Re: Audi 100

Dergelijke actie zou men enkel ondernemen als men iets wil voorkomen. Waarschijnlijk konden de kogels van het wapen gelinkt worden aan een ander misdrijf waardoor de schutter in nauwe schoentjes kwam. Misschien had de schutter, in de periode nadat hij op de Audi gevuurd had, een ander voorval waarbij hij hetzelfde wapen heeft gebruikt. En zag hij zich genoodzaakt de kogels te verwijderen.

Het was toch van een 9mm FN GP? Guy Bouten insinueert dacht ik, dat Madani Bouhouche de juiste man zou zijn geweest. Hij heeft een GP en de toegang tot informatie om te weten waar dat voertuig ging onderzocht worden.

Servo per Amikeco

12 (edited by the end 12-03-2012 23:04)

Re: Audi 100

Volgens mijn bescheiden mening is dit niet uitgevoerd door de overvallers zelf, maar door een andere cel. Het zijn volgens mij ook geen gewone autodieven, dit is op bestelling uitgevoerd door gangsters die niet wisten welke auto ze meenamen (denk ik). Dit is vooral om duidelijk te maken aan bepaalde kringen hoeveel lef, durf en kennis ze hadden. De periode 82 en 83 is duidelijk een soort afrekening in bepaalde milieu's, drugs sex wapens geld (rechtzaken, verschuiving van posities in de politiek, ...).

Wat het complot denken betreft ik ben daar ook kritisch over, het moet geen grote groep zijn om dit te doen, maar het is duidelijk dat de daders geen beginners waren het kan in die periode een groep van 6 of 8 man gaan. Waar 1 meester strateeg aan de touwtjes trekt. Ik weet dat in het rechtse milieu de meeste wel bij een elite groep wilden horen. Het was / is een eer om geheime operaties uit te voeren zo heb je een redelijke grote groep mensen die klaarstaan om dingen voor je te doen zonder veel vragen te stellen, die graag oorlogje spelen.

Toen was er ook nog niet veel geweten over de verbanden tussen de verschillende geweldplegingen. In die tijd was het echt oorlog in bepaalde milieu's. nog eens samengevat: ze plegen extreem gewelddadige overvallen leggen hinderlagen aan voor de politie en stelen het bewijsmateriaal om het terug te bezorgen... dit is een signaal voor iemand. zoiets doet men niet als het enkel voor het geld is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Audi 100

Of misschien is de terugbezorging een toevallige kronkel van omstandigheden. Stel, de autodief die de audi had buit gemaakt, komt langs een politiewagen, denkt dat hij verbrand is en dumpt de wagen. Of men laat de audi achter met de bedoeling hem s'nachts te komen in brand steken. Maar voordat men de kans krijgt heeft een ander de wagen gestolen.

Servo per Amikeco

Re: Audi 100

Doch ze hebben om hem te stelen een Audi q4 verzet ze vullen de kogelgaten en dumpen de auto zodat die terug gevonden word? Wie doet er zoiets daar kruipt tijd in en veel risico.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

15

Re: Audi 100

Was die Audi 100 dan geen bewijsstuk? Of werd hij reeds vrijgegeven door het gerecht? Hoeveel tijd zat er tussen de feiten in Genval en de diefstal van de Audi?

16 (edited by the end 12-03-2012 23:05)

Re: Audi 100

Als m'n geheugen met niet in de steek laat dacht ik gelezen te hebben "de auto stond al een 2-tal weken in de garage te wachten op de expertise en herstelling". Dus ze moeten op de hoogte geweest zijn van interne info of de kogels er nog inzaten weet ik niet maar ik vermoed het.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

17

Re: Audi 100

the end, je bedoelt natuurlijk de "kogels". Bij een revolver blijven de hulsen in de trommel, bij een pistool worden hulsen automatisch uitgeworpen. wink

Re: Audi 100

Gezellige drukte vandaag op het forum. Niet te vergeten, de hele operatie heeft zo goed als niets uitgehaald. De wagen in het geheel is niet verdwenen, de identiteit van de wagen is achterhaald en men heeft de kogelgaten nog kunnen traceren.

Toch moet er meer achter zitten dan enkel de kogels er uit te halen om eventuele sporen te wissen. Anders steel je toch gewoon de wagen,haal je de kogels eruit en dump je hem gewoon ergens in de buurt die dag? Waarom de moeite doen om de gaten weer dicht te stoppen en de wagen een week later aan de andere kant van Brussel in het centrum  te parkeren? Kogels uithalen en slecht opvullen duurt geen week maar max. een halve dag.

Daarenboven, als de wagen moest worden gevonden - en het er vingerdik moest opliggen - dan kon dat overal. Ik vermoed dat in die week de wagen is gebruikt en er iets met de wagen moet zijn vervoerd/ verkend/ benut voor iets.

Re: Audi 100

Leo, juist dat bedoel ik, weten we met welk wapen er geschoten is op die wagen.

Hand, om druk te zetten op iemand, in de zin van kijk wat wij kunnen. Dit soort acties  maken dat onderzoekers en justitie elkaar intern niet meer vertrouwen. Het is door al die zijwegen en absurde "toevalligheden" dat het niet vooruit ging in het onderzoek. Voor mensen uit het milieu is dat een serieus signaal.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

20 (edited by 't Hand 10-03-2012 23:09)

Re: Audi 100

Toch nog even de aandacht vestigen over de plaats waar de wagen geparkeerd stond. Ik ken toevallig de Rue Lesbroussart goed. Rue Lesbroussart vloeit namelijk uit op: het Flageyplein! (u aller bekend om wille van o.a. volgende feiten):

  1. De plaats waar Angelou met zijn taxi vertrok voor hij vermoord werd (post #1 stelt dat hij hier vermoord zou zijn).

  2. De plaats waar Albert van den Abiel "zijn" zogezegde wagen stond (gekopieerde nummerplaat van hem) in december 1985.

  3. Welke straat ligt er juist naast? De Malibranstraat waar PhDS nog heeft gewoond!

  4. Was het trouwens ook niet nabij het Flageyplein dat Erik Lammers 's nachts een hem achtervolgend en onbekend individu neerschoot?

Toch allemaal heel toevallig.

Over de Audi 100: Nogmaals: waarom de moeite doen om hem een week later  naar de andere kant van Brussel te rijden en de gaten te dichten en specifiek aan het Flageyplein af te zetten? Allemaal nergens voor nodig. Trouwens, het was ook een Audi 100 model  dat in 1994 in het munitiedepot van MK werd teruggevonden in St Agatha Berchem. Het is dus mogelijk dat MK in 83 de wagen stal (een andere natuurlijk).