1

Topic: Statistieken

Begin dit jaar viel het me op dat de website al 5 jaar bestaat. Ik heb toen een paar statistieken op een rijtje gezet. In april 2010 was ik overgestapt naar een nieuw programma om statistieken te meten. Daardoor is 2011 het eerste jaar dat ik met dit programma volledige statistieken heb. Een kort overzicht hoe de website het heeft gedaan in het jaar dat hij zijn vijfde verjaardag vierde.

In totaal is de website 132.742 keer bezocht en waren er 64.882 unieke bezoekers die samen 781.605 pagina's hebben bekeken. Gemiddeld worden er 5,89 pagina's per bezoek bezocht en blijft een gebruiker  5 minuten en 59 seconden op de site.

De landen top 5

België staat natuurlijk op de eerste plaats maar ook heel veel Nederlanders bezoeken de site. Verassend genoeg staat de VS op nummer vijf.

  1. Belgium: 82.519

  2. Netherlands: 41.624

  3. France: 1.847

  4. Germany: 1.203

  5. United States: 1.104

De browser top 5

Met pijn in mijn hart zie ik dat Internet Explorer nog steeds op nummer 1 staat. Ik hoop dat in 2012 de alternatieve (betere) browsers het van IE zullen overnemen. Als beheerder van deze site raad ik iedereen aan om over te stappen naar nummer 2, 3 of 4.

  1. Internet Explorer: 71.599

  2. Firefox: 29.384

  3. Chrome: 17.317

  4. Safari: 11.597

  5. Opera: 913

De mobiele apparaten top 5

Deze markt wordt gedomineerd door Apple en dat zie je ook aan de cijfers. Ik kan - door korte tests - bevestigen dat de website er prachtig uitziet op een iPad.

  1. Apple iPad: 1.089

  2. (not set): 888

  3. Apple iPhone: 748

  4. Apple iPod Touch: 329

  5. SonyEricsson LT15i Xperia Arc: 162

Naar de site

Hoe komen bezoekers naar de website:

  1. 68,74% Zoekverkeer (via Google, Yahoo, Bing, ...)

  2. 10,86% Verwijzingsverkeer (via een andere website)

  3. 20,40% Direct verkeer

Wat zijn de meest gebruikte zoekwoorden om de site te vinden:

  1. bende van nijvel: 25.185

  2. de bende van nijvel: 3.229

  3. christine van hees: 976

  4. bende: 855

  5. bendevannijvel: 769

Vooral het woord 'bende' valt hier op. Geef je dit woord in in Google, dat staat deze website helemaal bovenaan.

Meest bezochte pagina's

  1. Forum: 16.192 (13,15%) *

  2. Home: 10.995 (8,93%)

  3. Toon recente bijdragen (functie op het forum om nieuwe bijdragen van de laatste 24u te zien): 6.140 (4,98%)

  4. Feiten: 3.853 (3,13%)

  5. Daders: 3.843 (3,12%)

* Dit cijfer geldt enkel voor de voorpagina van het forum, niet voor ieder afzonderlijk onderwerp, topic of pagina.

Toekomst

Het nieuwe uiterlijk van de site zal in 2012 verder worden uitgebouwd en ik hoop om het bezoekersaantal van 2011 te evenaren.

Heb je zelf nog ideeën hoe het beter kan of hoe de site nog bekender kan worden? Stuur dan een mailtje of ga naar de Feedback.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2 (edited by noorderling 16-02-2012 19:33)

Re: Statistieken

Ik heb weliswaar geen forumvrienden, toch kom ik hier erg graag. Topwebsite, dat mag een keer gezegd. Geen reclame, geen avatars, duidelijke moderatie. Het is een lust voor het oog. Ook goed om te lezen dat hier zoveel Nederlanders komen. Dat zegt iets over de impact die het destijds had in ons kouwe kikkerland.

Ga zo door!

