Re: Andere feiten

Ben wrote:

Bedoel je de overval op het GB-warenhuis van Houdeng-Goegnies? Die wordt toegeschreven aan de borains. Adriano Vittorio is zelfs veroordeeld tot 6 jaar voor deze overval. Daders

Zoals je zelf kan zien op Wikipedia staat deze overval er wel bij. Misschien tijd voor een wijziging?

12

Re: Andere feiten

Het is niet omdat het op Wikipedia staat dat het ook waar is. Het hangt er ook een beetje vanaf aan wie je het vraagt of welk boek je leest. Sommige plaatsen hem in de lijst Bende-overvallen andere niet. Ik persoonlijk niet, net omdat er iemand veroordeeld is.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de journalist die het kaartje heeft gemaakt, misschien heeft hij wel meer informatie over deze onbekende feiten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Andere feiten

Dé kapitale vraag is natuurlijk of het klopt of niet. Ik krijg wel de indruk dat de begeleidende teksten niet allemaal even accuraat zijn. De moord op Mendez wordt bijvoorbeeld zonder meer als bendefeit aanzien. Dat is waarschijnlijk wel zo, maar niet 100% zeker.

In elk geval: ik hoop dat het ook bendefeiten zijn. Hoe meer feiten, hoe gemakkelijker we patronen vinden.

14

Re: Andere feiten

Misschien was er in 2002 een vermoeden dat deze feiten aan de Bende gelinkt konden worden, maar is het nooit hard gemaakt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Andere feiten

Soignies is vlakbij het Braine-Le-Comte.

16

Re: Andere feiten

In het noorden van Frankrijk is er een krant genaamd La Voix Du Nord, ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of zij meer informatie hebben over de moord op die postbode. Misschien levert dat wel iets op.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Andere feiten

Ben wrote:

22 februari '82: In het Noord-Franse Rijsel schieten gangsters een postbode dood. Buit: twee waardeloze postzakken.

Deze moord was niet in Lille, maar in Lillois (Waals-Brabant), een dorp op de baan tussen Nijvel en Waterloo. De moord gebeurde aan het station en het slachtoffer noemde Michel Clerq. De daders werden in 1983 gearresteerd en veroordeeld, er was geen enkele link met de Bende van Nijvel.

Bron » tueriesdubrabant.winnerbb.com

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Andere feiten

Ben, ik deed wat opzoekingen omtrent deze aangehaalde feiten doch kan er niets over terugvinden. Daarom deze (waarschijnlijk overbodige) vraagjes: Is dit de exacte schrijfwijze van de naam van het slachtoffer? Weet je ook wie de daders waren van deze feiten?

19

Re: Andere feiten

Ik denk dat je dit best eens navraagt bij Michel, de beheerder van tueriesdubrabant.winnerbb.com. Hij heeft meer informatie gevonden over de moord op de postbode.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

20

Re: Andere feiten

Die historie over Rijsel is een tijdje geleden op "tueries" door michel weerlegd. De aanval op de post was in Lille in België en ze zijn aangehouden dus vergeet het maar. Weeral een portie lucht van een zogenaamde kwaliteitskrant. En nergens spreken ze over wat er de maandag na Nijvel gebeurd is. Toch wel erg die vakjournalisten.