101

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Forum » Timeline onderzoek in de beginperiode Maubeuge-Tamise

Hier staat nagenoeg alles wat je int Frans kan vinden. Vooral de maanden juni 1983 tot het failliet van Nutribel interesseert mij het meest. Goed instuderen, aub.

102

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Een lid heeft mij de index van de Franse versie gegeven. Ik zoek de data die je kan vinden op pagina 41, 42, 43, 47, 49, 58, 378, 441, 472, 584, 846. Dus ook een maand later, enkele dagen vroeger, ... Alles wat de heren van Pourtois, Gray, Montgomery Kee kan plaatsen in de tijd. Ook de huur van boxen, post-brievenbussen, Temse kan interessant zijn om in het oog te houden in het geheel. Ben benieuwd of er nu eens iets nieuws instaat t.o.v. wat ik reeds opgeschreven heb.

103

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Misschien een gekke vraag, maar weet iemand hoe ik aan het boek de Bende van Nijvel kan komen? In Nederland is deze niet meer te verkrijgen en uitgeveriij van Halewyck reageert ook niet op mijn mail?

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Het boek is inderdaad niet meer verkrijgbaar in de reguliere boekhandel. Je kan onderstaande link eens proberen, maar je zal merken dat tweedehands exemplaren niet bepaald goedkoop te noemen zijn.

» boekwinkeltjes.nl

105

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Ja dat klopt, die van boekwinkeltjes had ik ook gezien. Wel absurd ergens om zo'n prijs te vragen, maar ja ergens kan ik het ook nog wel begrijpen. Raar dat er eigenlijk geen tweede druk is gemaakt door de uitgever het leeft toch nog bij veel mensen. Die uitgeverij zelf reageert ook niet trouwens, want die had ik ook al eens aangeschreven. Denk dat ik het eens in m'n beste Frans moet proberen wink, maar bedankt in ieder geval voor de tip!

106

Re: Boek: De Bende van Nijvel

In Nederland is het gewoon nergens te krijgen. Ik heb hem zelf 2dehands gekocht, als je wilt mag je die wel lenen als je hem daarna weer terugstuurd.

107 (edited by Mireille 26-11-2011 00:12)

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Nou als dat zou kunnen! Ik heb zowat alles al geprobeerd, maar ik kom er niet aan en zo'n hoge prijs ga ik er niet voor betalen. Als ik jouw email mag hebben dan stuur ik m'n gegevens wel. smile

108

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Te koop: Boek Bende van Nijvel van de schrijver Guy Bouten, uitgave 2008.

109 (edited by Hestur 08-12-2011 19:22)

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Ik schreef in een ander topic reeds dat Bouten en Vos in principe op hetzelfde spoor lijken te zitten. Toegegeven, van Vos weten we maar half en half waar hij mee bezig is (ik hoop dat hij het zelf beter weet smile), maar de grote lijnen lijken overeen te stemmen met Bouten. Van Bouten kunnen we het allemaal lezen in z'n boek.

Vraag: ziet er iemand fouten of knelpunten in het boek van Bouten?  Is er iets dat niet lijkt te kloppen?

Ikzelf ben geneigd te denken dat we er stilaan uit zijn. In die mate dat ik me nog afvraag wat er nog te ontdekken valt. Vos moet De Staerke gewoon arresteren en ondervragen tot hij doodvalt. Én gezien zijn tijdens de overval door getuigen, én vlak ervoor, én bij een verkenningsronde, én geen motief hebben, én op andere locaties gezien zijn waar de bende toesloeg, én uw chauffeur S. die gezien wordt, ... Die man is zo schuldig als wat. Er is bewijs zat.

110

Re: Boek: De Bende van Nijvel

willem wrote:

Te koop: Boek Bende van Nijvel van de schrijver Guy Bouten, uitgave 2008.

Ik ben benieuwd naar de prijs.