Re: Statistieken

Zou de website van de CWB evenveel hits hebben gehad? big_smile Ik heb ook steeds de inhoud, de volledigheid aan informatie en de layout van de website sterk gewaardeerd. Houden zo Ben, prima professioneel werk!

Re: Statistieken

Ook het feit dat het forum gevoed wordt door een harde kern aan speurende forumleden die puik werk leveren (denk maar aan Boemerang met zijn wapen- en autoanalyses, Leo met zijn ervaringen op het terrein, K& die niet vies is van het stof in de Albertinabibliotheek, Raf die zich niet laat afschrikken door anonieme telefoontjes, Ben die de touwtjes strak in de handen houdt en over een olifantengeheugen blijkt te beschikken (of een perfect archief heeft), ...) maakt deze website bijzonder interessant en een gouden bron voor de journalisten en de CWB wanneer ze er zelf niet meer aan uit geraken.

Re: Statistieken

En niet te vergeten; Merovinger die als een soort glijmiddel de boel stromend houdt.

6

Re: Statistieken

Merovinger wrote:

Ben die de touwtjes strak in de handen houdt en over een olifantengeheugen blijkt te beschikken (of een perfect archief heeft), ...)

Bedankt, maar een olifantengeheugen heb ik niet. Als ik iets wil opzoeken, dan gebruik ik Spotlight:

"Spotlight is een bureaubladzoekmachine in Mac OS X, ontwikkeld door Apple. Spotlight indexeert alle bestanden op het systeem. Spotlight houdt als speciale functie (in tegenstelling tot traditionele zoekmachines) ook een inhoudelijk index van alle door het systeem leesbare bestanden. Het filtert aparte resultaten voor onder andere documenten, foto's, muziek, programma's, e-mails en systeeminstellingen. Daarnaast kan Spotlight door die inhoudelijke index woorden zoeken in een bestand zonder dus de bestandsnaam te hoeven kennen. De gebruiker kan de zoekresultaten beperken door datum van aanmaken en laatste wijziging, grootte en bestandssoort aan te geven."

En ja, ik heb nogal een uitgebreid archief op mijn computer staan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

7

Re: Statistieken

Volhouden Ben.

Ik ken je niet persoonlijk en weet ook je ouderdom niet. Dat hoeft echter niet want je geeft ons allen de kans om onze mening met vallen en opstaan te ventileren, een kans die de politiek en de media ons niet bieden. Voor velen zal dit verhaal stoppen bij de verjaring... Voor mij niet!

Daarom rekenen we op U!

Een dankbare Leo.

Re: Statistieken

Proficiat met de fantastische site! En bovenal, alle respect voor de hardcoreleden die het graafwerk doen in hun vrije tijd! Er is niets zo eerbiedwaardig als het uitvoeren van een taak in de frontlinie tegen de onveiligheid in onze samenleving. Doe zo voort!

Servo per Amikeco

Re: Statistieken

Oh ja. De website is ook supersnel. Dit is vooral handig als ik mobiel inlog. De lay out is cool, de kleuren neutraal. Perfecte website.

Re: Statistieken

Het zijn de laatste weken drukke tijden voor Ben. De laatste tijd worden wij via de media overstelpt met nieuws over de Bende. Nog eens mijn hoed af voor Ben om alles zo snel en accuraat op te volgen en de nodige info op zijn website meteen aan te vullen of te verbeteren. Het bezoekersaantal op dit forum zal dezer dagen alvast weer eens serieus pieken. Op één week tijd zijn er trouwens meer dan 10 volgers op Facebook bijgekomen.

Het is ook overduidelijk dat de nieuwe site van de CWB geïnspireerd is op de website van Ben (sobere lay-out, zelfde kleuren en Google prikbordkaarten). Laten wij vooral voort brainstormen op het dossier. Met de nieuwe info op de nieuwe site hebben we alvast werk voor de boeg (al is het om onze meningen over een aantal feiten te herzien of om de CWB te wijzen op fouten zoals de plaatsaanduidingen).