Re: Ukkel: 25 Februari

Er staat dat de man werd gevolgd. Die was zijn leven dus niet zeker. Hij bewoog en dat was kennelijk zijn fout.

Re: Ukkel: 25 Februari

De ene dader schiet wat scherper dan de andere, tevens is het heel vervelend dat er na al die tijd nog verwarring is over de volgorde van het neerschieten en de hulzen van de gebruikte wapens. bestaat er een grondplan van de supermarkt met wagens en slachtoffers?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Ukkel: 25 Februari

Ook nog over het schieten, het is maar een theorie van mij over de daders, maar ik weet dat in bepaalde oorlogsvoering en training er een duidelijk verschil word gemaakt in het uitschakelen (doden) en het verwonden, als het psychologische oorlogsvoering is hebben ze er alle belang bij om gewonde overlevenden te hebben dit is een zeer pervers en extreem maar werd onderwezen in bepaalde kringen.

Natuurlijk in de uitvoering moet alles snel gaan en de daders moeten proberen het overzicht te behouden in de chaos. En daar speelt de tijd beweging weer dit is hun hoevast, zolang ze daar zijn moet iedereen de weg vrijmaken. Doch soms doen ze de moeite om hun slachtoffers in het hoofd te schieten om zeker te zijn dat ze dood zijn dit is niet zomaar!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Ukkel: 25 Februari

Volgens mij werd er gewoon geschoten om de paniek erin te houden en het schokeffect. Een bewegend doelwit is nu éénmaal moeilijk te raken. In een stressmoment waarbij de doelen bewegen kan je niet zomaar iemand bewust in zijn been schieten tenzij mss met een hagelgeweer.

De strategie om gewonden te maken ipv doden stoelt op de conventionele oorlogsvoering waarbij je een peleton van 20 soldaten kan uitschakelen indien je er 5 verwond. Men rekent 2 soldaten per gewonde voor de eerste zorgen en transport uit de gevarenzone. Of de Bende van Nijvel meer effect heeft gehad op zijn publiek door mensen bewust enkel te verwonden, betwijfel ik. Volgens mij blijft de angst en vertwijfeling even groot.

Servo per Amikeco

Re: Ukkel: 25 Februari

OK, met het verschil dat nu met de verschillende gewonden op de parking de toegesnelde hulpdiensten hun handen vol hadden met gewonden, wat de daders goed uitkwam.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

26

Re: Ukkel: 25 Februari

Paniek vergemakkelijkt de aftocht van de overvallers. Iedereen is bezig met zichzelf of zijn naasten en let niet meer op details. Dit resulteert in verschillende getuigenverklaringen over de daders. Zeker voor een ongetrainde toeschouwer. Wat op zijn beurt dan weer nefast is voor de onderzoekers. Als je plat op je buik op de grond ligt wordt iedereen een "reus". Als je in een door adrenaline vervormt gelaat kijkt, wordt iedereen een "oude". Met een wapperende jas wordt je een "dikke".

Daarom vindt ik het goed dat bv. zoals in sommige tankstations aan de binnenkant van de inkomdeur, een hoogtegraduatie is aangebracht. De camera registreert en naderhand kan men tot op de centimeter na vaststellen hoe groot de agressor was. Ik zou iedereen willen aanraden om op details te letten, niet op het geheel. Het geheel komt tot ontwikkeling door het samenvoegen van betrouwbare details (sorry voor de betutteling).

Re: Ukkel: 25 Februari

Leo, juist, dank je voor de aanvulling, een getuige in shock is niet zo accuraat.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Ukkel: 25 Februari

Zelfs wanneer je tijdens een oefening mensen vraagt om erna een beschrijving van de agressor te geven, krijg je soms volledig foute beschrijvingen. Kleuren die niet kloppen en zelfs volledige kledingstukken die er niet zijn.

Servo per Amikeco

29 (edited by the end 13-03-2012 00:31)

Re: Ukkel: 25 Februari

Ja dat is zo, in het hele bende verhaal is er een grote verwarring i.v.m.. de beschrijving van de daders. De acties waren snel en er was veel chaos, vele getuigen zijn niet of veel later gehoord. het gerecht is er zelf nog niet uit, zie de verschillende verklaringen en er is misleiding zoals met de wapenexpertiese dit is achteraf bewezen is.

De vermommingen moesten allemaal op elkaar lijken zodat men dacht dat het 1 groep was die alle misdaden pleegde. waarom anders de zakken met wapens? Dit was bedoeld om gevonden te worden en alle misdaden in 1 verstrengeld zouden zijn. terwijl er in 1 bepaalde periode een speciale groep aan het werk was.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

30

Re: Ukkel: 25 Februari

the end wrote:

Leo, juist, dank je voor de aanvulling, een getuige in shock is niet zo accuraat.

Inderdaad, op het forum vind je over dit onderwerp reeds een topic met een paar interessante vaststellingen » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube