1

Topic: Huiszoekingen 2012

Eenentwintig huiszoekingen in onderzoek Bende van Nijvel

Voor het eerst in jaren zijn er opnieuw op grote schaal huiszoekingen uitgevoerd in het onderzoek naar de moorden van de Bende van Nijvel. "We volgen een spoor. We hopen écht dat dit het goede is", zegt procureur des Konings van Charleroi Christian De Valkeneer.

Meer » Nieuws

Re: Huiszoekingen 2012

Nieuwe zoektocht naar Bende van Nijvel

Justitie in België denkt een nieuw spoor naar de beruchte Bende van Nijvel uit de jaren '80 te hebben gevonden. Afgelopen dinsdag zijn 21 huiszoekingen verricht in Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Rechercheurs hebben spullen in beslag genomen, maar er is nog niemand aangehouden. Dat heeft aanklager Christian De Valkeneer zaterdag gezegd in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. De huiszoekingen vonden naar verluidt plaats bij mensen die in de jaren '80 banden met extreemrechts hadden. Met een geweldsgolf wilden ze onrust zaaien in België, hebben „bronnen dicht bij het onderzoek” laten weten aan Het Laatste Nieuws.

Meer » Nieuws

Re: Huiszoekingen 2012

Michiel wrote:

De huiszoekingen vonden naar verluidt plaats bij mensen die in de jaren '80 banden met extreemrechts hadden.

Mooi. Ook Jean-Claude Darville misschien? Eerste naam op mijn lijst. Woont momenteel in Elsene, Brussel.

4

Re: Huiszoekingen 2012

Goed dat ze terug het extreem-rechtse spoor volgen. Het onderzoek is destijds om die reden uit Dendermonde weggehaald, en ik heb er Vos nooit iets over horen zeggen.

5

Re: Huiszoekingen 2012

Jean-Claude Darville zou ook mijn eerste hit op de lijst zijn. Maar afwachten, we hebben al genoeg flauwekul gezien in dit dossier. De rakkers van De Pomp eens ondervragen, de militanten van WNP, EPE, MAC, ... allemaal goed en wel, maar dan het spoor niet laten doorlopen eens we opnieuw bij pakweg, een Syrische journalist of een Libanese aristocraat, uitkomen.

Vooruit, ik geef ze het voordeel van de twijfel. Hopelijk krijgen we ook inzicht en wordt de bekomen informatie weer niet binnenshuis in een lade geschoven.

6

Re: Huiszoekingen 2012

Er is wat loos, hopelijk blijven ze nu hard genoeg schudden aan de boom, tot de appel eruit valt.

7

Re: Huiszoekingen 2012

Zou er misschien via Luxemburg iets los geweekt zijn?

Re: Huiszoekingen 2012

Hopelijk het goede spoor, ik ben benieuwd zoals de meesten op dit forum.

9 (edited by Boemerang 11-02-2012 14:02)

Re: Huiszoekingen 2012

Dit is toch wel enigszins een verrassing. Het plaatst ook het vertrek van Eddy in een nieuw daglicht.

We volgen een spoor. We hopen écht dat dit het goede is", zegt procureur des Konings van Charleroi Christian De Valkeneer.

» Nieuws

Het geeft ook aan dat men in staat is om anno 2012  actief (21 huiszoekingen is niet mis) een politiek gevoelig spoor te onderzoeken. Ik ben benieuwd of er de komende tijd wat namen naar buiten komen, dan weten we of het richting WNP (moet haast wel) of toch elders gaat. Ik vraag me ook af of dit "nieuwe" spoor is te koppelen aan Salesse/Philippe De Staerke of dat het er geheel los van staat.

Re: Huiszoekingen 2012

Helaas ben ik minder hoopvol. De bende heeft na al die jaren heus zijn schuur wel opgeruimd. Huiszoeking zonder aanhouding klinkt als vissen. Wel eens met vorige spreker dat het verrassend is dat deze weg wordt ingeslagen. Dit is toch de piste die altijd werd tegengewerkt. Hopelijk levert het nieuwe stof voor discussie op, maar ik vrees de nachtkaars.