Re: Theorie van Boemerang

En aan het lijstje van GLADIO groepjes heb ik dankzij het werk van ene "titu" er weer eentje toegevoegd: SQUAD EXPLORATION. Eens verhoord door de cel Jumet, daarna i.o.v. (?) hun ledenlijst verbrand.

Meer weten » tueriesdubrabant.winnerbb.com

32 (edited by Boemerang 10-11-2010 22:56)

Re: Theorie van Boemerang

Gister zien staan bij Tueries, een recente link naar een artikel van Alain Guillaume en van daaruit nog meer artikelen op deze site »lesoir.be Weer het nodige uit te halen, het kruisen van info en weer wat wijzer (?).

Re: Theorie van Boemerang

Ofschoon ik niet geloof in Gladio m.b.t. de Bende van Nijvel, vind ik uiteraard Gladio wel een boeiend onderwerp. Gisteren zag ik op TV5 Monde een interessante boek bespreking. Een must voor Gladio-volgers zou ik zeggen: Simonetta Greggio - Dolce Vita 1959-1979

Gladio is natuurlijk een vrij algemene term. Het draait er vooral om dat Gladio operaties geen verantwoording verschuldigd zijn aan overheden. Toch is er een centraal thema. Gladio is hoe dan ook altijd verbonden aan de USA.

De Bende van Nijvel is daarom volgens mij geen Gladio. Ze voldoet wel aan de eerste voorwaarde dat een organisatie met een carte blanche werkt. Maar de link met de USA vind ik te ver gezocht. Mogelijk dat de mensen achter de Bende van Nijvel hun eigen soort 'Gladio' organisatie wilde voeren. Dus de na-apers.

Re: Theorie van Boemerang

Gevonden op het internet:

Maar de meest opvallende en schokkende piste is die dat de Bende van Nijvel een middel was van het Gladio-netwerk van de Amerikaanse inlichtingendienst, wiens taak het is om de invloed van het communisme in West-Europa moest ontmoedigen. In België ontstond een commissie-gladio, die dit verband ondersteunden. Commissievoorzitter Lallemand schreef de aanslagen toe aan het werk van buitenlandse geheime diensten, die als doel hadden de binnenlandse Belgische democratie te beïnvloeden. Hij vertelde dat de aanslagen een media-effect moesten veroorzaken. Deze geheime diensten zouden daarvoor beurtelings extreem-linkse of extreem-rechtse groeperingen gebruiken. De Bende werd dus ingezet als chantagemiddel en zou dus contact hebben met de Belgische politiek.

Gladio is zeker een interessante piste, dat moeten we ook blijven onderzoeken, echter als het doel alleen een media-effect is, vind ik het te ver gezocht. Dit heeft niets meer te maken met anti-communisme. Dan zou de pers namelijk de bendedaden aan linkse en/of rechtse groeperingen moeten toeschrijven. Dus die valse vlag zou ergens moeten doorschijnen. Dit karakter onbreekt volledig bij de Bende van Nijvel.

35

Re: Theorie van Boemerang

Inderdaad, de Bende heeft nooit documenten achtergelaten in de zin van: "Wij zijn de communisten". Wat wel beter zou zijn vanuit anti-communistisch standpunt.

Maar we mogen niet vergeten dat die "Gladio"-beslissingen dan (waarschijnlijk?) in Amerika genomen werden, waar men de Belgische toestand niet goed kent en dat minder belangrijke beslissingen op het terrein zelf genomen werden door mensen die niet wisten wat er boven hun hoofd was beslist of wat er in de eerste plaats de bedoeling was (misschien misschien misschien natuurlijk).

Bepaalde feiten lijken echter moeilijk in het kader van Gladio te passen. Misschien moeten we er daarom vanuit gaan dat de Bende werd opgericht door mensen binnen de Staatsveiligheid via WNP, maar ook gebruikt werd voor andere doeleinden dan zuiver anti-communistische. Het is (bijna) zeker dat ze tevens voor de Italiaanse maffia werkten (Juwelier) en voor de Libanezen (Dekaise).

Als bovenstaande waar is, dan kan het zijn dat er veel mensen individueel (dus niet in het kader van een overval) door de Bende vermoord werden, zonder dat er per sé een link te vinden is via Bende-wapens.

Commentaar welkom!

36

Re: Theorie van Boemerang

De strategie van de spanning bestond er net in extreem-links en extreem-recht terrorisme door elkaar heen te laten lopen, opdat de staat autoritair zou kunnen "corrigeren". In de tussenperiode, tussenin de twee Bende-golven, hadden we ineens de CCC, die dan weer het woord aan de Bende liet!

Ook in die andere beruchte zaak: de ontvoering van VdB door Haemers werd eerst een poging gedaan om het aan linkse extremisten toe te schrijven. Bovendien: Dekaise = libanezen, dan zit je niet ver van de Mossad en dan ineens ook stukken dichter bij Gladio.

