Re: Getuigenis Murcielago

K&, ik ben eventueel bereid om een kopie van de plattegrond, die ik gemaakt heb voor de onderzoekers uit Charleroi, van de Delhaize anno 1985. Uiteindelijk blijft het beter om nuttige informatie te delen. Ik ben bereid de teksten die in mijn eerste PV staan van 2011 op dit forum te plaatsen als ik de garantie krijg dat enkel de leden van dit forum deze verklaringen kan lezen.

Twee andere gezinsleden legden verklaringen af over de omstandigheden sinds de overval van Overijse en Eigenbrakel, tot de avond van de overval zelf. Welke banden er bestonden met bepaalde families. Bevestiging van de door mij beleefde gevolgen die inmiddels door jullie bekend zijn. Bevestiging van bepaalde reeds bekende zaken, rechtstreeks in verband met bepaalde slachtoffers en nabestaanden in verband met de overval en vele handelingen tot destabilisatie.

Ik wil niet te hard van stapel lopen en verzoek om jouw advies, want dit is heel gevoelige informatie! Maarten 1985 en Michiel dank je voor de post!

272 (edited by Merovinger 22-03-2012 01:01)

Re: Getuigenis Murcielago

Welkom terug Murcielago. wink

Ik denk niet dat het op dit forum mogelijk is om bepaalde teksten of onderwerpen enkel zichtbaar te maken voor forumleden. Op tueries is dit wel het geval. Misschien heeft Ben een technische oplossing? Ik ben in elk geval benieuwd naar de inhoud van je verklaring.

Je spreekt van een eerste PV. Werden er dan meerdere opgesteld? Heb je nog feedback gekregen van de speurders?

Re: Getuigenis Murcielago

Ik wil wel even de raad meegeven dat indien je bepaalde informatie enkel zichtbaar maakt voor een ledengroep, dit geen garantie kan zijn om die informatie voor bepaalde personen te weerhouden. Ze dienen dan enkel lid te worden om die in te kijken. En lid worden kan toch iedereen?

Servo per Amikeco

274 (edited by Michiel 22-03-2012 16:20)

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago, inderdaad net wat DeadLetterBox schrijft, doe het anders aan bepaalde personen op de e-mail. Ben zeer benieuwd, een (misschien) nadeel voor jou is dat als je het via de site mailt, je echte naam kenbaar wordt. Doe dit dus na zorgvuldige overweging (hoewel oplosbaar). Big Brother is watching? Of ben ik nu te paranoia? tongue

275 (edited by 't Hand 24-03-2012 20:39)

Re: Getuigenis Murcielago

Om even terug te komen op de begin pagina's van dit topic: ik heb zeker een gevoel dat Murat Kapllan en entourage en garagist Podevijn elkaar kenden. Dit is een link die nog niet is bewezen maar het zou vreemd zijn indien het niet het geval was. We moeten blijven bij wat we kennen en van beneden naar boven werken. Heel het wereldje hangt aan elkaar, Podevijn/opdrijven van wagens/autoraces-en onderdelen!/Mendez/wapens/(BMW) moto's versjacheren/schieten bij Baeyens. Komaan, iedereen die hiermee iets had te maken kende toen iedereen in dat wereldje.

Het is spijtig dat een voormalig cafébaas uit Aalst enkele jaren geleden terug overleden is want die kende veel achtergrond informatie over veel van deze figuren uit het Aalsterse en die milieus omwille van zijn zaak specifiek ook Murat Kapllan en Podevijn (ongetwijfeld is deze man ook gekend door Kuros). Ik kan u 2 dingen bevestigen namelijk  dat Murat Kapllan na de aanslag, in de gehele ruime periode daarna, zeker zijn kop nog heeft laten zien in het Aalsterse. En ook dat hij goed bevriend was met bepaalde  figuren uit Aalst.

Murcielago, wanneer was trouwens uw wagen gestolen? Aan iedereen van Aalst: er zijn een paar personen uit de regio die in het legioen gezeten hebben, het zou zeker lonen met hen een paar pinten te drinken.Ik heb maar weet van 1 iemand, maar er zijn er nog, maar dat zijn er zeker niet meer dan je met enkele vingers kunt tellen. Ik beschuldig hiermee niemand. Ik stel enkel vast.

276

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago, voor het ogenblik wacht ik het bekijken van luchtfoto's af die beschikbaar zijn van die streek in het kader van de affaire Zwarts. Eens dat we deze foto's van 1980-82  hebben kunnen bekijken van deze oude affaire, kennen we de streek daar een beetje beter. We kunnen ons ondertussen wel eens bezighouden met alle linken met Vilvoorde eens op een rijtje te zetten:

Idriss, wapens SIE, Zwarts, café De Pomp, dancing Dubois, vkeerb, ... en ook Deh.-DEX natuurlijk!

Wat Aalst betreft: er zijn daar teveel "voal jeannetten" en "prinsen carnaval". Er is daar geen beginnen aan met alle plezanterikken die zich eens willen amuseren met op de rug van de slachtoffers zich eens interessant te maken. Er zijn andere kanten aan het onderzoek waar veel interessantere zaken nog te verwezenlijken zijn. Ik laat Aalst aan de Aalstenaars !

277

Re: Getuigenis Murcielago

Er zijn een paar personen uit de regio die in het legioen gezeten hebben, het zou zeker lonen met hen een paar pinten te drinken. Waarom?

Waar blijft die tekst, Murcielago?

Re: Getuigenis Murcielago

Deze getuigenis van Murcielago is onterecht wat in de vergetelheid geraakt. Naar aanleiding van nieuwe getuigenissen mag deze opnieuw onder de aandacht komen. Hoe is het nog met Murcielago deze dagen? Gebeurt er iets met zijn getuigenissen?

Re: Getuigenis Murcielago

Goede vraag club, aanvullend nog het volgende heeft Murcielago die bewusten pv (of meerderen) nog gedeeld met Ben. En is er nog een samenkomst geweest met Kuros voor zijn overlijden?

Re: Getuigenis Murcielago

Ondertussen zijn we 2 jaar verder. Is er nog iets met de verklaringen van Murcielago gedaan? En met die van Kuros? Heeft men nog verder gezocht na zijn dood (familie, advocaten of vrienden) en na de vele wissels bij CWB. Heeft Murcielago en David Van den Steen vermoeden dat Aalst zou kunnen gelinkt worden met louche activiteiten in Overboelare, Everbeek, ... vanaf jaren 70? Bepaalde mensen uit dat groepje waren biseksueel en Aalst was toch wel the place to be voor homoclubs en zelfs drugsdiscotheken. Dingen die je in die tijd toch enkel maar in louche Brusselse en Antwerpse buurten tegenkwam (volgens mijn ouders toch).

En tegelijkertijd konden ze er misschien de drugs van Farcy slijten. Een link met Podevijn is niet bewezen maar ze zitten toch allemaal in hetzelfde wereldje ... Zaakjes worden te groot en lopen uit de hand, manipulatie, verliezen realiteitszin, ... Wat denk je van bende Farcy, één die nog steeds ongegeneerd met zaken bezig is. Vlak na de drugs for weapons periode vertrekt hij en doet aan de andere kant van de wereld vrolijk verder voor eigen rekening en mag net als voormalige bende Haemers gewoon verder doen.

Hoe laat je mensen zo lang zwijgen? Uit vrees voor hun leven of omdat ze dan alles kwijtraken?

Daarnaast erger ik me enorm aan de idolisering van Bende Haemers in media wat echt wel slag in het gezicht moet zijn voor degenen die hem in Aalst gezien hebben. Ik wens jullie nog steeds veel sterkte.