Re: Bovenbouw WNP

Niet alles is even duidelijk of goed leesbaar. Dim, hoort hier ook nog een gedeelte onder? Wat mij opvalt is dat onderaan "Marcken-Mercken (?) - KDL - affaire Faux Dollars - Jacques Genevois" wordt geschreven. De naam van Armfelt staat verder niet op de lijst.

Is er bekend wat voor een valse dollar-affaire hier wordt bedoelt? Armfelt hield zich namelijk bezig met valse dollars en mogelijk is hier een verband. Verder ontbreekt het mysterieuze BURAFEX op dit overzicht. Het idee van BURAFEX als leidend orgaan botst misschien met andere organen die wel eens als leidend worden genoemd (Habsburg kring).

12 (edited by dim 27-02-2012 21:26)

Re: Bovenbouw WNP

Dit is de beste shot die we hebben helaas, mogelijk komt er nog iets onder. Moet zijn: de Marcken de Merken (baron), KDL = De Lombaerde. Niet te vergeten in de AESP/Pinay-gebaseerde WNP-bovenbouw is uiteraard de naam Jean Violet.

13 (edited by dim 27-02-2012 21:26)

Re: Bovenbouw WNP

In dit schema staat Violet, uit de sfeer van von Habsburg en co, expliciet vermeld (van de hand van niemand minder dan Latinus, de teneur is vergelijkbaar met het schema van Libert.

http://i46.servimg.com/u/f46/13/16/12/47/wnply010.jpg

14 (edited by swansongunsung 28-02-2012 10:21)

Re: Bovenbouw WNP

Ik ken geen enkele Jacques Offergeld (schema Latinus, ivm "NEM"). Wél een Jean Overgeld (dossier BOB Waver/Bihay):

"Journaliste libérale, il collabore avec le journal Europe-Magazine. Il entretient des relations amicales avec le ministre GOL. Il aurait detourné des documents d'Europe Magazine au profit de la Sûreté."

15 (edited by K& 28-02-2012 13:32)

Re: Bovenbouw WNP

Jacques Offergeld heeft samen met Christian Souris een boek geschreven: Euroterrorisme: la belgique etranglée, editions scaillet 1985. Ik heb het nog niet uitgelezen wel wat doorgebladerd.

16

Re: Bovenbouw WNP

Swan, het is inderdaad de naam "Jacques Offergeld" die je op het net terugvinden kunt en niet Jean overgeld, ben je zeker dat ze in het BOB-dossier de naam niet verkeerd vermeld hebben?

Re: Bovenbouw WNP

OK, Jacques Offergeld bestaat wel. Bedankt. En ja, waarschijnlijk verkeerd vermeld in de BOB-dossier.

18

Re: Bovenbouw WNP

Het frappantst aan het schema Latinus is dat het zowel figuren uit de omgeving Violet bevat, hele hoge bovenwereld dus, als verwijzingen naar huurlingen (Charles Mazy ihb). Daarom lijkt het me nuttig wat dieper te graven naar huurlingen.

19

Re: Bovenbouw WNP

Als de Robert in het schema van Latinus Robert K. Brown is - de stichter in van het magazine Soldier of Fortune - dan is het interessant om weten dat hij bekend staat als iemand die internationale wapentrafieken hielp opzetten. Naar verluidt ging hij er ook prat op dat hij wel eens in diamanten 'dabbelde', met name diamanten van Zuid-Afrikaanse herkomst.

Dat laatste zou ik een keer willen terugkoppelen aan de merkwaardige passage in de rapporten van Brussels-De Jonghe waarin Achille Haemers in de nasleep van de ontvoering van Vanden Boeynants wordt benaderd door de Zuid-Afrikaanse ambassade (in de gedaante van Bultot dan nog wel). Volgens sommigen een false flag. Maar in het licht van het schema van Latinus, en bovenstaand gegeven, zeer aannemelijk.

20

Re: Bovenbouw WNP

Ook hier even vermelden: La Vega is de centrale markt in Santiago, Chili. Zie ook » DINA