven.

Ondertussen zitten we al meer dan 20 jaar over dat bos en kanaal te spreken, terwijl de echte sporen waarschijnlijk elders te zoeken zijn. De moorden in Waals-Brabant lijken eerder om politieke motieven gepleegd te zijn. De overval in Aalst, is dit volgens mij in mindere mate. Opzettelijk, omdat er niet 1 sluitend motief zou zijn?

5

Re: Bos van Pepingen

Het bos van Pepingen bestaat inderdaad niet. Er staat ook niet dat hij de koffer in het bos van Pepingen heeft begraven, er staat dat hij een koffer heeft begraven in een bos in Pepingen. Maar dat is maar een detail natuurlijk.

club_le-happy-few wrote:

Het bos van Houssière en die wapens in het kanaal heb ik mijn twijfels over. Zou me niet verwonderen dat dit grotendeels opgezette dwaalsporen zijn, om de pers en onderzoekers hun verhaaltje te geven.

En hoe komen die mensen die dat dwaalspoor hebben gelegd dan aan de wapens van de Bende? Dat het uitgebrand stapeltje papieren in het bos van Houssière een dwaalspoor is, dat kan ik nog aanvaarden. Maar de teruggevonden wapens zijn wel degelijk door de Bende achtergelaten, daar bestaat toch geen twijfel over.

De Bende heeft die wapens daar achtergelaten zodat ze zouden gevonden worden, dat is toch een vrij belangrijk spoor. Waarom daar? Waarop ze op die manier achterlaten? Natuurlijk zijn er nog andere bewijzen - ergens verborgen - maar de kans dat je die vind is zo klein dat je je beter kan focussen op de bewijzen die je hebt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

6

Re: Bos van Pepingen

Ben wrote:

De Bende heeft die wapens daar achtergelaten zodat ze zouden gevonden worden, dat is toch een vrij belangrijk spoor. Waarom daar?

Het is allemaal zo raar, ze wilden dat alles gevonden werd. Maar wat ik niet versta dat die duikers na Aalst, eerst niets vinden en daarna wel, na een jaar? Lagen die zakken er wel na de eerste zoektocht van de duikers?

Re: Bos van Pepingen

Kan er mij soms iemand zeggen waar dat bos van Pepingen ligt? Is dat het aan het park? (Wat eigenlijk Herfelingen is.)

Re: Bos van Pepingen

We zijn in het bos van Pepingen geweest en bij Ronquières aan het kanaal (bij de frituur). Pepingen is een blubberige boel, tenminste nu bij het kanaal is alles bestraat. Maar ik kan me herinneren dat de Staerke 's nachts door zijn vriendin werd afgezet bij het bos van Pepingen, met een koffer en een paar uur later daar weer werd opgehaald zonder koffer. Kan ook omgedraaid zijn geweest.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Bos van Pepingen

Basquiat, als je op Google earth kijkt moet je volgende coördinaten intippen: 50°45'30.81"N en 4°11'12.03"O. Dit zou het bos van manebroek in Pepingen moeten zijn.

Re: Bos van Pepingen

geronimo thanks, 7 jaar in Pepingen gewoond en nooit geweten.