201

Re: Temse: 10 September

OK, Humo gekocht en artikel gelezen. Ik snap geen miliseconde dat ze het spoor rijkswacht en militairen niet gevolgd of voldoende onderzocht hebben. Geen 1 zucht van mij wil dit niet snappen.

202

Re: Temse: 10 September

Effe logisch doordenken nu. De kogelwerende vesten waren in een teststadium. De Rijkswacht, toen inderdaad nog een onderdeel van het Belgische Leger, volgde de testen op. Vermoedelijk werkte Wittock-Van Landeghem een orderboek van het Belgische Leger af. Dit moet te bewijzen zijn.

Waarom zou de Rijkswacht/ABL trachten om kogelwerende vesten in hun bezit te krijgen die hun, na goedkeuring van het contract door de politiek, sowieso ter beschikking zouden krijgen?

203

Re: Temse: 10 September

LEO wrote:

Waarom zou de Rijkswacht/ABL trachten om kogelwerende vesten in hun bezit te krijgen die hun, na goedkeuring van het contract door de politiek, sowieso ter beschikking zouden krijgen?

Het zou dan ook niet gaan om het feit dat de hele rijkswacht die kogelvrijvesten zou gaan stelen die ze sowieso zullen kopen. Het gaat er vooral om dat sommige binnen de rijkswacht van het bestaan van deze kogelvrije vesten op de hoogte waren en dit mogelijk gelekt hebben of misschien zelf deze vesten hebben gestolen voor hun persoonlijke plannen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

204

Re: Temse: 10 September

Voilà, gewoon enkele individus waarvan minstens 1 zoals ik eerder al schreef daar al was. Weet je, 'k zal ze de oplossing op een gouden schaaltje brengen. 't Is toch overduidelijk dat er hier hier veel meer achter zit. De vraag is al lang niet meer wie het gedaan heeft maar waarom ze het niet willen oplossen?

Re: Temse: 10 September

Interview met Linda Van Huffelen

Ze zat al in de lijkzak. Toen één van de ambulanciers nog iets zag bewegen, ritste hij het ding weer open: "Ze leeft nog." Tenminste: dat is wat men haar achteraf heeft verteld. Zelf herinnert Linda Van Huffelen (54) zich niets meer van de avond in 1983 dat zij en haar jonge gezin de Bende van Nijvel over de vloer kregen. "Ik ging slapen als gezonde vrouwen werd twee maanden later wakker als gehandicapte weduwe." Sommige mensen hebben een eksteroog om hun te vertellen wanneer het mooi weer wordt, bij Linda zijn het de kogelresten in haar lichaam. Als het een zonnige dag wordt, kruipen de loodstukjes in haar borstkas en hals naar de oppervlakte. Allemaal kleine puntjes, net onder het vel.

"Hier zit weer een heel nest: het worden warme dagen", zegt ze, terwijl ze over haar hals strijkt met haar verminkte rechterhand. Het is de enige hand die ze nog kan gebruiken, of toch twee vingers ervan. Aan de linkerkant bengelen arm en hand krachteloos naast haar lichaam. Ook wandelen gaat moeilijk: bij elke stap neemt Linda een flinke zwaai met haar kreupele linkerbeen, en zo hobbelt ze verder naar de winkel. Alles doet ze te voet, met haar geruite caddie achter zich aan. Kilometers legt ze zo af, zomer en winter. Haar boodschappen tilt ze met haar nog bruikbare wijs- en middenvinger ("die zijn zo sterk dat ze een aardappelzak van vijftig kilo aankunnen").

Feiten » Temse

(Met dank aan degene die mij het artikel toestuurde.)

206

Re: Temse: 10 September

Bestaat de oude fabriek nog of is die reeds afgebroken (bodemsanering aangekondigd in 2010)?

Re: Temse: 10 September

De code naam voor de kogelvrije vesten was Bawnza-14A2M. De daders hebben uit de fabriek eveneens een salopette en een jas gestolen.

Bron » L'histoire vraie des tueurs fous du Brabant (Finné - Leurquin)

208

Re: Temse: 10 September

Iemand die weet of de fabriek nog recht staat?

209

Re: Temse: 10 September

Weet iemand of de overige 5 vesten al gevonden zijn?

210

Re: Temse: 10 September

Ik kan het me niet herinneren dat er nog andere vesten opgedoken zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.