Topic: Theorie van Charly

Beweging, kunst & kwaadaardigheid

Deze hypothese hing ik aan toen ik jong was, maar ze staat nog niet in het lijstje op het forum.

"De daders begingen de misdrijven uit "beweging, kunst en kwaadaardigheid". Met andere woorden: het waren mensen die plezier maakten in hun overvallen, er een kunst van maakten met alles er op en er aan en die vanuit een hoger niveau gestuurd werden door kwaadaardigheid."

Waarschijnlijk zal dit niet op alle overvallen van toepassing zijn. Neem nu het vermoorden van de taxichauffeur of Dekaise. Maar de overvallen van '85 doen soms toch in deze richting denken en wat was daar de zin van? Art pour l'art. Overvallen en doden omwille van de kunst van het overvallen en doden. Het uitleven van de slechtheid in de mens. Misschien is dit ook alleen maar van toepassing op '85, maar ja, u weet het : we beschikken niet over voldoende gegevens, he.

2

Re: Theorie van Charly

Charly, neen hé, ...

Indien je met 'beweging' bedoeld dat de uitvoerders er een doordachte planning op nahielden, okay.
Indien je met 'kunst' bedoeld dat ze een verregaande vorm van professionalisme ten toon spreiden, okay.
Indien je met 'kwaadaardigheid' bedoeld dat ze niets ontziend waren, okay.

Met andere woorden: Een dik betaalde bende huurmoordenaars die een opgezet scenario uitvoerden. Ze hadden er geen plezier in, ze hadden een betaalde job te doen! Met alle respect voor je gedachtengang Charly.

Re: Theorie van Charly

I.v.m. Aalst:

"Gedurende een tweetal minuten hebben ze geschoten en mensen mishandeld. Daarna zijn ze allevier buitengegaan, maar de laatste gangster stopte voor mij en richtte heel bewust zijn wapen op mij. Ik herinner me zijn grijns, die kon ik zien omdat zijn sjaal een beetje was afgezakt."

Dat vond ik toch frappant.

4

Re: Theorie van Charly

Inderdaad Charly, de daders waren geen sympathisanten van "Vredeseilanden, les isles Pére Pire".

Re: Theorie van Charly

Het zou te eenvoudig zijn om te stellen dat het gaat om personen die het voor de fun deden. Dergelijke personen opereren eerder alleen of met een partner in crime, maar zelden met meer en nooit in een georganiseerde bende die louter voor de fun al die investeringen doet en risico's neemt. Ook hun modus operandi getuigt van een militaire opleiding en hun surveillance technieken en countermeasures getuigen van een goed georganiseerd en getraind team met kennis van onderzoekstechnieken dat tevens overduidelijk steun kreeg van hogere regionen.

Feiten kunnen niet genegeerd worden.

Het spreekt dan ook vanzelf dat de betrokken daders niet vies mogen zijn van een beetje moord en kwaadaardigheid.

Servo per Amikeco