Re: Visserhoedje

Het is wel bijzonder onprofessioneel om tot 2 keer toe zo'n hoedje te verliezen. Hij had tenminste een strakke muts kunnen dragen. Maar dit is een kaki jagershoedje. Hij kickte er misschien op om dit te dragen tijdens de 'jacht'?

12

Re: Visserhoedje

Columbo wrote:

Het is wel bijzonder onprofessioneel om tot 2 keer toe zo'n hoedje te verliezen. Hij had tenminste een strakke muts kunnen dragen. Maar dit is een kaki jagershoedje. Hij kickte er misschien op om dit te dragen tijdens de 'jacht'?

Inderdaad maar als je het soms erg ver wil gaan zoeken kan je gaan denken dat ze expres zo een hoedje droegen en te verliezen, gewoon provocatie. Had diegene met dat mutsje dan nog een bivakmuts of carnaval masker op, of een pruik?

13

Re: Visserhoedje

Ben wrote:

In het hoedje van Nijvel zaten blonde haren.

In Temse is een blonde lok haar gevonden, maar ook een week later in de Saab die achtergelaten werd na de overval in Nijvel. De Saab werd zowel in Temse als Nijvel gebruikt. Het kan dus dat de blonde dader betrokken was in Temse, maar niet in Nijvel, maar dat zijn haarlok zich nog in de auto bevond van de week ervoor.

Wat weten we van verdachten met blond haar:

Daniel Dekaise en een rijkswachter verklaren in het onderzoek naar de overval bij Dekaise dat een van de daders op Robert Becker gelijkt, maar dan kleiner en blond. In het onderzoek naar de overval in Anderlues zegt men dat de daders Franstalig zijn, niet gemaskerd en geen handschoenen dragen. Een van de daders heeft kortgeschoren, blond haar.

Een artikel uit Het Laatste Nieuws van 10-4-99 meldt:  Een ooggetuige in het onderzoek naar de aanslag van 25 okt '81, een winkelier, helpt bij de samenstelling van een robotfoto van de autodief van 16 sept '81: ongeveer 27 jaar, magere lichaamsbouw, kort blond/ros haar, ongeveer 1.75m.  Later zou die ooggetuige ook verhoord worden i.v.m. Bende van Nijvel en zou geschrokken zijn van de frappante gelijkenissen met een robotfoto van de Bende van Nijvel (de reus).

Re: Visserhoedje

Josiane, is dat ook niet de ex geweest van Philippe De Staerke (die zelfmoord heeft proberen plegen, omdat ze bang van hem was). Of is dit nog een andere Josiane? Met wie is die Josiane nog allemaal samengeweest?

15

Re: Visserhoedje

KDL wrote:

Het kan dus dat de blonde dader betrokken was in Temse, maar niet in Nijvel, maar dat zijn haarlok zich nog in de auto bevond van de week ervoor.

In het safarihoedje gevonden in Nijvel zat een blond haar, dus ga je ervan uit dat één van de daders in Nijvel blond was. We hebben dus voor vier feiten een persoon met blond haar. De feiten zijn : Anderlues, Waver, Temse en Nijvel. Voor de periode 1985 blijken er geen getuigenissen meer te zijn van personen met blond haar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: Visserhoedje

Ben, ben je er zeker van dat in het vissershoedje dat in Nijvel werd gevonden een blonde haar werd gevonden? Als ik het goed heb bijgehouden is na de overval in Temse een vissershoedje gevonden met daarin de blonde haarlok. En na de overval in Temse is in de Saab een blonde haarlok gevonden, ook is er een vissershoedje gevonden aan de Colruyt in Nijvel.

Volgens mij zou het dus kunnen dat iemand met blond haar betrokken was in Temse, want daar werd in een achtergelaten hoedje blond haar gevonden. Maar het is niet noodzakelijk dat deze persoon ook in Nijvel actief was. Het zou best kunnen dat het blonde haar dat na Nijvel in de Saab werd teruggevonden al aanwezig was in de Saab door de overval in Temse, want daar werd dezelfde wagen gebruikt.

17

Re: Visserhoedje

KDL wrote:

Als ik het goed heb bijgehouden is na de overval in Temse een vissershoedje gevonden met daarin de blonde haarlok.

Ik heb geen enkele informatie dat er in Temse een hoedje werd gevonden. Enkel in Aalst en in Nijvel hebben ze zo'n hoedje gevonden. In het hoedje in Nijvel hebben ze een blond haar gevonden en dus niet in de Saab.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

18

Re: Visserhoedje

Een onderzoek uit de Delta-cel verklaarde tegenover Humo het volgende over de overval in Temse :

'We hadden een lok blond haar van één van de daders van de moorddadige overval op de zeilmakerij in Temse. Die lok hebben we naar het lab gestuurd, maar toen ze terugkwam was ze totaal onbruikbaar geworden.'

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Visserhoedje

Eerst en vooral wil ik de makers van de website bedanken voor hun mooi initiatief! Er was al lang nood aan een website zoals deze, thumbs up dus! De "Bende" is (zeer helaas te noemen) bij velen al een lang vergeten item, mij zal het echter sterk blijven boeien hoe dit allemaal heeft kunnen plaatsvinden destijds.

Ben wrote:

'We hadden een lok blond haar van één van de daders van de moorddadige overval op de zeilmakerij in Temse. Die lok hebben we naar het lab gestuurd, maar toen ze terugkwam was ze totaal onbruikbaar geworden.'

Sjonge, jonge. Het is toch werkelijk niet te geloven (weer eens niet verdacht, hé). Ik neem ook aan dat ze in hun "onderzoek" naar de haren niet meer hebben kunnen presteren dan het bewijsmateriaal te vernietigen? En daar is dan ook weer maar geen verdere vraag meer bij gesteld? Onwerkelijk toch hé, de proporties van de gebeurtenissen van dit hele dossier.

20 (edited by Hestur 14-06-2010 19:43)

Re: Visserhoedje

De bloedgroep van de dader zou O+ zijn op basis van zijn zweet. Wat ik interessant vind, is dat die dader zat te zweten. De overval in Aalst was immers november, toch niet de warmste tijd van het jaar. Temse was 's nachts in september. Cocaïne zet aan tot zweten.

Wat ik me verder afvraag, is of je in dergelijke zweetresten ook sporen van cocaïne kunt vinden. Er zijn zweetpatches, maar die moet je op de huid bevestigen. De hoedjes bevatten opgedroogd zweet. Zou interessant zijn om te weten of er van dat drugsgebruik effectief iets aan is.