Re: Elsene: 10 mei 1982

Ja maar ook dat is risicovol want de afstand tussen Elsene en Lembeek is toch wel een paar kilometer. Waarom een wrak stelen en hierdoor hypothekeren dat ze hun eindbestemming niet zullen bereiken? Neen, volgens mij was het niet op voorhand voorzien om de Santana te gaan stelen door eerst een andere wagen te stelen.

Dat de tank van de Austin zo goed als leeg was konden ze bij het stelen van de Austin niet op voorhand hebben geweten. En de bende zal zeker niet onderweg ergens met de Austin zijn gestopt om te tanken. Betalen om de tank te vullen strookt niet bepaald met de attitude van de bende. Bovendien werd de Austin laat op de avond gestolen. Weinige tankstations hadden toen een 24u/24u dienstverlening (geen bancontact, eventueel wel biljettenautomaat).

Re: Elsene: 10 mei 1982

Volgens mij kenden de daders niet zo heel veel van auto's en hebben ze gemerkt dat ze een minder goede hadden en er een nieuwe gestolen. En ze gaan de buurt wel gekend hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Elsene: 10 mei 1982

Uit hun andere daden is wel een goede kennis van auto's gebleken. De profiler heeft ook vermoeden dat 1 van de betrokkenen een garagist zou zijn.

Servo per Amikeco

14

Re: Elsene: 10 mei 1982

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat die garagist er op dat moment bij was. Misschien was die niet tevreden met hun "vondst" en zijn ze daarna de Santana gaan stelen, een wagen die hij misschien al langer op 't oog had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Elsene: 10 mei 1982

Ja ze hadden wel verstand van wagens vanaf januari 83, maar de keuze van wagens ervoor, daar ik heb mijn twijfels over. de Austin-Allegro had geen goede reputatie en was niet betrouwbaar en als hij niet goed afgesteld was kon hij makkelijk stuk gaan, het was trouwens toen al een verouderde model. De keuze van de Volkswagen Santana is toch ook raar, het is een strijkplank, als je deze wagen moet gebruiken om te vluchten in de kleine straten in de Ardennen ken ik wel betere wagens. Het kan zoals ben meld zijn dat ze de verkeerde gestolen hebben en terug gestuurd zijn om een andere te stelen.

Ik heb ergens in een pv gelezen dat garage boxen waar ze vermoedelijk hun wagens stallen in de buurt moet zijn.

Je moet ook weten dat de persoon die de wagens klaarmaakt dit waarschijnlijk dit doet voor nog meer misdadigers, dus is het onwaarschijnlijk dat de garagist mee op pad is om de auto te stelen. Ook stelen ze enkel wagens waar de sleutel nog opzit.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

16

Re: Elsene: 10 mei 1982

Vandaag is het exact dertig jaar geleden dat Bende van Nijvel deze diefstal pleegde. Meer informatie over deze wagen vind je hier » Austin-Allegro De daders van deze autodiefstal zijn nooit gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Elsene: 10 mei 1982

Betekent dat dan, dat deze misdaad nu definitief verjaard is?

18

Re: Elsene: 10 mei 1982

Nee, alle misdaden van de Bende van Nijvel verjaren pas op 10 november 2015.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19 (edited by Kristof DC 11-10-2012 18:07)

Re: Elsene: 10 mei 1982

Onder het topic Elsene vind ik volgende info:

"De VW Santana die de Bende een tijdje gebruikte, had een valse nummerplaat. De combinatie was gekopieerd van een auto van hetzelfde model van iemand die in de Huysmanslaan in Elsene woonde."

Dit lijkt mij toch een stevig bewijs dat het op voorhand gepland was.

Re: Elsene: 10 mei 1982

Kristof DC wrote:

Dit lijkt mij toch een stevig bewijs dat het op voorhand gepland was.

Ik zou zeggen; verklaar u nader. Kom eens met wat onderbouwing en argumentatie. Bv. kansberekening ofzo. Want waarom is volgens u de nummerplaat er niet achteraf bij gezocht?