Net zoals bij andere anticommunistische initiatieven (bv. Iran-contra en loge P2) sleep je een heleboel opportunisten mee in je kielzog (bv. voor de financieringsactiviteiten): maffia, drugshandel, wapenhandel, goudtransport, nucleair transport, geldwitwassers, ... die maar al te graag gebruik maken van Gladio-middelen/personeel om een aantal zaakjes veilig te stellen (ook als die niet noodzakelijk een acuut "rood" gevaar betekenen).

Re: Theorie van Boemerang

Boemerang, interessante info en opzoekingswerk. Ik heb altijd al de indruk gehad dat er één of meer veteranen bij waren en dit om verschillende redenen. Vooral de koelbloedigheid, hoe er geschoten werd, bepaalde voorbereidingen en hun aftocht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

38 (edited by the end 02-08-2012 15:01)

Re: Theorie van Boemerang

Heb wat zitten googelen en zie wat ik tegen kom de Brandenburg Division.

http://cd.pbsstatic.com/xl/36/2736/9782908182736.jpg

Tevens heb ik nog interessante dingen gelezen over de 10th Special Forces Group. Ook deze met het paard van Troje roept vraagtekens op. Enkel gedragen door het 10th Special Forces Group.

http://www.usmilitariaforum.com/uploads//monthly_05_2008/post-1389-1212215171.jpg

De basis bedoeling van het 10th Special Forces Group is het opleiden van verzetsgroepen en het begeleiden van verzet door bijvoorbeeld het plegen van aanslagen.

Nog een filmpje » YouTube

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

39 (edited by the end 02-08-2012 15:21)

Re: Theorie van Boemerang

En als men nog een beetje verder zoekt kom je dit tegen: Otto Skorzeny (van Wikipedia)

Tijdens het instorten van het Derde Rijk werd hij door tientallen Duitse naziprominenten, hoogwaardigheidsbekleders en industriëlen benaderd om hun tegoeden voor na de oorlog te verbergen. Tijdens dezelfde tijd werd Skorzeny belast met Unternehmen Werewolf. Deze opdracht was tweeledig. Het opzetten van de laatste verdedigingslinie van de nazi's rond Berchtesgaden in de vorm van het Alpenlandkorps en het opzetten van een ondergrondse verzetsorganisatie voor na de overgave. Waarschijnlijk ligt deze organisatie aan de grondslag van de mysterieuze organisatie ODESSA ('Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen'), de geheime door Otto Skorzeny opgerichte broederband van de SS die nazi's uit Duitsland smokkelde.

En ook nog: Op 16 mei 1945 gaf Skorzeny zich over aan de Amerikanen. Komisch om hierbij te vermelden is dat dit de derde keer was dat hij zich aan de Amerikanen probeerde over te geven. Dit ondanks het feit dat hij door de Amerikanen was aangeduid als een van de meest gezochte mannen. Skorzeny werd geïnterneerd en zat onder andere gevangen in Neurenberg en Dachau. Hij werd in 1947 vrijgesproken van oorlogsmisdaden. Datzelfde jaar ontsnapt hij (waarschijnlijk met behulp van ODESSA) en week via Argentinië uiteindelijk uit naar het fascistische bolwerk Spanje. Onder de hoede van generaal Franco kon Otto Skorzeny daar zijn maatschappelijke carrière oppakken. Otto Skorzeny werd in Spanje een rijk zakenman. Skorzeny onderhield na de oorlog vele contacten met andere oud-nazi's via het ODESSA-netwerk. Daarnaast werkte hij ook voor de Egyptische president Nasser en de Argentijnse president Perón.

Had hij contact met Leon Degrelle? Tevens duid dit ook op een Gladio-organisatie van de SS, en dit doet me dan weer denken aan WNP en andere.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Theorie van Boemerang

Nog iets gevonden: Skorzeny en het paard van Troje, gevonden op » www.go2war2.nl

Nu het logo met het paard van Troje werd enkel gebruikt door het 10th Special Forces Group en heeft betrekking op het Ardennenoffensief door de nazi 's waarbij de Brandenburgers achter de linies actief waren. Nu was het toch wel het 10th Special Forces Group die actief meewerkte aan operatie Oesling en de overval op de kazerne.

Met alle connecties van Otto met Franco, Odessa, Rex, extreem rechts, nazi vluchtroutes, SS, Gladio, ... Ook kan er een link zijn naar de begin periode van de aanslagen Angelo, zelfs met Leon De Staerke via Rex, kan er een link zijn. En natuurlijk Bourgerol en waarschijnlijk is de Mossad ook geïnteresseerd in de vluchtroutes en de verborgen schatten. De CIA zal wel van niets weten zeker. hmm

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.