Re: Eddy Vos

Was net nog even weet een Netwerk-documentaire aan het bekijken van 5 jaar geleden. Hierin geeft Eddy Vos te kennen een eigen hypothese te hebben. Welke? Dus mijnheer Vos, als u (denk het wel) dit forum bezoekt, graag uw hypothese!

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

42

Re: Eddy Vos

Met dank aan Hestur: "In de loop van hun graafwerk groeide de overtuiging dat de Bende van Nijvel in werkelijkheid uit twee bendes bestaat: de zogenaamde Borains en de bende van De Staerke, die door een derde nog onbekende bende/organisatie werden aangestuurd."

Dit schrijft Rik Van Cauwelaert in Knack. Het is, in een notendop, de theorie van Vos, na meer dan 15 jaar onderzoek.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Eddy Vos

Oke, welke aanknopingspunten zou hij daar voor hebben? Op zich een interessant optie, zie alleen niet welke lijntjes er precies tussendoor lopen.

44 (edited by Hestur 15-08-2011 12:26)

Re: Eddy Vos

Volgens mij zouden we trouwens met Vos' theorie in het achterhoofd eens een reconstructie van alles moeten maken.

Re: Eddy Vos

Heb sterk het vermoeden dat men na het vertrek van Eddy Vos het stil laat om te verjaren!

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Eddy Vos

Vos is nog actief in deze cel.

Re: Eddy Vos

Eddy Vos stopt er mee » Nieuws

48 (edited by Michiel 18-01-2012 09:33)

Re: Eddy Vos

Waarom verbaast dit me niet? Het artikel wijdt met geen woord over een mogelijke opvolger, betekend dit dat de "bad guys" er mee weg komen? En nu Vos van het onderzoek af is kan/mag hij nu meer zijn mening of aanwijzingen ventileren? Of hangende het onderzoek. Eddy Vos zei: "altijd aanspreekbaar". Voor wie? Weet nog wel wat vragen.

Re: Eddy Vos

Dus hij zegt dat het dossier binnen een paar jaar toch gaat verjaren. Daar maak ik me nu al 20 jaar zorgen om. Dergelijke dingen mogen niet verjaren. Ik denk daar niet eens aan. 28 doden + veel betrokkenen. Dat verjaart pas nadat alle betrokkenen dood zijn. Of de daders gevat. Hoe anders?

Re: Eddy Vos

Het ronddwalen in het Bois De La Houssière is best wel eng. Terwijl Vos vorig het kanaal aan het onderste boven halen was met dezelfde duikers van 20 jaar geleden liep ik in dat bos rond. Jagers zaten daar te schieten, het werd helemaal donker in no time. En het begon ook nog te regenen en te donderen. En mijn Peugeot stond nog precies op dat fameuze kruispunt toen ik hem nodig had. Er reden natuurlijk ook schoolkinderen door dat bos. Vrolijk.